ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازماندگان انفجار معدن سنگرود با معدنچیان یورت ابراز همدردی کردند

خانواده های معدنچیان قربانی در معدن سنگرود نوشته اند انفجار پایان کار معدن سنگرود رودبار نبود، با تعطیلی ۱۷ ماهه، معیشت قریب یک هزار کارگر این معدن دچار فراز و فرود شد.

گروهی از خانواده‌های معدنچیان کشته شده در انفجار معدن زغال سنگ سنگرود(رودبار) پیامی در همبستگی با قربانیان و بازماندگان معدن زمستان یورت منتشر کردند. ذکر وقایع پس از انفجار معدن سنگرود در این پیام، نشان می‌دهد انفجار معدن سرآغاز مشکلات دیگری نه تنها برای خانواده‌های قربانیان بلکه در زندگی اهالی منطقه بوده است.

انفجار معدن سنگرود سال ۱۳۷۵ روی داد و به مرگ ۲۱ کارگر انجامید. در آن انفجار حدود ۵۰ کارگر نیز زخمی شدند.

خانواده‌های معدنچیان قربانی در معدن سنگرود از لحظه‌های پس از انفجار، نگرانی کودکان و خانواده‌های کارگران محبوس در معدن نوشته‌ و افزوده‌اند:

«همه پرسان پرسان جویای حال عزیزانشان بودند.

این پایان کار معدن سنگرود رودبار نبود، با تعطیلی ۱۷ ماهه معیشت قریب یک هزار کارگر این معدن دچار فراز و فرود شد، با پیگیری مسئول وقت، معدن شروع به کار دوباره کرد اما رفته رفته از نیروهایش کاسته شد تا بعد از چندین دهه مهر تعطیلی بر پیکره این معدن خورد.»

به نوشته خانواده‌ها، معدن سنگرود در کنار دامداری و کشاورزی مهمترین منبع درآمد و امرار معاش بخش اعظمی از ساکنان دو بخش عمارلو و خورگام بوده و کارگران و نان آوران بسیاری را در همین معدن مشغول به کار کرده بود. کارگران از ۵۰ روستای این دو بخش در معدن کار می‌کردند.

تعطیلی معدن سنگرود به کوچ ساکنان، تعطیلی مدرسه و سایر مظاهر زندگی در منطقه انجامیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.