ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازنده مناظرات تلویزیونی: رهبر نظام مقدس

در رسانه‌های مجاز داخل، از جمله رسانه‌های امنیتی و نظامی و دارای مارک ولایی، در این باره سکوت کرده‌اند که کاندیداها به تشر رهبر توجهی نکردند.

جمعه، ۲۲ اردیبشهت – سومین و آخرین مناظره تلویزیونی شش رجل صالح مستصوب شورای نگهبان برای رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری برگزار شد. پیشتر رهبر تشر زده بود که در انتخابات باید حدود نظام رعایت شود. او در یک سخنرانی، که آن هم نه در کلاس درس مقام عظمای ولایت، بلکه در دانشکده افسری ایراد کرد با تحکم از  کاندیداها خواست امنیت ملی و آرامش را حفظ کنند و مراقب باشند «گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی» را در کشور تحریک نکنند. اما گسل‌ها نیاز به تحریک ندارند، خودشان تحریک شده هستند. در مناظره سوم گسلی که دهان‌گشودگی خود را به صورتی پرجلوه نشان داد گسل میان ادعا و عمل و اخلاق و فساد بود. گنداب در استودیوی تلویزیون فوران زد.

سومین و آخرین مناظره تلویزیونی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با موضوعات اقتصادی
سومین و آخرین مناظره تلویزیونی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با موضوعات اقتصادی

مناظره سوم بحث‌برانگیز شده است. در همه رسانه‌ها، در داخل و خارج، درباره آن بحث می‌کنند.

«نقطه عطفی در رفتارهای سیاسی»

در رسانه‌های مجاز داخل، از جمله رسانه‌های امنیتی و نظامی و دارای مارک ولایی، در این باره سکوت کرده‌اند که کاندیداها به تشر رهبر توجهی نکردند. رجا‌نیوز، سایت اصلی "جبهه پایداری" شکل حضور کاندیدای مطلوب خود در مناظره را با عنوان "طوفان رئیسی" توصیف کرده، بی‌توجه به اینکه حکم رهبر این بود که کسی "طوفان" نکند. تیتر جالب دیگر این سایت چنین است: «مردم به دزدها "نه" خواهند گفت.» نظام مقدس، به توصیف این رسانه قدسی، نظام دزدها شده است.

سایت خبرگزاری سپاهی "تسنیم" رفتار رئیسی و قالیباف در مناظره‌ سوم را اخلاقی و دربرابر، رفتار روحانی و جهانگیری را دعوا با «مشت و لگد» خوانده است. یک خبرگزاری امنیتی دیگر، خبرگزاری فارس، تیترهای عمده‌اش را به افشای روحانی و جهانگیری اختصاص داده است. تیتر اول آن در صبح فردای پس از مناظره سوم دروغ خواندن همه آمار دولت روحانی است. این خبرگزاری خامنه‌ای را از طریق مصاحبه با جمال شورجه، یک سینماگر ولایی، وارد کارزار انتخاباتی کرده است. شورجه گفته است: «انتصاب حجت السلام رئیسی توسط رهبری برای تولیت آستان قدس رضوی که یک مکان بسیار مهم و باارزش است می‌تواند گویای موارد زیادی باشد چه بسا این انتخاب نظر مثبت ایشان در این زمینه نسبت به رئیسی باشد.»

کیهان در سرمقاله روز شنبه ۲۳ اردیبهشت نوشته است: «آخرین مناظره از سری مناظرات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهور‌ی را باید با نگاهی موشکافانه و به عنوان نقطه عطفی در رفتارهای سیاسی چهره‌ها مورد ارزیابی قرار داد.» این روزنامه طبعاً اشکال را فقط در روحانی و جهانگیری دیده و آنها را عصبی و نگران از سقوط توصیف کرده است. در سرمقاله کیهان به بی‌اعتنایی کاندیداها به توصیه مقام معظم رهبری اشاره‌ای نشده است.

«مناظره جنایتکاران با غارتگران!»

سایت اصلاح‌طلب "عصر ایران" در مقاله‌ای با عنوان "اخلاق جامعه در گرو اخلاق حاکمان" نسبت به کیهان نگاهی معکس دارد و بی‌اخلاقی را متوجه جناح رقیب روحانی کرده است. در این مقاله اعتراف شده است که «در سال های اخیر، ایرانی ها بیش از هر زمانی یاد از گذشته می کنند. روزگاری که به قول خودشان اخلاق وجود داشت». همین رسانه در انتقاد از عملکرد قالیباف در مناظره تلویونی مقاله‌ای منتشر کرده که تیتر آن چنین است: « از یک فرمانده جنگ بعید بود!»

