ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور: رأی‌گیری دستی برای ریاست‌جمهوری، الکترونیک برای شوراها

رحمانی فضلی در این نشست همچنین بدون نام‌بردن از قالیباف گفت که «راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری اطلاعات یکی از نامزدها غیرقانونی است چرا که شائبه‌ی خرید و فروش رأی دارد».

عبدالرضا رحمانی فضلی خبر داد که انتخابات شوراهای شهر به صورت «تمام الکترونیکی» و انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت «دستی» برگزار می‌شود و در آن تشخیص هویت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. وزیر کشور ایران همچنین با انتقاد تلویحی از سایت «سامانه کار» شهردار تهران، آن را «غیرقانونی» و «شائبه‌دار» دانست.

وزیر کشور سامانه کار قالیباف را دارای شائبه خرید و فروش رأی دانست

عبدالرضا رحمانی فضلی شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری توضیح داد که انتخابات شوراهای شهر و روستا که همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، به صورت «تمام الکترونیکی» خواهد بود.

او گفت انتخابات شوراهای شهر «در ۱۴۲ شهر با ۹ هزار و ۷۵۲ شعبه اخذ رای» به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

او همچنین توضیح داد که بخشی از فرآیند رأی‌گیری برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز الکترونیک شده است.

رحمانی فضلی گفت که «رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی است اما شورای نگهبان به ما اجازه داده است تا از دستگاه تشخیص هویت رای دهندگان استفاده کنیم.» به گفته او، «با این اقدام، امکان رای دادن با شناسنامه های جعلی، مردگان و افراد زیر ۱۸ سال وجود ندارد.»

«سامانه کار قالیباف شائبه خرید و فروش رأی دارد»

عبدالرضا رحمانی فضلی در این نشست بدون نام‌بردن از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ گفت که «راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری اطلاعات یکی از نامزدها غیرقانونی است چرا که شائبه‌ی خرید و فروش رأی دارد». او توضیح داد که «به بخش حقوقی دستور دادم این موضوع را بیشتر بررسی کند که اگر به جمع بندی رسیدیم، تذکر لازم را خواهیم داد.»

محمدباقر قالیباف پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران ایران از راه‌اندازی یک سامانه کار برای ثبت‌نام جویندگان کار در آن به عنوان بخشی از کمپین ریاست‌جمهوری خود خبر داده‌بود.

قالیباف پیش از این وعده داده بود که در صورت رسیدن به قدرت، به هر جوینده کار ماهیانه ۲۵۰ هزارتومان تا زمان یافتن کار «حق کارانه» پرداخت می‌کند. شهردار تهران همچنین وعده آفریدن پنج میلیون شغل را داده است.

کارشناسان اقتصادی حتی در میان نیروهای اصول‌گرایان ایران وعده‌های قالیباف را غیرعملی و عوام‌فریبانه خوانده‌اند.

او در گفت‌و‌گو با تسنیم در مورد سامانه کار گفته بود « همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت آینده باید از روز اول کار خود را در حوزه اشتغال آغاز کند، سامانه ملی کارانه را که وعده آن را از قبل داده بودم، راه‌اندازی شده است.

قالیباف توضیح داده بود که «جویندگان کار و کارآفرینان با هر مهارت و تخصصی که دارند، می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی به‌نشانی www.kar96.ir  در سامانه ملی کارانه ثبت‌نام کنند.»

پس از راه‌اندازی این سامانه حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای حسن روحانی نوشت که « سایت موسوم به کارانه یک سیستم جمع آوری و پردازش اطلاعات شخصی است. مجوز راه اندازی چنین سایتی کجا صادر شده است؟ در صورتی که ایشان موفق به تصاحب مسئولیت ریاست جمهوری نشوند چه کسی مسئول سوء استفاده احتمالی از این داده هاست؟»

برخی دیگر نیز نگران آن هستند که این سامانه راهی برای امکان خریدن رأی رأی‌دهندگان فراهم آورد.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.