ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرباسچی: جبهه گرفتن من در برابر مدافعان حرم تهمت نارواست

انتقادهای اخیر کرباسچی از سیاست نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و در پی آن ایجاد تشکیل پرونده قضائی برای او موجب شد تا او اعلام کند که حرف‌هایش را بد فهمیده‌اند.

در پی سخنان انتقادی کرباسچی درباره سیاست‌های جمهوری اسلامی در سوریه و در پی آن حملات روزنامه‌ها و سایت‌های تندرو به او، کرباسچی اعلام کرد که حرف‌هایش را بد بازتاب داده‌اند.

غلامحسین کرباسچی: کدام عقل سلیمی می‌تواند با تأمین‌کنندگان امنیت کشور مخالفت کند؟

سایت محلی "مرآت" گزارشی از مراسم گشایش ستاد حسن روحانی در سمنان را که سه‌شنبه شب ۱۲ اردیبهشت با حضور کرباسچی برگزار شد منتشر کرده است. در این مراسم غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره سخنان اخیر خود در مورد سوریه گفته است: "صحبت من این بود که برای کمک به محرومان و مستضعفان و کمک به سوریه، لبنان و یمن در کنار کمک‌های مادی باید دیپلماسی فعال داشته باشیم و بعد ما را متهم می‌کنند در برابر مدافعان حرم جبهه گرفته‌ای که این تهمت نادرست است."

کرباسچی افزوده است: "کدام عقل سلیمی می‌تواند با تأمین‌کنندگان امنیت کشور مخالفت کند؟ دولت روحانی دو برابر دولت گذشته به نیروهای مسلح کمک کرده و به حق هم بوده که کمک کند."

غلامحسین کرباسچی روز شنبه ۹ اردیبهشت در مراسم گشایش ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان سیاست‌های جمهوری اسلامی در سوریه را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: "ما هم دلمان می‌خواهد که در سوریه و لبنان و یمن و … صلح برقرار بشود، دفاع از مظلوم بشود، شیعیان آن‌جا تقویت بشوند، ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن و این‌ها درست می‌شود؟"

این سخنان کرباسچی واکنش‌های گسترده‌ای را در میان روزنامه‌ها و سایت‌های مخالف دولت برانگیخت و دستگاه قضائی برای او پرونده قضائی تشکیل داد.

کرباسچی در مراسم سمنان افزود: "نباید برای تبلیغات دست به هر اقدامی بزنیم، امنیت، دفاع از کشور و نیروهای مسلح، سپاه و بسیج ناموس کشور هستند و همه ملت از آن‌ها دفاع می‌کنند."

این سخنان کرباسچی در حالی بیان می‌شود که سخنرانی او در گرمسار با اعتراض حزب‌اللهی‌ها لغو شد. سایت "گرمسار آنلاین" چهار‌شنبه ۱۳ اردیبهشت نوشته است که قرار بود کرباسچی سه‌شنبه شب ۱۲ اردیبهشت در مراسم افتتاح ستاد تبلیغات حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند اما نیروهای حزب‌اللهی با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی یکی از آن‌ها نوشته شده بود "آقای کرباسچی اگر مدافعان حرم نبودند ناموس شما در چه وضعیتی بود؟" دست به تجمع اعتراضی علیه او در محل این مراسم در میدان امام شهر گرمسار زدند. در مقابل طرفداران حسن روحانی نیز در محل حاضر شده بودند.

تجمع حزب‌اللهی‌های گرمسار علیه غلامحسین کرباسچی

این گزارش می‌افزاید تجمع حزب‌اللهی‌ها تا ساعت دو بامداد طول کشید و سرانجام کرباسچی "به دلایل نامعلومی از حضور در مراسم‌ منصرف شد".

پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز به‌نقل از یک منبع آگاه که نامی از او برده نشده، نوشته است که لغو این برنامه با پیشنهاد کرباسچی انجام شد.

این منبع آگاه افزوده است غلامحسین کرباسچی با حضور در شهرستان سرخه ستاد انتخاباتی روحانی در این شهر را افتتاح کرد. بعد از افتتاح ستاد در سرخه کرباسچی برای شرکت در برنامه حامیان دولت عازم گرمسار بود که به او خبر می‌دهند عده‌ای برای بر هم زدن برنامه در گرمسار فضا را متشنج کرده‌اند و کرباسچی برای جلوگیری از تشنج از ورود به گرمسار و حضور در برنامه انتخاباتی حامیان دولت در این شهرستان خودداری کرد.