در سایت‌های منتقد و مخالف نظام هم مناظره تلویزیونی پربازتاب بوده است. یک تیتر گویا در این رسانه‌ها از آن سایت "اخبار روز" است: «مناظره جنایتکاران با غارتگران!». به نوشته "اخبار روز":

«حتی اگر بخش کوچکی از آن چه که آن شش نفر در مناظره سوم علیه یکدیکر رو کردند حقیقت داشته باشد، باید دانست قرار است از میان عده ای جنایتکار و غارتگر اموال مردم یک نفر رئیس جمهور اسلامی شود!»

در همین زمینه

مناظرات تلویزیونی:

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند عادی

    در صحبتی که امروز با برخی دوستان دانشگاهی داشتم دو نگرانی کاملا مشهود است: 1- اگر در انتخابات شرکت کنیم نظام آنرا مهر تاییدی بر سیاستهایش به شمار می آورد و از آن بهره برداری تبلیغاتی میکند 2- اگر در انتخابات شرکت نکنیم احتمال پیروزی کاندیداهای محافظه کار مثل رئیسی و قالیباف بالا میرود که به هر حال بدتر از روحانی شیاد هستند با این حساب باید بگویم در وضعیت چوب دو سر طلا گرفتار شده ایم

  • اسماعیل عبدالله زاده

    برای رهایی از فرعون بیرونی باید اول از فرعون درونی رهایی یافت. دو نوع فرعون داریم درونی و بیرونی. فرعون بیرونی همان دیکتاتوری و زورگویی و استبداد و فاشیسم است در هر لباسی که باشد چه در لباس مذهب و دین و چه در لباس نژاد پرستی و تجددخواهی و مدرنیته. فرعون درونی فقر فرهنگی است افکار قرون وسطایی و جهالت و نادانی و بیسوادی و کم سوادی و عدم یادگیری و پیشرفت فکری و تعصب ها و تقلید ها و پیروی های کورکورانه است. عده ای فکر میکنند هر عقیده و اندیشه و طرز فکر و طرز رفتاری که مغایر با انها باشد انحرافی است. این همان فرعون درونی است. متاسفانه عده ی زیادی در ایران از هر دو فرعون درونی و بیرونی اطاعت و تبعیت می کنند و عده ی زیاد دیگری از یک نوع ان.

  • bijan

    مناظره های اخیر و موقعیت رئیسی درآنها این احتمال را که او از کاندیدهای رهبری اینده است را منتفی میکند ! بنظر می رسد که گرچه او میتواند کاندید ای بعضی جریانات تندرو مانند مصباح و محمد یزدی بوده باشد ولی اکثریت نظام با ان موافق نبوده و لذا با دعوت او به این میدان کارزار به آن جریان نشان داده شد که این آدم ناتوان تر از آنست که رهبر شود . در همین رابطه آمدن قالیبف هم برنامه ای در جهت تضعیف موقعیت رئیسی محسوب میشود مگر این که به نفع رئیسی انصراف دهد .

  • ف ر

    حواستان جمع باشد . نقشی که خامنه ای برای خودش در سناریوی این سیرک انتخاباتی نوشته است نقش یک پدر پیر و دلسوز و خیرخواه است که مرتب به فرزندانش توصیه و رهنمود می دهد اما دریغ از کوچکترین محل و توجهی به آن پدر پیر. او در ادامه ی سناریوی دلسوزانه اش برای مردم مفلوک ایران خودرا در جایگاه بشارت و انذار قرار داده است تا به زعم خویش مقام قدسی و عصمت خودش را از کارنامه ی فرزندان نافرمانش مبرا سازد. چه در مسئله برجام و چه در مسئله سوریه و چه در جاهای دیگر. اما زهی خیال باطل. جنابعالی و آن بیت رهبری و سربازان گمنامت در اطلاعات سپاه سالهاست که رسوای عالمید. ننگ بر شما که زندگی و امید به آینده و نشاط و شادی را در نسل پر پر و سوخته ی این کشور سوزاندید . ننگ بر شما ...

  • شیما

    این کلمات را بکار نبرید و آنها را باز نشر ندهید. کدام رهبر؟ آنکه تخصصش سیلی زدن است و گفتن اینکه چه بشود چه نشود؟ لولوی سرخرمنی گفتن، دیگ به سری گفتن، اما رهبر معنی خودش را دارد آنرا در مورد آن بابا بکار نبرید باورش میشود. کدام نظام؟ کدام مقدس؟ هرج و مرج و خرتو خری را می گوئید؟ پس دارید شوخی می کنید و طنز بکار می برید؟ قربون دستت قربون حس طنزت، اما لطفا چیز هائی نگو و اسمهائی نگذار که یارو ها باورشان بشه، آژان ماژان دهی هستند/ در حد جثه خودشون و درازی دست و دماغ و گوش خودشون از اونها اسم ببر.

  • ارسلان

    نویسنده مقاله تعبیر بسیار جالب " گنداب در استودیوی تلویزیون فوران زد " را بکار برده اند که باید گفت منشا این گنداب از بیت رهبر مقدس است.