ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان دادن به سرکوب روزنامه‌نگاران در جهان شد

در روز جهانی آزادی مطبوعات (۳ مه) آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان پایان دادن به هرگونه سرکوب و فشار علیه روزنامه‌نگاران در کشورهای جهان شد.

در روز جهانی آزادی مطبوعات (۳ مه) آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان پایان دادن به هرگونه سرکوب و فشار علیه روزنامه‌نگاران در کشورهای جهان شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد

آنتونیو گوترش دولت‌های جهان را فراخواند تا از رسانه‌های آزاد پشتیبانی کنند و به سرکوب روزنامه‌نگاران پایان دهند.

دبیرکل سازمان ملل در یک پیام ویدئویی که به‌مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات بر روی شبکه اجتماعی توئیتر منتشرشده گفته است که وجود مطبوعات آزاد برای برخورد با اطلاعات غلط رو به افزایش در جهان ضروری است.

او تأکید کرد که مردم حق دارند به حقیقت دست یابند.

گوترش در توئیتر نوشت: «من در کنار روزنامه‌نگارانی که تحت فشارند ایستاده‌ام و خواهان پایان دادن به سرکوب آن‌ها هستم. مطبوعات آزاد پیشرفت صلح و عدالت را برای همه به ارمغان می‌آورند.»

آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا نیز به‌مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات در بروکسل گفت دمکراسی واقعی بدون آزادی رسانه‌ها وجود ندارد.

تایانی افزود در حال حاضر روزنامه‌نگاران نه تنها در حکومت‌های اقتدارگرا، بلکه در کشورهایی که به‌عنوان کشورهای دموکراتیک شناخته می‌شوند نیز زیر فشارند.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۳ روز سوم ماه مه هر سال را به‌عنوان «روز جهانی آزادی مطبوعات» اعلام کرد. این تصمیم از قطعنامه همایش یونسکو در سال ۱۹۹۱ با عنوان «ارتقای آزادی مطبوعات در دنیا» که در آن رسانه‌های آزاد، فراگیر، و مستقل یکی از اجزای ضروری جامعه دموکراتیک معرفی شده، نشأت گرفت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.