ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران از دیوار مرزی با ترکیه استقبال می‌کند

ترکیه می‌خواهد ۷۰ کیلومتر از مرز مشترک با ایران را دیوارکشی کند. هدف از این برنامه ایجاد مانع برای ورود نیروهای حزب کارگران کردستان اعلام شده است.

ترکیه می‌خواهد مرز مشترک با ایران را دیوارکشی کند. ایران می‌گوید که از این اقدام استقبال می‌کند.

ترکیه می‌خواد در مرز مشترک با ایران دیوار احداث کند.عکس - آرشیو

یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ایران سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت به خبرگزاری جمهوری اسلامی – ایرنا – گفت که تهران از طرح ترکیه برای احداث دیوار در مرز با ایران آگاه است.

این منبع که نامش فاش نشده، افزود: «ایران به صورت اصولی مشکلی با این اقدام ترکیه ندارد».

به گفته او دولت ترکیه این اقدام را به منظور تدابیر امنیتی در مرزهای خود با ایران انجام می‌دهد. این منبع آگاه همچنین گفت که ایران از این اقدام ترکیه استقبال می‌کند.

روزنامه «حریت» ترکیه که به حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) نزدیک است، دوشنبه ۸ می/ ۱۸ اردیبهشت به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد که دولت ترکیه برنامه دارد که در مرز مشترک با ایران دیوار احداث کند.

این مقام دولتی که نامش فاش نشده، گفته است که این دیوار به منظور جلوگیری از ورود نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) احداث خواهد شد.

به گفته این مقام ترکیه‌ای این مرز که در استان‌های شرقی ترکیه احداث خواهد شد، ۷۰ کیلومتر طول دارد.

بر اساس گزارش حریت مقام‌های ترکیه‌ای مدعی شده‌اند که ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تن از نیروهای نظامی حزب کارگران کردستان در شهرهای مرزی ایران و ترکیه مستقر هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.