ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زاکانی با شکایت وزارت نفت به حبس محکوم شد

علیرضا زاکانی، عضو جبهه پایداری و از نامزدهای سابق جمنا به دلیل واردکردن اتهام به مسئولان وزارت نفت در یک سخنرانی و به اتهام «نشر مطالب خلاف واقع» به یک سال حبس محکوم شده‌است.

علیرضا زاکانی، از اعضای شاخص جبهه پایداری با شکایت وزارت نفت به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

زاکانی به حبس محکوم شد

به گزارش خبرگزاری کار ایران («ایلنا»)، علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به دلیل واردکردن اتهام به مسئولان وزارت نفت در یک سخنرانی و به اتهام «نشر مطالب خلاف واقع» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

حکم حبس زاکانی را شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران در دوم اردیبهشت‌ماه صادر کرده‌است.

این عضو جبهه پایداری، از سازمان‌های مربوط به اصول‌گرایان افراطی که به محمد تقی مصباح یزدی، آیت‌الله تندرو نزدیک است، تیرماه گذشته در نشست «انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان» برخی مسئولان وزارت نفت را به فساد سازمان‌یافته، رانت‌خواری، دریافت پورسانت و پرداخت پورسانت به افراد خاص متهم کرده بود.

زاکانی و دیگر اصول‌گرایان تندرو پرونده کرسنت را به عنوان یکی از نمادهای فساد در وزارت نفت تحت مدیریت بیژن زنگنه، وزیر نفت می‌دانند. دولت محمود احمدی‌نژاد قرارداد نفتی کرسنت را لغو کرده بود و دادگاه بین‌المللی لاهه ایران را به پرداخت غرامت در این پرونده محکوم کرده است.

پرونده کرسنت در یک دهه گذشته به محل نزاع جناح‌های دورن قدرت جمهوری اسلامی تبدیل شده است. بیژن زنگنه وزیر نفت مسئولان دولت گذشته را عامل محکومیت ایران در دادگاه معرفی کرده بود.

اما مخالفان دولت معتقدند که این قرارداد در دولت خاتمی امضاء و اجرایی شده و دولت بعدی برای جلوگیری از زیان بیشتر آن را لغو کرده است.

زاکانی در میان پنج نامزد برگزیده اصول‌گرایان در «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» (جمنا) حضور داشت، اما پس از نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.