ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی سخنانی تند در مصلا، سخنرانی مجید انصاری در دانشگاه آزاد کرمان لغو شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران در مصلی کرمان گفته بود که مخالفان دولت با معاندان همراه شده‌اند. مخالفان دست روی دست نگذاشتند. ستاد روحانی ناگزیر سخنرانی انصاری در دانشگاه آزاد را لغو کرد.

سخنرانی مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران که قرار بود سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت، در دانشگاه آزاد کرمان انجام شود، لغو شد. او در مصلای کرمان به تندی به رقبای روحانی در انتخابات تاخته و گفته بود «آن‌ها در مخالفت با دولت با معاندان همراه شده‌اند.» ستاد انتخاباتی روحانی در کرمان طی بیانیه‌ای دلیل لغو سخنرانی انصاری در دانشگاه آزاد را «پرهیز از برهم خوردن آرامش» اعلام کرد.

مجید انصاری

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کرمان هم گفته است اگر مراسم سخنرانی او در دانشگاه را برگزار می‌کردیم، ممکن بود توسط «پیاده نظام دروغ و فساد» به تشنج کشیده شود.

انصاری عضو «مجمع روحانیون مبارز» و معاون پارلمانی روحانی قرار بود در دانشگاه آزاد کرمان هم سخنرانی کند. اما به گفته سجاد دهقان، دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه، یکی دو ساعت پیش از برگزاری مراسم سخنرانی «سنگ اندازی» شروع شد. دهقان بدون این که نام افراد یا ارگان خاصی را ببرد، گفته است:

«اگر مراسم را برگزار می‌کردیم تشنج ایجاد می‌شد و افراد مخالف مراسم را به هم می‌زدند.»

ستاد انتخاباتی روحانی در بیانیه‌ای در این باره نوشته علیرغم این که «رهبر»، «همه مقامات کشور» و روحانی و دولت او خواهان برگزاری «آرام و اخلاقی رقابت‌های انتخاباتی» هستند، «عده‌ای که ارزیابی افکار عمومی را به نفع خود نمی‌دانند به دنبال متشنج کردن فضای انتخابات هستند.»

نویسندگان بیانیه می‌گویند عده‌ای با «برنامه‌ریزی قبلی» و «رفتارهای دور از شأن دانشجو» قصد داشتند سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور را به هم بزنند. به همین جهت، ستاد روحانی در کرمان برگزاری این سخنرانی را به وقت دیگری موکول کرده است.

همصدایی با «رسانه‌های معاند»

مجید انصاری در مصلای کرمان گفت رهبر حکومت اسلامی توصیه کرده بود در رقابت‌های انتخاباتی «خدمات انجام شده در نظام را به مردم بگویید و انتقادهای سازنده را مطرح کنید یعنی انتقاد توام با دلسوزی با راه حل علمی.» اما رقبا این امر را رعایت نکرده‌اند.

او سخت به مخالفان دولت تاخت و پرسید: «تابلویی سیاه از فقر، فساد، ویرانی کشور و ملتی ناامید و کشوری درگیر سیاهی و پلیدی‌ها ترسیم شده. آیا چهره ایران این است؟»

به نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) انصاری در ادامه، سخن گفتن از فقر و سایر مسائل اجتماعی را ظلم به «رهبر» قلمداد کرده و افزوده است: «نباید به ولی فقیه ظلم کنیم، زیرا نشان دادن چهره فقیر و سیاه از کشور و نظامی که در راس آن ولایت فقیه است، ظلم و اجحاف است.»

انصاری در مصلای کرمان، شرح مفصلی از اقدامات دولت روحانی ارائه داده و از جمله گفته است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای تصویب برجام مانند «فرماندهان سپاه اسلام » طی جنگ عمل کرده، اما «حال عده‌ای برجام را هیچ می‌دانند.»

او خطاب به رقبای انتخاباتی روحانی گفته است: «در روزهای پیش رو که در یک پیچ تاریخی و فرصت استثنایی برای کشور قرار داریم، همه تلاش کنیم که در روز انتخابات حتی یک نفر در خانه نماند و کنار صندوق‌های رای حضور یابیم که خواست امام و رهبری و لازمه استحکام نظام جمهوری اسلامی است.»

او رقبای انتخاباتی روحانی را دروغگو نامیده و گفته: « نظام جمهوری اسلامی که امروز در معرض تخریب رسانه‌های معاند قرار دارد، با کمال تاسف در یک حرکت غیر اخلاقی در سودای تبلیغاتی از سوی برخی رسانه‌های داخلی هم در معرض تخریب قرار گرفته است.»

ستاد انتخاباتی روحانی در کرمان خواهان برخورد «مسئولان ذیربط» با کسانی شده که سبب لغو سخنرانی انصاری شده‌اند. دهقان دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کرمان نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفته است سه‌شنبه آینده رضا فرجی دانا (وزیر برکنار شده وزارت علوم) در دانشگاه سخنرانی خواهد کرد و افزوده: «بنا نداریم بار دیگر کوتاه بیاییم.»

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.