ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع عارف از لیست بحث‌برانگیز اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای تهران

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید باید از "لیست امید" برای انتخابات شوراهای تهران تمکین کرد. این فهرست با مخالفت برخی از اصلاح‌طلبان روبرو شده بود.

محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتقادها نسبت به لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران را رد کرد و گفت در تهیه این لیست هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای صورت نگرفته است.

محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای ۲۱ نفره "لیست امید" گفت نامزدهای اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران با مکانیزمی که مورد قبول همه نامزدها بود تهیه شد و مبنای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این زمینه خرد جمعی است.

عارف با بیان این‌که "باید به تصمیمی که با خرد جمعی گرفته می‌شود تمکین کرد"، گفت: "اگر در لیست نهایی قرار نگرفتیم به‌گونه‌ای عمل نکنیم که با گفتمان اصلاحات زاویه داشته باشد."

لیستی که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سه‌شنبه شب، ۱۹ اردیبهشت منتشر کرد با مخالفت‌هایی در میان اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد.

در این لیست نام محمدجواد حق‌شناس، محمد سالاری، مرتضی الویری، سیدمحمود میرلوحی، افشین حبیب‌زاده، زهرا نژاد بهرام، علی اعطا، محسن هاشمی، محمد علیخانی، زهرا صدراعظم نوری، آرش میلانی،‌ ابراهیم امینی، الهام فخاری، حسن خلیل آبادی، شهربانو امانی، احمد مسجد جامعی، بهاره آروین، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، حسن رسولی و حجت نظری قرار دارد.

ابتدا نام معروف صمدی، نماینده سنی مذهب و سابق سنندج در مجلس که به عنوان یکی از نامزدهای این لیست منتشر شده بود ساعاتی بعد حذف و نام مرتضی الویری، شهردار سابق تهران جای او اعلام شد.

همچنین در این لیست نام چند تن از اصلاح‌طلبان، از جمله عبدالله مؤمنی که از فعالان این جناح بودند و مدتی را در زندان به‌سر برده و اکنون برای انتخابات شوراها تأیید صلاحیت شده بودند دیده نمی‌شد و شمار زنان نیز در آن کم بود.

با انتشار “لیست امید” موجی از انتقادها در شبکه‌های اجتماعی به‌راه افتاد.

محمدرضا عارف گفت: "برای تهیه یک لیست انتخاباتی قرار نیست آخرت خودمان را فدا کنیم" و "فرصت خدمت صرفاً محدود به انتخابات شورای شهر نیست."

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: "واقعاً تهیه لیست ۲۱ نفره از بین چهره‌های فرهیخته کار بسیار سختی است. برخی از افراد نزدیک به من که می‌خواستند نامزد انتخابات شوند و از من مشورت گرفتند به آن‌ها گفتم وارد انتخابات نشوند هر چند حق طبیعی‌شان بود."

به‌گفته عارف "لیست نهایی با رأی‌گیری اعضای شورای عالی تهیه شد و هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای صورت نگرفت."

تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا از ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت آغاز شد و تا ساعت ۸ صبح روز ۲۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در تهران نامزدها برای کسب ۲۱ کرسی شورای شهر رقابت خواهند کرد. پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احتمالا انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم میکشد. و در اینصورت اصلاح‌طلبان در دور دوم شوراها بسیار بالا خواهد رفت چرا که اینبار به خاطر ریاست جمهوری هم که شده مردم در دور دوم شوراها شرکت میکنند.