ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در معدن "یورت": ۲۱ کشته تا غروب چهارشنبه

گفته می‌شود هنوز ۳۳ کارگر در معدن و در عمق ۱۸۰۰ متری زمین محبوسند. اسامی ۱۲ تن از مصدومان علام شده و عملیات نجات ادامه دارد.

انفجاری که ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت) در معدن زغال سنگ یورت (آزادشهر) در استان گلستان روی داده به یک فاجعه بزرگ انسانی بدل شد. ۶۹ کارگر مجروح شده‌اند و تا ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت محلی جسد ۲۱ کارگر نیز از معدن زغال سنگ خارج شده است گفته می‌شود هنوز ۳۳ کارگر در معدن و در عمق ۱۸۰۰ متری زمین محبوسند.  عملیات امداد ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم  به نقل از رمضان بهرامی رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان نوشته است: «این حادثه تاکنون ٦٩ مصدوم داشته و  لحظات گذشته ٢١ جنازه از معدن خارج شده است.»

بهرامی درباره جسدهای یافته شده گفته است: «برخی معتقدند تعدادی از این جنازه‌ها مربوط به معدن‌کارانی است که برای کمک به مصدومان وارد معدن شده بودند و این آمار مجزا از ۳۲ معدن‌کار محبوس شده در معدن است.»

به گفته علی ربیعی وزیر کار: «در مجموع ۳۵ نفر شامل ۲۶ کارگر معدن و ۹ نفر از افراد پیمانکار در حال حاضر در داخل معدن ذغال سنگ حادثه دیده محبوس هستند.»

انفجار ساعت پنج دقیقه پس از ساعت ۱۲ ظهر امروز روی داد. درباره تعداد کارگران حاضر در تونل به هنگام انفجار آمار مختلفی اعلام شده همین طور اخبار در این باره که انفجار در یک تونل رخ داده یا کارگران در دو تونل با انفجار روبرو شده‌اند، ضد و نقیض است.

علت انفجار تراکم گاز در معدن عنوان شده است.

ایلنا به نقل از فیض الـله کاکوئی کافرمای معدن زمستان یورت شمال غربی نوشت: «این حادثه در فاصله هزارو ۲۰۰  تا هزارو ۵۰۰ متری ورودی  تونل شماره یک رخ داده». کاکوئی علت حادثه را چنین توضیح داده است:

 «زمانی که موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران توسط یک دستگاه باطری که خارج از تونل تهیه کرده بودند، قصد روشن کردن موتور دیزل کشنده لوکوموتیو را داشتند که به محض برقراری اتصال با جرقه ایجاد شده تونل منفجر شده و تعداد زیادی از کارگران دچار حادثه می‌شوند.»

سایت گرگان به نقل از شاهدان عینی نوشته است: پس از خاموش شدن لوکوموتیو داخل معدن و تلاش عوامل معدن برای روشن کردن لوکوموتیو از طریق باطری و جرقه ایجاد شده حاصل از این اقدام، گاز متان درون معدن منفجر شده که در اثر آن تا کنون پنج نفر کشته و چهل نفر زخمی شده اند.

مدیر عامل حلال احمر می‌گوید تراکم گاز زیاد در دهانه معدن دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.
به گفته احمدی، تا کنون ۲۶ کارگر مجروح به بیرون منتقل شده‌اند که ۱۹ تن به مراکز درمانی منتقل و سایرین سرپایی مداواا شده‌اند.

شاهین فتحی سرپرست اورژانس گفته است: احتمال داده می شود این انفجار به دلیل نشت گاز رخ داده باشد. در حال حاضر ۲ قسمت از معدن ریزش کرده است و پیش بینی می شود حدود ۴۰-۵۰ نفر در این قسمت محبوس شده باشند.

بیشتر مصدومانی که به خارج منتقل شده‌اند، به کمبود اکسیژن دچار شده بودند و گفته می‌شود حال یکی از کارگران منتقل شده به بیمارستان، وخیم است.

جمعیت هلال احمر استان گلستان اسامی ۱۲ تن از مصدومان را به این شرح اعلام کرده است:

علی گنجی وطن،  محمد میر عرب، عزیز اله نکویی، تقی طاهر دوست، خادم میر دار، حسین محمودی، مهدی اونق، حسین میردار وطن،حسن علیخانی، محمد نصرتی، علی مسعودی و جهانگیر سارانی.

هنوز روشن نیست چه تعداد از ۵۰۰ کارگر شاغل در این معدن در زمان انفجار در معدن بوده‌اند.

گزارش پبشین در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.