ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش کشته‌شدگان اعتراض‌ها در ونزوئلا

آمار رسمی اکنون شمار کشته‌شدگان اعتراضات ماه اخیر علیه دولت مادورو را ۳۷ تن اعلام می‌کند. ۷۱۷ تن در این اعتراضات مجروح شده‌ و ۱۵۲ تن دیگر نیز به زندان افتاده‌اند.

تعداد کشته‌شدگان در یک ماه اعتراضات مخالفان دولت در ونزوئلا به دست‌کم ۳۷ تن رسید.

تظاهرات در ونزوئلا - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک معترض ۲۰ ساله جمعه، پنجم مه بر اثر شلیک گلوله به سرش کشته شد. آمار رسمی دولتی اکنون شمار کشته‌شدگان اعتراضات یک ماه اخیر علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را ۳۷ تن اعلام می‌کند.

تا کنون ۷۱۷ تن در این اعتراضات مجروح شده‌اند و ۱۵۲ تن دیگر نیز به زندان افتاده‌اند.

علاوه بر خشونت‌‌های جاری در درگیری بین نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان، یا طرفداران و مخالفان مادورو، غارت از مغازه‌ها نیز بخش دیگری از خشونت‌ها را رقم می‌زند.

‌اعتراض‌ها در هفته‌های اخیر به‌ویژه به خشونت کشیده شده‌است. کشته‌شدگان و مجروحان نه تنها مخالفان بلکه موافقان رئیس‌جمهوری و حتی عابران و ناظران را هم شامل می‌شود.

در یکی از اعتراض‌های ضددولتی در شهر نفتی زولیا، چند معترض جوان مجسمه هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری سوسیالیست پیشین را به زیر کشیدند. چاوز سال ۲۰۱۳ از سرطان درگذشت و پس از او مادورو به عنوان ادامه‌دهنده راه او کشور را در دست گرفت.

ونزوئلا بیش از سه سال است که در بحران اقتصادی و تنش‌های شدید سیاسی به‌سر می‌برد. اپوزیسیون دولت را متهم به رکود اقتصادی و سرکوب حقوق دموکراتیک می‌کند و دولت وضعیت بد اقتصادی کشور را به توطئه اپوزیسیون و کشورهای خارجی نسبت می‌دهد.

گروه‌های حقوق بشری خواهان سرکوب تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی در ونزوئلا هستند. برخی از بستگان مقام‌های دولتی نیز به صف معترضان پیوسته‌اند. ارنستو پادرینو، پسر عموی وزیر دفاع ونزوئلا، ولادیمیر پادرینو در یک نامه سرگشاده جمعه به او نوشت: «پسر عمو، بس است! هشتاد درصد ونزوئلایی‌ها انتخابات می‌خواهند.»

پیش از او نیز پسر دادستان کل کشور در نامه‌ای ویدئویی به پدرش خواستار «توقف بی‌عدالتی» شده بود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.