ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران کشمیر: مرگ غیرنظامیان در گلوله‌باران بی‌هدف ارتش‌ها

سخنگوی ارتش هند ادعا می‌کند که «سربازهای پاکستانی شروع کرده‌اند به شلیک بی‌هدف به همه». بر اثر گلوله‌باران آنها پدر و دختری در بخش هندی کشمیر کشته و سه تن از بستگان‌شان مجروح شدند.

در تازه‌ترین گلوله‌باران در کشمیر، یک پدر و دختر در بخش هندی کشته شدند.

کشمیر، بخش هندی - عکس آرشیوی

مانیش مهتا، سخنگوی ارتش هند اعلام کرد که شنبه، ۲۳ مه بر اثر گلوله‌باران نیروهای پاکستانی به آن سوی مرز غیررسمی کشمیر هندی یک پدر و دختر کشته و سه تن از بستگان آنها نیز مجروح شدند.

منطقه بسیار پرتنش کشمیر به صورت غیررسمی به بخش‌های هندی و پاکستانی تقسیم شده. کشمیر در منطقه هیمالیا، منطقه‌ مورد مناقشه هر دو دولت هند و پاکستان است و گرچه بین این دو کشور تقسیم شده، هر دو دولت ادعای مالکیت تمام آن را دارند. هند و پاکستان تا کنون سه بار با یکدیگر جنگیده‌اند که دو بار آن بر سر کنترل کشمیر بوده.

این دو سال ۲۰۰۳ آتش‌بس بر سر نزاع‌های کشمیر را پذیرفتند اما باز هم تاکنون بارها به روی یکدیگر و غیرنظامیان کشمیر آتش گشوده‌اند.

گلوله‌باران شنبه دومین نقض عمده آتش‌بس در روزهای اخیر بوده. در اوایل پنج‌شنبه نیز یک زن و همسر او بر اثر گلوله‌باران پاکستان جان دادند.

سخنگوی ارتش هند ادعا می‌کند که «سربازهای پاکستانی شروع کرده‌اند به شلیک بی‌هدف به همه». او توضیح داد که نیروهای پاکستانی با سلاح‌های مختلفی از تفنگ گرفته تا خمپاره به گلوله‌باران دست زده‌اند.

او گفت که بر اثر این حملات تمام مدارس تعطیل شده و نیروهای هندی نیز تلافی کرده‌اند.

ارتش پاکستان پنج‌شنبه مدعی شد نیروهای ارتش هند «بدون هیچ دلیلی» دست به گلوله‌باران بخش پاکستانی کشمیر زده‌اند.

گروه‌های کشمیری مخالفی نیز وجود دارند که خواهان استقلال کشمیر هستند و برخی از آنها دست به بمب‌گذاری و ترور می‌زنند. دولت‌های پاکستان و هند هر دو بارها در سرکوب معترضان کشمیری و فعالان آنها مشارکت کرده‌اند.

پس از آنکه برهان وانی، رهبر شبه‌نظامیان استقلال‌طلب «حزب المجاهدین» در ۸ ژوئیه ۲۰۱۶ در درگیری با نیروهای امنیتی هند کشته شد، خشونت‌ها در کشمیر هند بالا گرفته است. برهان وانی به خاطر فعالیت‌هایش در شبکه‌های اجتماعی علیه حکمرانی دولت هند محبوب شده‌بود.

هندوستان پاکستان را به حمایت از جدایی‌طلبان فعال در ناحیه تحت کنترل خود متهم می‌کند. اسلام‌آباد اما این اتهام‌ها را رد کرده.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.