ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از اهالی نوشهر خواستار بازگشایی مغازه‌های بهائیان شدند

از پلمب مغازه‌های بهائیان در نوشهر شش ماه می‌گذرد. اکنون گروهی از اهالی و کاسبان شهر در اعتراض به این اقدام به فرماندار نوشهر نامه نوشته‌اند.

جمعی از مغازه‌داران نوشهری در اعتراض به پلمب واحدهای صنفی بهاییان در این شهر به فرماندار نوشهر نامه نوشته‌اند و خواهان فک‌پلمب این واحدها شده‌اند. شش ماه از پلمب این واحدها می‌گذرد.

نامه جمعی از اهالی و کسبه نوشهر به فرماندار برای فک‌پلمب واحدهای بهاییان

مغازه‌دارانی که نام و امضای آن‌ها پای نامه به فرمانداری (رونوشت به دادستانی) نوشهر دیده می‌شود، در متن درخواست خود نوشته‌اند بر اساس ماده یک نظام‌نامه اصناف و ماده ۲۸ آیین‌نامه اجرایی، هر واحد صنفی بعد از شش ماه پلمب، بازگشایی می‌شود تا بررسی لازم انجام گیرد.

آنها بر این اساس خواستار رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

در این نامه به اصل ۱۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی استناد شده. در این اصل به موجب آیه‌ای از قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، دولت جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان موظف شده‌اند نسبت به افراد غیر‌مسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل کنند و حقوق انسانی آنان را رعایت کنند (این اصل در حق کسانی اعتبار دارد که بر ضد اسلام و جمهوری اسلامی ایران توطئه و اقدام نکنند).

بر همین اساس امضاکنندگان نامه به دادستان نوشهر که خود را کسبه و اهالی شهرستان نوشهر معرفی کرده‌اند از بسته شدن محل کسب تعدادی از مغازه‌داران اقلیت مذهبی {بهایی} که از آن بیش از شش ماه می‌گذرد انتقاد کرده‌اند و نوشته‌اند این امر «باعث بدبینی نسبت به شعائر اسلامی و رکود اقتصادی در سطح شهر» می‌شود.

بر اساس خبرها و گزارش‌های منتشر شده، صبح روز ۱۱ آبان ماه سال ۹۵، محل کسب هفت شهروند بهایی در شهر نوشهر استان مازندران از سوی مأموران اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمب شده است.

بر اساس خبری که مجموعه خبری بهایی نیوز در همان تاریخ درباره این موضوع منتشر کرده است، محل کسب بهمن روحانی، دارای واحد صنفی عکاسی، منیب منصور، دارای واحد صنفی عینک‌سازی، راکی یوسفی، دارای واحد صنفی عینک‌سازی، ارسوط اسدی، دارای واحد صنفی جوشکاری، ریاض‌الله هروی، دارای واحد صنفی ساعت‌سازی ،آرش درخشانیان، دارای واحد صنفی مکانیکی و بهشاد درخشانیان، دارای واحد صنفی فروش دزدگیر پلمب شدند.

دلیل پلمب این واحدها تعطیل کردن آن‌ها در ایام تعطیلی دیانت بهایی بوده است.

در سال‌های اخیر مأموران اداره اماکن عمومی با پیگیری وزارت اطلاعات در ایران محل کسب آن دسته از شهروندان بهایی را که در ایام تعطیلی دیانت بهایی، مغازه‌های خود را ببندند، پلمب می‌کنند و این اتفاق در طول سال‌های گذشته در شهرهای مختلف کشور ایران رخ داده است.

طبق قوانین صنفی ایران کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می‌توانند در سال ۱۵ روز تعطیلی داشته باشند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اطلاع اداره اماکن برسانند.

جامعه جهانی بهایی، ۱۶ شهریور سال ۹۵ با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، از جمهوری اسلامی خواست تا به سرکوب اقتصادی بهاییان پایان دهد.

در این نامه به آپارتاید اقتصادی علیه بهاییان در ایران اشاره شده و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته شده بود به تبعیض‌ سازمان‌یافته علیه بهاییان پایان دهند.

نابرابری اقتصادی شهروندان بهایی در ایران، سیاست عمدی جمهوری اسلامی خوانده شده است:

پس از انقلاب سال ۵۷، جامعه بهاییان در ایران همواره هدف مظالم شدید اقتصادی بوده و پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی نیز تغییری در این وضعیت ایجاد نشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.