ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۶۰ هزار نیروی نظامی برای «تامین امنیت انتخابات»

یگان‌های واکنش سریع به منظور برخورد با «ناامنی» و «اختلال در امنیت» انتخابات ریاست جمهوری ایران تشکیل شده است. معاون وزیر کشور می‌گوید که «برخوردها قاطعانه خواهد بود».

معاون امنیتی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که «یگان‌های واکنش سریع» برای تامین امنیت انتخابات و برخورد با «تهدیدهای احتمالی» تشکیل شده و با هرگونه اخلال در امنیت و نظام انتخابات «قاطعانه برخورد خواهد شد».

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات ایران

همزمان با نزدیک شدن به آخرین هفته تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، برخی از رسانه‌های داخلی ایران از امکان «شکل گیری اعتراض‌های خیابانی» و یا «تکرار وقاثع ۱۳۸۸» خبر می‌دهند.

در همین راستا وب سایت الف که به احمد توکلی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی تعلق دارد، حسن روحانی و اصلاح‌طلبان را به «تلاش برای جلب آرای سیاه» و برنامه‌ریزی برای «آشوب» پس از انتخابات متهم کرده است.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در جمع گروهی از نظامیان، تهدید کرد که با برهم زنندگان امنیت ملی به شدت و سختی برخورد خواهد شد.

یک روز پس از این اظهارات حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران گفت که «انتخابات در فضای کاملا امن و بدون هرگونه تهدید امنیتی برگزار خواهد شد.»

به گفته ذوالفقاری ۲۶ هزار نیروی نظامی و انتظامی مسئولیت تامین امنیت صندوق‌های رای را برعهده دارند که بخشی از آنان از نیروهای سپاه پاسداران خواهند بود.

او گفت که این تصمیم در ستاد امنیت انتخابات اتخاذ شده و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت شعب رای گیری هستند.

ذوالفقاری همچنین از تدوین «طرح‌های امنیتی» و تشکیل «قرارگاه انتظامی» در آستانه انتخابات خبر داد و افزود: «همه مواردی که ممکن است آسیب امنیتی باشد، در ستاد امنیت انتخابات مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد.»

به گفته معاون امنیتی وزیر کشور  ایران با تاکید بر اینکه ستاد امنیت انتخابات با همکاری همه دستگاه‌های امنیتی و نظامی «همه عرصه‌ها را هر لحظه رصد می‌کند»، گفت که «پیش‌بینی‌های لازم برای برخورد با تهدیدهای امنیتی صورت گرفته است».

او  تشکیل «یگان‌های واکنش سریع» را از اقدامات وزارت کشور برای برخورد با «اختلال در امنیت انتخابات» اعلام کرد و گفت: آمادگی‌های امنیتی، اشراف اطلاعاتی و برنامه‌ریزی یگان‌های واکنش سریع به گونه‌ای طراحی شده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تا هرگونه اقدامی که بخواهد در نظم و امنیت انتخابات اخلال ایجاد کند، با قاطعیت برخورد کند».

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی نیز پیشتر تهدید کرده بود که نظام با کسانی که علیه امنیت ملی قیام کنند، به سختی برخورد خواهد کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ‌بهنام

    روحانی باید به مردم اطمینان بدهد جلوی تقلب خواهد ایستاد. اینکه این آقا الان میاد این حرفها رو میزنه و در آذر ماه یهویی میان علی اصغر احمدی عامل تقلب در انتخابات ۸۴ را وارد وزارت کشور میکنن نشانه های خوبی نیست.

  • آرمان

    در سال 88 پس از دخالت و تقلب گسترده دستگاه رهبری ، مردم راهپیمایی آرام کردند. اما ولی امر مسلمین جهان ناگهان در نماز جمعه اعلام کرد که اگر خونی ریخته شود شما (کاندیداهای معترض) مسئولید ! و پس از آن کشتار و سرکوب آغاز شد و شد آنچه هنوز جای روشنگری دارد ! در این دوره هم ولی آقا در میان پاسدارانش ایستاد و گفت مردم بی قانونی و بداخلاقی و بی نظمی نکنند ! هر کس امنیت را بهم بزند بسختی سیلی می خورد ! مردم آماده باشند که تقلب گسترده بنفع رییسی یا قالیباف در پیش است و اعتراض اگر بی سروصدا و آرام هم باشد سرکوب می شود. ولی امر مسلمین جهان هم درک نمی کند که این رفتارها بیزاری مردم ازاو را بیشتر می کند و برای نظام مقدسش خطرناک است.