ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شد

تغییر خالد مشغل و جانشین‌شدن اسماعیل هنیه در راستای افزایش امکان پیشبرد مذاکرات صلح فلسطینیان با اسرائیل با میانجیگری دولت جدید ایالات متحده ارزیابی شده است.

اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حزب «جنبش مقاومت اسلامی» (حماس) انتخاب شد.

هنیه در کنار یحیی سینوار، رهبر جدید حماس - عکس: AFP

فوزی برهوم، سخنگوی حماس یک‌شنبه ششم ماه مه به خبرگزاری «رویترز» در غزه گفت که اسماعیل هنیه به عنوان جانشین خالد مشعل انتخاب شده است.

حماس هفته گذشته در سندی سیاسی لحن خود را نسبت به اسرائیل «نرم‌تر» کرد. حماس که اداره غزه‌ی تحت محاصره را از سال ۲۰۰۷ در دست دارد، در منشور جدید خود از ایجاد یک دولت انتقالی فلسطینی در چارچوب مرزهای ۱۹۶۷ حمایت خواهد کرد؛ یعنی مرزهای قبل از اشغال غزه، کرانه باختری رود اردن و شرق بیت‌المقدس (اورشلیم) توسط اسرائیل.

بدین ترتیب، حماس «از نابودی اسرائیل» صرف نظر کرده‌است.

اسماعیل هنیه پس از پیروزی حماس در انتخابات سال ۲۰۰۶ به نخست‌وزیری حکومت خودگردان فلسطین انتخاب شد، اما محمود عباس در ۲۰۰۷ در  اوح اختلاف‌های بین فتح به رهبری محمود عباس با حماس، او را از این سمت برکنار کرد. حماس این حکم را نپذیرفت و حکمرانی بر غزه را مستقل از فتح در اختیار گرفت.

جانشین‌شدن اسماعیل هنیه در راستای افزایش امکان پیشبرد مذاکرات صلح فلسطینیان با اسرائیل با میانجیگری دولت جدید ایالات متحده ارزیابی شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.