ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نزاع بر سر کاندیدای «اصلح» در بین اصول‌گرایان

جامعه مدرسین و جبهه پایداری یک‌صدا ابراهیم رئیسی را به عنوان نامزد اصلح انتخاب کردند. آیا قالیباف کناره‌گیری می‌کند؟ دبیرکل جبهه پایداری می‌گوید اگر صالح به نفع اصلح کنار نرود، خائن است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ درس عبرت گرفته است. برخلاف انتخابات قبلی که اختلاف بین محمد یزدی و محمد تقی مصباح یزدی بر سر «کاندیدای اصلح» بالا گرفت و در نهایت علما و فضلا سر درگم ماندند، این‌بار، جامعه مدرسین به طور یکپارچه و تمام قد پشت ابراهیم رئیسی، نامزد مورد وثوق رهبر جمهوری اسلامی ایستاده است.

مصباح یزدی و ابراهیم رئیسی: تداوم حصر محصوران، منع موسیقی، اجرای طرح عفاف و حجاب و مخالفت با برجام

جامعه مدرسین با صدور بیانیه‌ای حمایتش را از ابراهیم رئیسی اعلام کرد. در بیانیه این تشکل که در واقع یک حزب آخوندی دارای نقش محوری در میان راست‌گرایان مذهبی است، آمده است:

«جامعه مدرسین حوزه علمیه قم براساس تکلیف شرعی و وظائف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی این نهاد  قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد، و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیار‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی را به عنوان نامزد اصلح شناخت.»

پس از صدور بیانیه جامعه مدرسین، مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری در سخنانی که در رسانه‌های داخلی پربازتاب هم بود گفت: «اگر صالح به نفع اصلح کنار نرود، خائن است.»

کنایه دبیرکل جبهه پایداری به محمد باقر قالیباف، شهردار تهران و یکی از دو نامزد تشکل اصولگرایان موسوم به «جمنا» در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

قالیباف هم مانند رئیسی وعده داده که با بیکاری در ایران مقابله می‌‌‌‌‌‌کند و یارانه‌ها را افزایش می‌دهد. در حالی‌که رئیسی تلاش می‌کند از گذشته قضائی خونین‌اش در سال ۱۳۶۷ و اعدام دست‌کم ۳۰ هزار زندانی سیاسی و سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ۸۸ و هم‌نشینی با کسانی مانند سعید مرتضوی فاصله بگیرد و در نقشی که به عنوان یک «سیاستمدار ربانی» برای او تعیین کرده‌اند فروبرود، قالیباف مایل است یک دکتر – سردار جنگ‌آزموده جلوه کند که به سیم‌خاردارها می‌زند و از موانع عبور می‌کند. یکی از این موانع ظاهراً ابراهیم رئیسی‌ست که اکنون به عنوان نامزد اصلح معرفی شده.

جبهه پایداری هم چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «نامزد اصلح» همانا ابراهیم رئیسی‌ست. تشکل محمد تقی مصباح نوشته است:

«با توجه به ناکامی دولت یازدهم در تحقق وعده‌های خود در خصوص حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان و تحمیل رکود بی‌سابقه اقتصادی در سال‌های پس از انقلاب و از کار افتادن پی در پی چرخ کارخانجات و بیکاری کارگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و روآوردن به اشرافی‌گری به جای توجه به معیشت قشر متوسط و ضعیف جامعه، جبهه پایداری انقلاب اسلامی به استحضار ملت شریف می‌رساند که پس از بررسی همه‌جانبه و با تمرکز راهبردی جهت حل مسائل اساسی مردم و کشور عزیزمان، جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای سید ابراهیم رئیسی را به عنوان نامزد اصلح ریاست جمهوری به ملت قهرمان پرور ایران معرفی می‌کند.»

جبهه پایداری خواهان تداوم حصر محصوران، لغو کنسرت‌های موسیقی، اجرای طرح عفاف و حجاب و فروبستگی فرهنگی و از مخالفان توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی‌ست.

دبیرکل جبهه پایداری بدون آنکه از محمد باقر قالیباف نام ببرد، ماجرای «فدک» از رویدادهای تاریخی صدر اسلام را به یاد او آورده است. در ماجرای «فدک» دعوایی بین فاطمه، دختر پیامبر اسلام و ابوبکر بر سر مالکیت قریه‌ای به نام «فدک» که از یهودیان به غنیمت گرفته بودند در گرفت. ابوبکر از پس دادن قریه به فاطمه خودداری کرد.

دبیرکل جبهه پایداری ظاهراً انتظار ندارد که محمد باقر قالیباف به نفع ابراهیم رئیسی از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران کناره‌گیرى کند. او گفته است هرچند فاطمه در ماجرای «فدک» اصلح را معرفی کرد اما «اصلح» به پیروزی نرسید.

نظرسنجی:

انتخابات: تحریم، رأی به کاندیداهای رد صلاحیت شده، ، یا رأی به کاندیدا‌های رسمی؟

این نظرسنجی‌ای است درباره شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و در صورت شرکت، تمایل رأی‌دهنده.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.