ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه خشونت نیروی انتظامی در سیستان‌و‌بلوچستان: کشته‌و‌زخمی‌شدن چهار شهروند اهل سنت

برخورد خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی باعث شده تا چهارتن دیگر، از جمله یک روحانی بلوچ به ظن قاچاق کشته و زخمی شوند. مولانا عبدالحمید به همین دلیل شدیداً از نیروی انتظامی انتقاد کرد.

در چند روز اخیر، دو شهروند بلوچ بر اثر برخورد خشونت‌آمیز مأموران نیروی انتظامی ایران کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. یک روحانی بلوچ یکی از این کشته‌شدگان بود.

عکس- آرشیو

به گزارش «کمپین فعالان بلوچ»، تیراندازی ماموران نیروی انتظامی ایران در شامگاه پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت به کشته شدن یک روحانی اهل سنت و زخمی شدن دو شهروند دیگر در شهر سیب و سوران انجامید.

نام روحانی کشته شده بر اثر این تیراندازی «ملا احمد» اعلام شده است.

بر پایه این گزارش ماموران نیروی انتظامی خودرو حامل این سه تن را به ظن «قاچاق سوخت»، هدف گلوله قرار داده و پس از تیراندازی محل حادثه را ترک کردند.

«کمپین فعالان بلوچ» گزارش کرده است که سالانه ده‌ها شهروند بلوچ بر اثر تیراندازی ماموران دولتی کشته یا زخمی می‌شوند.

مسئولان محلی تا به حال وقوع این حادثه را تائید یا تکذیب نکرده‌اند.

یک شهروند بلوچ دیگر نیز که پس از زخمی‌شدن توسط نیروهای سپاه مرصاد در بیمارستان بستری شده بود، درگذشت.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، خودرو «عبدالشکور شاهوزهی»، شهروند اهل سنت، ۱۶ اردیبهشت بر اثر پرتاب خارک‌ از سوی نیروهای سپاهی دچار حادثه شد، چپ کرد و خود او بر اثر شدت جراحت‌ها چند روز بعد، پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه در بیمارستان خاتم الانبیاء زاهدان درگذشت.

شاهوزهی تنها چند طاقه پارچه به همراه داشته. مأموران او را به ظن قاچاق متوقف کردند.

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه به شدت از این حادثه انتقاد کرد و گفت که «نیروی انتظامی نباید به خاطر چند طاقه پارچه یا کالای دیگر جان مردم را به خطر بیندازد. چند طاقه پارچه غیر مجاز وارد شود بهتر است یا اینکه جان یک انسان گرفته شود؟»

درگیری نیروهای نظامی ایران با مخالفان بلوچ در یک ماه گذشته بار دیگر شدن گرفته است. ششم اردیبهشت ۱۰ مامور مرزبانی ایران در هنگ مرزی «میرجاوه» کشته شدند. جیش العدل مسئولیت حمله به این پاسگاه مرزی و کشته شدن ۱۰ مامور دولتی را بر عهده گرفت.

همچنین ۱۶ اردیبهشت نیز سه مامور نیروی انتظامی در درگیری با «قاچاقچیان سوخت» کشته شدند.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ۲۰ اردیبهشت از «عملیات گسترده» نیروهای دولتی به منظور مقابله با آنچه که «اشرار و قاچاقچیان» خواند، خبر داد.

به گفته او در جریان یک عملیات ۲۴ ساعته یک تن از سران این نیروها کشته و هفت تن دیگر دستگیر شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران مخالفان بلوچ را به وابستگی به پاکستان و عربستان سعودی متهم می‌کند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی برای مقابله با فعالیت گروه‌های بلوچ هفته گذشته به پاکستان سفر کرد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.