ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران همچنان خبرساز است

تنگویان و سرخو اعضای فعلی و نامزدان دوره بعد شورای شهر تهران به معیارهای گزینش افراد برای لیست انتقاد کردند و مهرعلیزاده نامش در لیست قرار نگرفت و اعلام انصراف کرد.

لیست۲۱ نفره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای پنجمین دروه شورای شهر تهران همچنان خبرساز است. بودن نام اعضاء شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین نام‌های کمتر آشنا در این لیست، باعث انتقادهای فراوانی شده است.

در لیست منتشر شده امید، نام حجت نظری، دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی وجود دارد. اما برخی خبرها حاکی است که نام نظری در لیستی که روز گذشته توسط  وزارت کشور منتشر شده، نیست. این به معنای رد صلاحیت یکی دیگر از افراد لیست امید؛ لیست اصلی جریان اصلاح‌طلب در انتخابات پیش رو است.

پیش از این نیز نام معروف صمدی، نماینده سنی مذهب و سابق سنندج در مجلس که به عنوان یکی از نامزدهای لیست امید منتشر شده بود، به دلیل مشابه با نام مرتضی الویری، شهردار سابق تهران جا به جا شد.

در حالی که گفته می‌شود تلاش برای بازگرداندن این دو نامزد اصلاح طلب به لیست امید ادامه دارد از  «مهدی نادمی» از مشاوران محمدرضا عارف به عنوان جایگزین حجت نظری در لیست نام برده می‌شود.

مهدی تندگویان: به نفع هیچکس کنار نمی‌روم

محمد مهدی تنگدویان عضو فعلی و نامزد پنجمین دروه انتخابات شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران با انتقاد از لیست ارائه شده از سوی اصلاح‌طلبان گفته است: «شورای عالی اصلاح‌طلبان در این مدت از ما که به عنوان اعضاء اصلی شورای شهر کار می‌کنیم حتی یک بار هم برنامه‌ای نخواستند. حتی از ما سوال هم نکردند که  عملکرد چهار ساله شما در این سال‌ها چه بوده است. یعنی بدون اینکه بررسی صورت بگیرد لیست را بسته‌اند. این در حالی است که طیف مقابل  یعنی اصول‌گرایان برای ارائه لیست یک ساز و کار درستی را در پیش گرفتند و از تک تک کاندیدا‌ها برنامه خواستند و با انها صحبت کردند  و بعد لیست را منتشر کردند.»

محمد مهدی تندگویان

سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران همچنین گفته است: «از روز اول ما بر روی این موضوع تاکید داشتیم که کسانی که به عنوان کاندیداهای انتخابات شورای شهر  هستند نباید جز شورای عالی و تصمیم‌گیری نهایی باشند اما  متاسفانه اکنون هفت نفر هستند که خودشان جز شورای عالی هستند و در لیست هم قرار گرفتند و این خلاف اصول است.»

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: «اعتراض ما در راستای منافع حزب‌مان است تا در بازار رقابت بتوانیم کرسی‌های خودمان را کسب کنیم و برای اینکار باید یک تجدید نظر اساسی بکنند و این افرادی که انتخاب شدند به نفع جریان اصلاح طلبی انصراف دهند.»

تندگویان تاکید کرده که به نفع کسی انصراف نمی‌دهد: «آمدم که در انتخابات باشم و به عنوان یک فعال اصلاح طلب هم در انتخابات باقی می‌مانم و تصمیمم برای این‌کار جدی است و انتظار دارم عناصری که در لیست قرار گرفتند به خاطر جامعه اصلاح طلبی انصراف دهند تا لیست قوی‌تری ارائه شود و در نهایت جریان اصلاح طلبی به موفقیت دست یابد.»

هر کس لابی بیشتری داشت در لیست قرار گرفت

محسن سرخو

محسن سرخو، دیگر عضو فعلی شورای شهر تهران در گفت‌وگوی مشابهی در ارتباط با ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست گفت: «من در جلسه حضور نداشتم و اطلاعات دقیقی از آن جلسه  ندارم، اما باید بر اساس امتیازدهی، سوابق کاری، تحصیلات و نوع فعالیت‌های مرتبط با مدیریت شهری امتیازاتی را در نظر می‌گرفتند و در پایان هم رای‌گیری صورت می‌گرفت و لیست بر همین ترتیب بسته می‌شد، اما متاسفانه امتیازات را در نظر نگرفتند و شخصی که امتیاز بالاتری داشته انتخاب نشده و فردی که امتیاز کمتری نسبت به دیگر اعضا داشته، انتخاب شده است و نمی‌دانم ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری بر چه پایه و اساسی شکل گرفته است.»

سرخو که برای انتخابات پیش‌رو نیز نامزد شده است، گفت معیار گزینش لابی با قدرتمندان بوده است: «در این لیست دو نفر از اعضای فعلی شورا حضور دارند و ظاهرا هر کسی قدرت بیشتری داشته و توانسته لابی کند انتخاب شده است. در واقع وضعیت احزاب، تشکل‌ها و امتیازات هم در نظر نگرفته‌اند.»

اعلام انصراف محسن مهر علیزاده

در همین حال محسن مهر علیزاده یکی از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، با انتشار یادداشتی از ادامه حضور در انتخابات شورای شهر تهران صرف نظر کرد.

مهرعلیزاده داوطلب نامزدی شورای شهر تهران بود اما نامش در فهرست نهایی اصلاح‌طلبان موسوم به لیست امید قرار نگرفت

گفته می‌شود مهرعلیزاده، رئیس سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس جمهور در دولت دوم  خاتمی، از جدی‌ترین گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای تصدی پست شهرداری تهران است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.