ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولاوردی: رد صلاحیت زنان در هیاهوی رد صلاحیت مردان گم شد

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده می‌گوید مسئله "رجل سیاسی" حل نشده و باید به آن پاسخ داده شود.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده می‌گوید مسئله "رجل سیاسی" حل نشده و باید به آن پاسخ داده شود.

شهیندخت مولاوردی: به دنبال پاسخ مناسب برای "رجل سیاسی" هستیم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهیندخت مولاوردی چهار‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در نشست "زنان و رجل سیاسی" گفت: "رجل سیاسی یک دغدغه سیاسی است که سالیان سال وجود داشته است و به دنبال پاسخ مناسب برای آن هستیم."

مولاوردی افزود: "۱۳۷ زن برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که همه آن‌ها احراز صلاحیت نشدند اما این خبر در هیاهوی ردصلاحیت مردان صاحب‌نام گم شد و شورای نگهبان نیز تاکنون نفیاً و اثباتاً درباره کاندیداتوری زنان درباره انتخابات ریاست جمهوری اظهارنظر نکرده است."

در دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری ایران مسئله "رجل سیاسی" همواره مورد مناقشه قرار گرفته و با این‌که زنان از ثبت‌نام منع نشده‌اند، اما هیچ کدام نتوانسته‌اند از سد شورای نگهبان بگذرند چون فرض غالب، معنای جنسی کلمه "رجال" به معنی "مردان" است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ گفته بود که در جلسه شورای نگهبان به موضوع «رجل سیاسی» پرداخته خواهد شد.

پس از آن کدخدایی ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری درباره تصمیم شورای نگهبان درباره بحث رجال سیاسی، گفت که معیارها برای رجل سیاسی تا الان، تاحدودی عرفی بوده است.

او اعلام کرد: "با توجه به معیارهای اصل یکصد و پانزدهم، قبلا شورای نگهبان یک رویه‌ای داشت که همچنان آن رویه برقرار است و در تشخیص مصادیق اعضای شورای نگهبان اعلام نظر می‌کنند."

او دو بار نیز در دی ماه سال گذشته تأکید کرده بود که زنان هم می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوی ثبت‌نام کنند.

اما در نهایت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران اعلام کرد که «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود و شورای نگهبان نیز همه زنان ثبت‌نام کرده را ردصلاحیت کرد.

مولاوردی گفت گمان می‌کرده که تعریف "رجل سیاسی" تا پیش از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود اما همچنان امیدوار است که تکلیف معیار کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.