ایران در سوریه از مدافعان سرسخت رژیم بشار اسد است و نیروهای کمکی خود را تحت عنوان “مدافعان حرم” به سوریه اعزام می‌کند. با این حال مسئولان نظامی ایران نیروهای اعزامی خود را “مستشاران نظامی” می‌نامند که به راهنمایی نیروهای ارتش سوریه می‌پردازند.

در دو سال اخیر ده‌ها نفر از نیروهای اعزامی ایران به سوریه، از جمله چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران در این کشور کشته شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    محمد خاتمی در1392 پیامی از مردم خواست که «به هیچ وجه از شرکت در انتخابات دلسرد نشوند» !! التماس میکنند اجازه بدهند چند نفریشان که از فتنه ۸۸ ! توبه کرده اند ( مثل عارف) به مجلس استصوابی راه دهند تا در جهان بوق دموکراسی در حکومت ولی فقیه بزنند و در مجلس از ترس ٬ سکوت اختیار کنند؟ حداقل از موسوی خجالت بکشید که 8 سال نه گفته

  • naseem

    در دوران خاتمی اصلاحاتچی با آن ظاهر و خنده‌ها، تعداد اعدامها حداقل دو برابر سال 1375 و چهار برابر سال 1374 شده بود! احمدی‌نژاد اصول‌گرا از خاتمی بدتر، و روحانی با رکورد 3000 اعدام از هردوی آنها بدتر! -فقر و سرکوب پیوسته رو به افزایش است. -هر کدام که می‌آیند یک نهاد سرکوبگر جدید به تعداد قبلیها اضافه می‌کنند. خبرگزاری فارس مهر 93 نوشته بود 16 نهاد اطلاعاتی داریم و باز هم ممکن است به آنها اضافه شود! -طبق قوانین حکومتی تا همین الآن حدود هزار و هشتصد عنوان عمل مجرمانه تعریف شده که مردم نباید انجام بدهند! از چطور لباس پوشیدن تا چی خوردن تا کتاب خواندن و ماهواره نگاه کردن! (17آذر 94 رئیس سازمان تعزیرات حکومتی) برای مقایسه خوب است بدانید در فرانسه فقط 300 عنوان عمل مجرمانه تعریف شده! -ارزش پول ملی پیوسته در حال سقوط است -کم و کیف اختلاس‌ها سال به سال افزایش پیدا میکنه! -دخالت در کشورهای منطقه در زمان همه آنها بوده و اوج هم گرفته است. نه در سیاست داخلی و نه در سیاست خارجی، چه تفاوتی بین خامنه‌ای با رفسنجانی با خاتمی یا احمدی‌نژاد یا روحانی می‌توان پیدا کرد؟!

  • Farid

    اصلاح طلب (استمرارطلب ) با یک تتشر جا زد ! از موسوی و کروبی خجالت بکشید....

  • nader

    لابد خواهی گفت اگر روحانی نیاید، رییسی می اید.پرسش من این است که،مگر برای مردم فقیر و کارتون خواب و سرکوب شده،فرقی هم دارد؟ پاسخت این است که اگر رییسی بیاید، جنگ می شود. می گویم این نیرنگ استمرار طلبان برای فریب مردم است. رییسی حاصل رای معتقدین به حکومت جمهوری اسلامی است، و چه بیاید و چه نیاید انها قدرت را قبضه کرده اند، اما روحانی حاصل فریب مردم توسط استمرار طلبان قدرت و البته نا پختگی گروهی از هنرمندان و روشنفکرانی است که گمان می کنند، سیاست های کلان و جنگ وصلح در دست تدارکات چی هایی شبیه خاتمی و روحانی است. اگر رییسی بیاید دلم نمی سوزد که یک بار دیگر گول خورده ام ،می گویم حاکم است،قدرت دارد،سپاه و زندان دارد،پول وثروت دارد،این را میبرد،ان را میاورد!به ملت چه ارتباطی دارد!؟ اما اگر برای امدن روحانی، مخالف رژیم را به پای صندوق رای که مشروعیت دهنده به دروغ،ریا و سرکوب است ،بکشانی و بیاید که حاصل جز زندانی شدنم و گور خواب شدنم ندارد، دلم از این خواهد سوخت که بار دیگر فریب خوردم. قیمت ان،فریب است،وقتی روشنفکران،سیاستمداران،ازادیخواهان، احزاب و سازمانهای دموکرات ، ملی و دموکراسی خواه یا در گوشه ی زندان یک سرکوب شده در خانه ها یا اواره هستند،شما اقای کیانیان عزیز و همکارانتان که به لحاظ شرایط کنونی، باید ، از این که به صورت پوپولیستی مردم را دعوت می کنید که برای پرهیز از، بدتر به بد،رای بدهند، شرمنده باشید. /حشمت اله طبرزدی