ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجات حدود ۵۰۰ پناهجو از آب‌های مدیترانه

امدادگران ۴۸۴ تن را که از شمال آفریقا عازم اروپا شده بودند، نجات دادند. جسد هفت مرد نیز از آب بیرون کشیده شد. ۱۲۲۲ پناهجو در سال جاری در دریای مدیترانه جان‌ داده‌اند.

امدادگران حدود ۵۰۰ پناهجو را در دریای مدیترانه نجات دادند. پیکر بی‌جان هفت مرد نیز از آب بیرون کشیده شد.

امسال بیش از هزار نفر در مدیترانه جان دادند - عکس آرشیوی

به گفته گارد ساحلی ایتالیا، امدادگران شنبه، ۱۳ مه توانستند ۴۸۴ تن را که سوار بر قایق‌های بادی از شمال آفریقا عازم اروپا شده بودند، نجات دهند. جسد هفت مرد نیز از آب بیرون کشیده شد.

به گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت، در سال جاری بیش از ۴۵ هزار تن با قایق خود را از شمال آفریقا به ایتالیا در اتحادیه اروپا رسانده‌اند؛ افزایشی ۴۰ درصدی در مقایسه با شمار پناهجویان در مدت مشابه در سال قبل.

۱۲۲۲ تن نیز از ابتدای امسال در این راه جان‌شان را از دست داده‌اند.

شنبه گارد ساحلی، یک ناو، یک گروه امدادرسان و دو شناور خصوصی این ۴۸۴ تن را نجات دادند.

اغلب مهاجرانی که با قایق خود را به سواحل ایتالیا می‌رسانند، یا شهروندان کشورهای جنوب صحرای بزرگ آفریقا هستند و یا بنگلادشی. آنها به قاچاقچیان انسان در لیبی برای مهیا کردن این سفر پرخطر پول هنگفتی می‌دهند.

سال گذشته چهار هزار و ۶۰۰ پناهجو که از شمال آفریقا به سوی ایتالیا عازم بودند جان‌شان را در دریا از دست دادند. به‌گفته دولت ایتالیا، در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۱۸۱ هزار نفر از طریق دریای مدیترانه خود را به سواحل اروپا رسانده‌اند که این رقم نیز بی‌سابقه بود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.