ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش یک افسر اطلاعاتی روسیه را سر برید

گروه دولت اسلامی ویدیویی منتشر کرده و مدعی شده که سر یک عامل نفوذی به گردان‌های مجاهدین قفقاز را بریده است. مقامات امنیتی روسیه تکذیب کرده‌اند.

گروه دولت اسلامی (داعش) ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه سر مردی به نام ایوگینی پترینکو که گفته می‌شود افسر سازمان امنیت فدراسیون روسیه است بریده می‌شود.

ایوگینی پترینکو، معروف به «کاپیتان پترینکو»

گروه «دولت اسلامی» در این ویدیو ادعا می‌کند که پترنکو عامل سرویس امنیت فدرال روسیه برای نفوذ به گردان‌های «مجاهدین قفقاز» بوده است. او ظاهراً یک سال پیش هویتش افشا و بازداشت شده است.

نیروهای «مجاهدین قفقاز» بیشتر شامل مسلمانان تکفیری در آسیای میانه و پاکستان‌اند. عده‌ای از سوری‌های تبعیدی و مسلمانان اروپایی هم در میان آن‌ها حضور دارند.

ویدیوی تازه گروه دولت اسلامی ابتدا شامگاه گذشته در سایت‌های وابسته به داعش در روسیه و به زبان روسی منتشر شد و به زودی بازتاب نسبتاً گسترده‌ای پیدا کرد.

در چهارمین دور اجلاس آستانه، روسیه، ایران و ترکیه به عنوان تضمین‌کنندگان آتش‌بس، طرح مناطق «کاهش تنش» در سوریه را تصویب کردند. این طرح از جمعه ۵ مه به اجرا گذاشته شده است. ویدیوی تازه داعش بعد از توافق آستانه منتشر شده است.

در یکی از صحنه‌های این ویدیو، ایوگینی پترینکو از دولت روسیه می‌خواهد به مداخله نظامی در خاک سوریه پایان دهد.

پترینکو می‌گوید یکی از مأموریت‌هایش این بوده است که به حلقه ابوعمر شیشانی راه پیدا کند.  او پیش از آنکه در جولای ۲۰۱۶ کشته شود، رهبر «جیش المهاجرین و الانصار»  بود. بسیاری از اعضای این گروه از مسلمانان تکفیری شمال قفقاز هستند.

یکی از مهم‌ترین اهداف دولت روسیه این است که هم‌زمان با به اجرا درآمدن توافق آستانه، از بازگشت مسلمانان تکفیری شمال قفقاز به خاک روسیه جلوگیری کند.

در ویدیویی که داعش منتشر کرده، پترنکو اشک‌ریزان خطاب به سربازان روسی می‌گوید:

«قبل از این که دیر شود دست نگه دارید چون وقتی لو رفتید این دولت پشت شما را خالی خواهد کرد و اعلام می‌کند که شما را نمی‌شناسد و دروغ می‌گویید.»

در پایان ویدیو یکی از شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) سر او را گوش تا گوش می‌برد.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرده است که ویدیوی داعش جعلی است. سرگئی گانچروف، رهبر سازمان ضد تروریستی «آلفا» در روسیه هم در گفت‌وگو با سایت «ارگومنتی ای فکتی» اعلام کرده که این ویدئو با ویدئو‌های قبلی داعش تفاوت دارد. علاوه بر این، به گفته این مقام امنیتی «کاپیتان پترینکو» خود را زاده شهری می‌داند که در روسیه وجود ندارد.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ داعش ویدیویی را منتشر کرده بود که نشان می‌دهد چگونه کودکی خردسال با شلیک گلوله، دو مأمور سرویس امنیت فدرال روسیه را اعدام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.