ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در معدن «یورت»: ۶۷ مجروح، تلاش برای نجات مفقودشدگان ادامه دارد

در یک معدن زغال‌سنگ در استان گلستان انفجاری رخ داده. تعدادی از کارگران مجروح و عده زیادی در معدن محبوس شده‌اند.

در یک معدن زغال‌سنگ در استان گلستان انفجاری رخ داده. تعدادی از کارگران مجروح و عده زیادی در معدن محبوس شده‌اند. تعدادی از کارگران بی‌هوش و به مراکز درمانی منتقل‌ شده‌اند.خبر مرگ ۲ کارگر تکذیب شده است. اما گفته شده وضعیت ۲ تن از مصدومان وخیم است. ۲۶ کارگر مفقود هستند. کارگران در عمق ۱۸۰۰ متری زمین محبوس‌اند.

یکی از کارگران نجات یافته

تراکم گاز در تنها ورودی تونل عملیات کمک‌رسانی را دشوار کرده است. امدادگران به عمق ۸۰۰ متری زمین رسیده‌اند.

مدیر آتش‌نشانی استان گلستان حدود ساعت ۶ بعدا از ظهر به ایلنا گفته است: «هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و نتوانسته‌ایم به محبوسان دسترسی پیدا کنیم.» «از ابتدا تا انتهای تونل، حدود دو کیلومتر مسافت دارد و این مساله همراه با گاز زیاد تونل، کار را دشوار کرده است.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) انفجار حدود ساعت ۱۲  روی داد. هنگام حادثه ۵۵ تن در معدن حضور داشتند.

اخباری که در رسانه های داخلی تاکنون منتشر شده حاکی از آن است که  ۱۵ تن از کارگران به بیرون از معدن منتقل شده‌اند که از آن میان ۶ تن از آنها با آمبولانس به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)گفته است ۴۰ کارگر در معدن محبوس شده‌اند و تلاش برای خارج کردن آن‌ها از محوطه معدن ادامه دارد.

علت انفجار تراکم گاز در معدن عنوان شده است.

ریزش بخشی از معدن

سایت گرگان به نقل از شاهدان عینی نوشته است: پس از خاموش شدن لوکوموتیو داخل معدن و تلاش عوامل معدن برای روشن کردن لوکوموتیو از طریق باطری و جرقه ایجاد شده حاصل از این اقدام، گاز متان درون معدن منفجر شده است.

یک کارگر نجات یافته

مدیر عامل حلال احمر می‌گوید تراکم گاز زیاد در دهانه معدن دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوار کرده است.

به گفته این مفام مسئول، تاکنون ۲۶ کارگر مجروح به بیرون منتقل شده‌اند که ۱۹ تن به مراکز درمانی منتقل و سایرین سرپایی مداوا شده‌اند.

شاهین فتحی، سرپرست اورژانس گفته است: احتمال داده می‌شود انفجار در معدن زغال‌سنگ یورت به دلیل نشت گاز رخ داده باشد. در حال حاضر ۲ قسمت از معدن ریزش کرده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰-۵۰ نفر در این قسمت محبوس شده باشند.

بیشتر مصدومانی که به خارج منتقل شده‌اند، به کمبود اکسیژن دچار شده بودند و گفته می‌شود حال یکی از کارگران منتقل شده به بیمارستان، وخیم است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز از اعزام یک بالگرد برای کمک به قربانیان خبر داده است.

۵۰۰ کارگر در این معدن شاغل‌ند. هنوز روشن نیست در زمان انفجار چه تعداد از کارگران در معدن بوده‌اند.

چشم‌انداز نجات کارگران

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده که انفجار در یکی از تونل‌های معدن یورت اتفاق افتاده. این تونل ظاهراً فعال‌ترین تونل معدن بوده و به همین جهت، هنگام بروز حادثه، حدود ۶۰ تا ۷۰ کارگر در تونل مشغول به کار بوده‌اند.

علی ربیعی، وزیر کار به محل حادثه اعزام شده است.

تعداد حادثه‌دیدگان احتمالی ۶۷ نفر اعلام شد. گفته می‌شود هنوز حدود ۴۰ کارگر در زیر تونل محبوس شده‌اند. حدود ۳۰ تن از مصدومان در بیمارستان آزادشهر بستری شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان درباره نحوه امدادرسانی و چشم‌انداز نجات کارگران محبوس شده گفته است:

«با فعالیت گروه‌های تخصصی امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و سپاه تلاش می‌کنیم تا کارگران را زنده از داخل معدن خارج کنیم اما به دلیل فضای محدود تونل و وجود گاز فراوان دسترسی دشوار شده است.»

مصدومان از کسانی بوده‌اند که برای کمک داخل تونل شده‌اند و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

علت حادثه

ایلنا به نقل از فیض اله کاکوئی کافرمای معدن زمستان یورت شمال غربی نوشت: «این حادثه در فاصله هزار و ۲۰۰  تا هزار و ۵۰۰ متری ورودی  تونل شماره یک رخ داده».

کاکوئی علت حادثه را چنین توضیح داده است:  «زمانی که موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران توسط یک دستگاه باطری که خارج از تونل تهیه کرده بودند، قصد روشن کردن موتور دیزل کشنده لوکوموتیو را داشتند که به محض برقراری اتصال با جرقه ایجاد شده تونل منفجر شده و تعداد زیادی از کارگران دچار حادثه می‌شوند.»

گزارش جدیدتر

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ايوا

    كار در معدن از مشكل ترين كارهاست و نياز به تجهيزات كافي،داشتن لباس و وسايل امنيتي بسيار است. جان و زندگي خانواده ي كارگران در دست انهاست. در اينگونه اتفاق ها چه كسي پاسخگو خواهد بود؟ (!) بسيار متاسفيم براي خانواده هاي اين عزيزان. در اندوه شما همراهيم. أميدواريم، نه ، ارزومنديم روز و روزگارمان به و بهتر شود.