ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت روحانی از پیروزی مکرون در فرانسه استقبال کرد

حسن روحانی در پیامی به امانوئل مکرون اظهار امیدواری کرد که در دوران ریاست جمهوری او، روابط ایران و فرانسه توسعه پیدا کند. وزارت امور خارجه ایران هم به مکرون تبریک گفت.

رئیس جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه ایران از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه استقبال کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۱۶ اردیبهشت در پیامی خطاب به امانوئل مکرون اظهار امیدواری کرد که در دوره پنج ساله ریاست جمهوری او، روابط ایران و فرانسه در جهت منافع متقابل دو کشور توسعه و تعمیق یابد.

روحانی در این پیام گفت روابط دو کشور روند مثبتی را طی می‌کند و روابط فیمابین "شاهد تحرک و رونق مطلوب‌تری در همه زمینه‌های دارای منافع مشترک سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواهد بود".

او همچنین تمایل جمهوری اسلامی برای تبادل نظر در مورد مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام کرد و خواهان رفع موانع توسعه و تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را به دولت و ملت فرانسه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و فرانسه در دوره جدید پس از برگزاری این انتخابات، "بر اساس بسترسازی‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر و متناسب با ظرفیت‌های موجود بین دو کشور، در راستای منافع و مصالح دو ملت ایران و فرانسه، گسترش پیدا کند."

امانوئل مکرون، نامزد مستقل موفق شد با کسب ۶۶,۱ درصد در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روز یکشنبه ۷ مه / ۱۷ اردیبهشت رقیب خود مارین لوپن، کاندیدای راست‌گرای افراطی از "جبهه ملی" را که ۳۳,۹ درصد آرا را به‌دست آورد، شکست دهد.

روابط ایران و فرانسه در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی در ایران و پس از توافق هسته‌ای رو بهبود رفت. نزدیک به دو ماه پس از توافق هسته‌ای ژنو، بزرگترین هیئت اقتصادی خارجی بعد از انقلاب ایران از سوی فرانسه به ایران سفر کرد. لوران فابیوس، وزیر وقت خارجه فرانسه نیز مردادماه ۱۳۹۴ در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی به ایران رفت و حسن روحانی نیز در بهمن‌ماه همان سال عازم پاریس شد که این سفر منجر به امضای قراردادهایی بین ایران و شرکت‌های نفت و گاز فرانسه، توتال و شرکت هواپیماسازی اروپایی، ایرباس شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.