ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از فعالان جامعه مدنی تهران برای انتخابات شورا لیست دادند

گروهی از فعالان جامعه مدنی در شهر تهران، با انتشار یک لیست ۸ نفره با نام «شهر دیگر» از حضور مستقل خود در انتخابات شورای شهر خبر دادند.

گروهی از فعالان جامعه مدنی در شهر تهران، با انتشار یک لیست ۸ نفره با نام «شهر دیگر» از حضور مستقل خود در انتخابات شورای شهر خبر دادند.

کمپین «شهر دیگر»

کمپین «شهر دیگر» که در بیانیه انتخاباتی‌اش خود را ائتلافی از فعالان اجتماعی و شهری معرفی کرده است، به جای فهرست کامل ۲۱ نفره، تنها ۸ نفر را در لیست خود جای داده است. در میان این هشت نامزد یک ارمنی‌الاصل ایرانی هم دیده می‌شود.

لیلا ارشد موسس خانه خورشید و مددکار اجتماعی، بهزاد اشتری بنیانگذار دانشگاه و کتابخانه ناشنوایان و فعال حقوق معلولان، حسین راغفر اقتصاددان و استاد دانشگاه، یاشار سلطانی روزنامه‌نگار و مدیرمسئول سایت معماری نیوز، آندرانیک سیمونی عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر گروه زبان و ادبیات ارمنی، آمنه شیرافکن روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، خسرو صالحی مدیرعامل شبکه یاری کودکان کار و خیابان، فرشید مقدم سلیمی پژوهشگر اجتماعی و فعال حوزه شهر لیست «شهر دیگر» را شکل داده‌اند.

بیانیه انتخاباتی کمپین شهر دیگر

بنا بر بیانیه انتخاباتی این کمپین، شهر دیگر ائتلافی از فعالان اجتماعی و شهری است که معتقدند شهر تهران به عنوان نمادی از کل جامعه میان هسته‌های قدرت تقسیم شده و مدیریت آن عمیقا به فساد آلوده شده است. این فعالان یا متعلق به سازمان‌های مردم‌نهاد هستند و یا عضوی از جامعه‌ی پژوهشگران و روزنامه‌نگاران و کوشندگان حقوق گروه‌های کمتر دیده‌شده‌.

بنا بر آنچه در بیانیه انتخاباتی این گروه آمده است «از میان گروه اولیه شهر دیگر دو نفر برای نامزدی در انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کردند. فرشید مقدم سلیمی، پژوهشگر اجتماعی و فعال حوزه شهر و امیر رئیسیان، وکیل دادگستری که در مرحله بررسی صلاحیت‌ها، صلاحیت هیچ کدام از دو نامزد احراز نشد. آن‌ها به این تصمیم هیات نظارت اعتراض کردند و در نهایت در مرحله تجدید نظر تنها صلاحیت فرشید مقدم سلیمی برای شرکت در انتخابات احراز شد.

در همین زمینه:

در تهران نامزدها برای کسب ۲۱ کرسی شورای شهر رقابت خواهند کرد. پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    فهرست دیگری هم متشکال از فعالان اجتماعی و مدنی و چهره های فرهنگی با عنوان «ائتلاف پیشتازان عدالت» اعلام شده که البته اندکی با این فهرست «شهر دیگر» همپوشانی دارد: ائتلافی برای آن ها که دیده نمی شوند: کارگران و کارکنان، زنان، کودکان کار، ساکنان محله های فقر، بازنشستگان و سالمندان، دستفروشان، ... 1- فرشید هکی9692 2- فرهاد کولی‌نیا 8147 3- یاشار سلطانی نقده 5864 4- رضا جلالی 2995 5- خسرو صالحی 6486 6- حسن بوچانی 2582 7- آمنه شیرافکن 6296 8- مهرناز عطاران 6986 9- محمد نظری زاده 9489 10 علیرضا ملکی 8919 11- محمدعلی راد 5142 12- توران ایرانی 2142 13- کورش فرجی 7424 14- اکبر اصلانی 1716 15- سیدحسین موشح 9161 16- منوچهر مرادی 8624 17- هاشم باروتی2174 18- علی موسی‌نژاد فرکوش 9159 19- فریبرز قربانی‌پور 7649 20- حسین راغفر 5157

  • کرماشانی

    خانم لیلا ارشد انصراف داد. «متن انصراف لیلا ارشد از انتخابات شورای شهر تهران» متن انصراف لیلا ارشد از انتخابات شورای شهر تهران اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ اسلایدرجامعه مدنیرویدادهای تهران 0 دوستان و همراهان عزیز تجربه ۴۰ سال مددکاری اجتماعی به من نشان داد برای برقراری عدالت اجتماعی در زندگی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب بیش از هر چیز نیازمند همبستگی و همراهی گروه های متفاوت هستیم. سالیان طولانی تلاش کرده ام که صدای جمعیت خاموش این شهر باشم و تجربه این تلاش مرا واداشت که به عرصه انتخابات شورای شهر تهران وارد شوم. امروز پس از حدود ۴۰ روز به دلیل موانع و محدودیت ها، علیرغم همه نقدهایی که به سازوکار انتخاباتی نخبگان اصلاح طلب دارم انصراف خود از شرکت در این انتخابات را به مصلحت منافع ملی دانسته و انصراف می دهم. اما به عنوان یک شهروند مسول با شرکت در انتخابات و همراهی با جریان اصلاحات روزی را امید دارم که مردم نمایندگان بی واسطه ی خود را در کنار سیاست ورزان حرفه ای در مدیریت جامعه ای که در آن زندگی میکنند انتخاب کنند؛دست یافتن به ساز و کارهایی مشخص برای این هدف را مطالبه ی مورد تأکید خود و همراهانم می دانم. من موفقیت را در فتح کرسی های سیاسی نمی بینم بلکه موفقیت من در رساندن صدای جمعیت خاموش به گوش مسولان است . امروز انصراف خود را نه پایان راه، بلکه فتح بابی برای شروع گفتگو میان فعالان اجتماعی و سیاستمداران در جهت مطالبات جامعه مدنی حول محور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در شهر می دانم و امید دارم مسیری که اکنون باز شده پس از انتخابات همچنان ادامه پیدا کند. با سپاس از فعالان مدنی، دانشجویان، زنان و مردانی که در این راه همراهم بودند و تا رسیدن به آینده ای روشن در کنار هم تلاش خواهیم کرد. ما فاتحان قلعه های فخر تاریخیم شاهدان شهرهای شوکت هر قرن قصه های بیشه ی انبوه، پشتش کوه، پایش نهر قصه های دست گرم دوست در شب های سرد شهر.