ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز ۲۸ اعتصاب غذا: آتنا دائمی در بهداری اوین

آتنا دائمی پس از ۲۷ روز اعتصاب غذا ۱۲ کیلو کاهش وزن داشته، فشار خونش افت کرده است، ناخن‌هایش کبود و رنگ زبانش تیره شده‌است. کلیه‌های آتنا دائمی نیز دچار عفونت شده‌اند.

آتنا دائمی که چند هفته اخیر را در اعتراض به صدور حکم برای خواهرانش در اعتصاب غذا به سر برده‌است، بر اثر وخامت حال به بهداری اوین منتقل شد.

آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان و از مخالفان اعدام‌ها در ایران، پیش از اعتصاب غذا

آتنا دائمی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۲۸امین روز اعتصاب غذای خود را در حالی آغاز کرده است که جمعه، در ۲۷ امین روز اعتصاب غذا به دلیل وخامت حال به بهداری اوین منتقل شد.

وب‌سایت خبری هرانا، وابسته به فعالان حقوق بشر ایران از قول یکی از نزدیکان دائمی خبر داده است که او پس از ۲۷ روز اعتصاب غذا ۱۲ کیلو کاهش وزن داشته، فشار خونش افت کرده است، ناخن‌هایش کبود و رنگ زبانش تیره شده‌است. کلیه‌های آتنا دائمی نیز دچار عفونت شده‌اند.

این منبع به هرانا توضیح داده که پزشک بهداری اوین «گفته بود احتمالاً عفونت وارد خون و دستگاه گوارشش نیز شده است.»

آتنا دائمی از شنبه ۱۹ فروردین در بند زنان زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌ است. این زندانی سیاسی در اعتراض به محکومیت خواهرانش انسیه و هانیه دائمی به حبس تعلیقی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و خواهان «اعلام و ابلاغ برائت» آنها و «استرداد کفالت ضبط‌شده» از خانواده ‌است.

بنابر این گزارش، آتنا دائمی از دوشنبه گذشته، ۱۴ فروردین در برابر نگهبانی بند زنان اوین دست به تحصن زده‌ بود و پس از آنکه پاسخی نگرفت، اعتصاب غذایش را آغاز کرد.

آتنا دائمی ساعت هشت صبح روز ششم آذر ۹۵، با خشونت و تهدید مأموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، در خانه پدری‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.