ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد توکلی به روحانی: به روی «نظام» تیغ نکشید

تغییر لحن حسن روحانی در کارزار انتخاباتی‌اش «نظام» را نگران کرده است. نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده حسن روحانی را از عواقب آن برحذر داشته.

تغییر لحن حسن روحانی در کارزار انتخاباتی‌اش و در سخنرانی‌هایی که در شهرهای کرمانشاه، همدان، ارومیه و در ورزشگاه شیرودی در تهران ایراد کرده، «نظام» را نگران کرده است. احمد توکلی در نامه سرگشاده‌ای، حسن روحانی را از عواقب آن برحذر داشته. نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی از حسن روحانی خواسته است که بیش از این «به روی نظام جمهوری اسلامی تیغ نکشد.»

احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی

حسن روحانی در این سخنرانی‌ها، از برابری جنسیتی، آزادی‌های مدنی، ضرورت پرداخت مالیات برای نهادهای تحت پوشش رهبری از جمله آستان قدس رضوی سخن گفته بود. او بدون آنکه از سپاه پاسداران نام ببرد گفته بود که عده‌ای قصد دارند ناامنی به کشور بازگردد و منطقه خاورمیانه را دچار آشوب کنند.

احمد توکلی در نامه‌اش به حسن روحانی که در سایت «الف» منتشر شده به پیشینه روحانی در نهادهای امنیتی در سال‌های گذشته اشاره کرده است:

« این سخنان را رئیس جمهوری با حرارت بیان می‌کند که ۲۸ سال تمام، از مهر ۱۳۶۸ تاکنون دبیر شورای عالی امنیت ملی و عضو یا رئیس آن بوده است و ذیل مصوبات مرتبط با امنیت کشور را امضاء و ابلاغ کرده و قبل از آن نیز در مناصب متعدد تقنینی، ‌ اجرایی، نظامی و امنیتی مسئولیت داشته است.»

احمد توکلی که زمانی در سال‌های جنگ سخنگوی دولت میرحسین موسوی بود، بدون آنکه از محصوران نامی به میان بیاورد، سرنوشت آنان را به یاد روحانی آورده است:

«شما در مسیری قرار گرفته‌اید که برخی از پیشنیان با همین تصور در آن قدم گذاشتند.»

و به روحانی می‌گوید که از سخنان اخیرش «بوی فتنه و آتش» به مشام‌ می‌رسد.

توکلی همچنین به روحانی هشدار می‌دهد که انتقاداتش از سیاست‌های دفاعی و دستگاه قضایی ممکن است مورد سوءاستفاده «معاندان» قرار گیرد و زمینه‌ساز محدویت‌ها و اقدامات تازه‌ای بشود.

نامه احمد توکلی بیش و کم همزمان با سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در دانشکده افسری «امام حسین» منتشر شده است. خامنه‌ای در این سخنان آشکارا به تهدید گفت اگر کسی «قیام» کند، «سیلی» می‌خورد. او از نهادهای انتظامی و قوه قضائیه خواست در تأمین «امنیت» انتخابات بکوشند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صمیم

    با توجه به آنکه نظام یک موضوع قابل لمس نیست و روی آن نمیشود تیغ کشید معلوم میشود که نظام اسم خاص چه کسی ست.روی او هم تیغ بکشند ریش میرود. پس همه مشکل سر پایداری ریش یکنفر است. نکند ریش چسبکی ست و دست بزنند می پرد؟

  • فرزانه

    ببین کار به کجا کشیده که این جیره خور رژیم هم سر از رادیو زمانه درآورده ، یکی نیست بگه احمق زمان احمدی نژاد چه کاری کردی در مقابل دزدیها در مقابل قالیباف چرا خفه شدی چرا به رِیسی و قالیباف و میرسلیم که کل ۳۸ سال مملکت داری شمارو زیر سوال بردن نتمه ننوشتی به روحانی نامه نوشتی چون میترسی کاملا نونتون آجر بشه

  • مهران

    اگر روحانی 28 سال ریاست شورای عالی امنیت ملی را بر عهده داشته بهتر از این کوتوله ها می داند چه به نفع کشور است، البته تمامی افراد در راس نظام بارها ثابت کرده اند که کلمه نظام یعنی جناحشان، و برای منافع شخصی، کشور، جناح و مردم ایران و منافع کشور را قربانی می کنند.

  • صمد

    همه چرندیاتی که این آقا گفته برای پوشش دادن وحشت نظام از طرح موضوع اعدام های دهه 60 است. الباقی بهانه ها الکی است. ماجرای سریر خون کوروساوا شده