ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانش‌آموز نخبه افغان به دلیل ملیتش از شرکت در جشنواره خوارزمی محروم شد

نژادپرستی در بزرگ‌ترین جشنواره علمی ایران. یک دانش‌آموز نخبه افغانستانی که در ایران تحصیل می‌کند و از بورسیه بنیاد کودک هم برخوردار است، از شرکت در جشنواره خوارزمی محروم شده است.

نژادپرستی در بزرگ‌ترین جشنواره علمی ایران. یک دانش‌آموز نخبه افغانستانی که در ایران تحصیل می‌کند و از بورسیه بنیاد کودک هم برخوردار است، از شرکت در جشنواره خوارزمی محروم شده است. اولیای مدرسه به دلیل ملیت او که تبعه افغانستان است از معرفی‌اش به بزرگ‌ترین جشنواره علمی ایران خودداری کرذه‌اند.

جشنواره خوارزمی برای نوجوانان: نوجوانان نخبه برای به دست آوردن این کاپ با هم رقابت می‌کنند

پژمان قضائی، مدیرعامل انجمن «پاناک» در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی ماجرای این تبعیض قومی را به این شکل شرح داده است:

رضا یک دانش‌آموز افغانستانی‌ست که در ایران تحصیل می‌کند. او با دشواری از ورامین خود را به کلاس‌های آموزش رباتیک می‌رساند و موفق شده در نخستین دوره مسابقات رباتیک رتبه پنجم و در دومین دوره این مسابقات رتبه سوم را به دست بیاورد. اما اولیای مدرسه به دلیل تابعیتش از معرفی او به این جشنواره علمی خودداری کرد‌ه‌اند.

«پاناک» - پناهگاه نوجوانان بااستعداد اما فقیر - امکاناتی را برای نوجوانان نخبه فراهم می‌آورد که در زمینه رباتیک فعالیت می‌کنند. بنیاد کودک در ایران بورسیه‌ای هم برای این نوجوانان نخبه در نظر گرفته است.

نام خانوادگی «رضا» در رسانه‌های داخلی اعلام نشده.

جشنواره خوارزمی را سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در ایران برگزار می‌کند. این جشنواره یک بخش ویژه برای نوجوانان هم دارد که زیر نظر مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان وزرات آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهنا

    پاناک درسته مه پانک ---------------- با تشکر اصلاح شد . زمانه

  • مهران

    خمینی از روز اول که حکومت را در دست گرفت فقط یک هدف داشت و آنهم مسلط کردن بدبخت ترین و بی ارزش ترین طبقه جامعه که همانا ملاها بودند. در قانون اساسی شان هم در روز اول تبعیض را نهادینه کردند. مردم عزیز افغانی به خوبی می دانند که این اِعمال سلیقه ها ربطی به مردم ایران ندارد. کشور و مردم ما توسط یک عده خائن و مهره به اسارت گرفته شده.

  • Reza

    در کشور اسلام زده آخوندی، ایرانی ها هم مورد تبعیض قرار گرفته، و فقط آخوندهای مفت خور و دزد و ریاکار حق تقدم دارند