ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد خبرگزاری ایرنا از سایت خبری مجلس ایران

<p>خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) در گزارشی تارنمای خانه ملت را که به مجلس شورای اسلامی وابسته است، متهم کرده که به توصيه&zwnj;های رهبر جمهوری اسلامی عمل نمی&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری ايرنا نوشته است: &laquo;رصد ۷۲ ساعت عملکرد رسانه رسمی قوه مقننه (سايت خانه ملت) نشان می&zwnj;دهد که گردانندگان اين رسانه رسمی در عمل تصميم گرفته&zwnj;اند، توصيه&zwnj;های رهبر معظم انقلاب را ناشنيده و ناديده بگيرند.&raquo;</p> <p><br /> اشاره خبرگزاری ايرنا به سخنان آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی است که در هشتم خرداد سال جاری طی ديدار با نمايندگان مجلس گفته بود &laquo;مسئولان نگذارند اختلاف نظر و تفاوت سليقه، به چالش و درگيری منجر شود.&raquo;</p> <p><br /> خبرگزاری ايرنا می گويد &laquo;لحن و ادبيات به کار گرفته شده در مطالبی که در قالب مصاحبه، خبر، گزارش، تحليل و تفسير (در خانه ملت منتشر شده) به گونه&zwnj;ای است که اگر فردی منبع آن را نشناسد، احتمالاً تصور خواهد کرد که اين مطالب از سوی رسانه&zwnj;های خارجی و در جهت تضعيف دولت جمهوری اسلامی ايران منتشر شده است.&raquo;</p> <blockquote> <p>ايرنا: بيش از ۵۰ درصد مطالبی که در دوره مورد بررسی در پايگاه خبری مجلس ديده می&zwnj;شود، جهت&zwnj;گيری منفی نسبت به دولت، رييس&zwnj;جمهور و وزرا داشته است</p> </blockquote> <p>ایرنا افزوده: &laquo;تيتر اين مطالب که به عنوان شاخص در اين بررسی در نظر گرفته شده، در برخی موارد چنان تند و جهت&zwnj;دار تنظيم شده است که هيچ شباهتی به خبرنويسی حرفه&zwnj;ای و بی&zwnj;طرفانه، آن هم از سوی رسانه رسمی قوه قانونگذار کشور ندارد.&raquo;</p> <p><br /> اين خبرگزاری از تيترهای &laquo;فراقانونی عمل کردن دولت، پاسخگو نبودن دولت، بی&zwnj;اعتنايی رييس&zwnj;جمهور به قانون و نهاد قانونگذاری، نسبت دادن جريان انحرافی به دولت و رييس&zwnj;جمهور و غيرقانونی بودن سرپرستی رييس&zwnj;جمهور بر وزارت نفت&raquo; به&zwnj;عنوان نمونه&zwnj;هايی از &laquo;خبرهای منفی&raquo; نام برده که در وب&zwnj;سايت خانه ملت عليه دولت منتشر شده است.</p> <p><br /> ايرنا می&zwnj;گويد: &laquo;بيش از ۵۰ درصد مطالبی که در دوره مورد بررسی در پايگاه خبری مجلس ديده می&zwnj;شود، جهت&zwnj;گيری منفی نسبت به دولت، رييس&zwnj;جمهور و وزرا داشته است.&raquo;</p> <p><br /> وب&zwnj;سايت خانه ملت هنوز به اين انتقاد خبرگزاری ايرنا واکنشی نشان نداده است.</p> <p><br /> در چند سال گذشته اختلافات میان مجلس و دولت افزایش یافته است. دولت، مجلس را به &laquo;کارشکنی و تغییر دادن لوایح&raquo; متهم می&zwnj;کند، در مقابل مجلس نیز دولت را به &laquo;قانون&zwnj;گریزی&raquo; متهم می&zwnj;کند.</p> <p><br /> افزایش این اختلافات بارها واکنش آیت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای را به دنبال داشته اما با این حال دامنه اختلاف مجلس و دولت کاهش نیافته است.</p> <p>&nbsp;</p>

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) در گزارشی تارنمای خانه ملت را که به مجلس شورای اسلامی وابسته است، متهم کرده که به توصيه‌های رهبر جمهوری اسلامی عمل نمی‌کند.

خبرگزاری ايرنا نوشته است: «رصد ۷۲ ساعت عملکرد رسانه رسمی قوه مقننه (سايت خانه ملت) نشان می‌دهد که گردانندگان اين رسانه رسمی در عمل تصميم گرفته‌اند، توصيه‌های رهبر معظم انقلاب را ناشنيده و ناديده بگيرند.»

اشاره خبرگزاری ايرنا به سخنان آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است که در هشتم خرداد سال جاری طی ديدار با نمايندگان مجلس گفته بود «مسئولان نگذارند اختلاف نظر و تفاوت سليقه، به چالش و درگيری منجر شود.»

خبرگزاری ايرنا می گويد «لحن و ادبيات به کار گرفته شده در مطالبی که در قالب مصاحبه، خبر، گزارش، تحليل و تفسير (در خانه ملت منتشر شده) به گونه‌ای است که اگر فردی منبع آن را نشناسد، احتمالاً تصور خواهد کرد که اين مطالب از سوی رسانه‌های خارجی و در جهت تضعيف دولت جمهوری اسلامی ايران منتشر شده است.»

ايرنا: بيش از ۵۰ درصد مطالبی که در دوره مورد بررسی در پايگاه خبری مجلس ديده می‌شود، جهت‌گيری منفی نسبت به دولت، رييس‌جمهور و وزرا داشته است

ایرنا افزوده: «تيتر اين مطالب که به عنوان شاخص در اين بررسی در نظر گرفته شده، در برخی موارد چنان تند و جهت‌دار تنظيم شده است که هيچ شباهتی به خبرنويسی حرفه‌ای و بی‌طرفانه، آن هم از سوی رسانه رسمی قوه قانونگذار کشور ندارد.»

اين خبرگزاری از تيترهای «فراقانونی عمل کردن دولت، پاسخگو نبودن دولت، بی‌اعتنايی رييس‌جمهور به قانون و نهاد قانونگذاری، نسبت دادن جريان انحرافی به دولت و رييس‌جمهور و غيرقانونی بودن سرپرستی رييس‌جمهور بر وزارت نفت» به‌عنوان نمونه‌هايی از «خبرهای منفی» نام برده که در وب‌سايت خانه ملت عليه دولت منتشر شده است.

ايرنا می‌گويد: «بيش از ۵۰ درصد مطالبی که در دوره مورد بررسی در پايگاه خبری مجلس ديده می‌شود، جهت‌گيری منفی نسبت به دولت، رييس‌جمهور و وزرا داشته است.»

وب‌سايت خانه ملت هنوز به اين انتقاد خبرگزاری ايرنا واکنشی نشان نداده است.

در چند سال گذشته اختلافات میان مجلس و دولت افزایش یافته است. دولت، مجلس را به «کارشکنی و تغییر دادن لوایح» متهم می‌کند، در مقابل مجلس نیز دولت را به «قانون‌گریزی» متهم می‌کند.

افزایش این اختلافات بارها واکنش آیت‌الله خامنه‌ای را به دنبال داشته اما با این حال دامنه اختلاف مجلس و دولت کاهش نیافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.