ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام حمایت محمد خاتمی از لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شورای شهر

محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق و رهبر معنوی جریان اصلاحات امروز ۲۵ اردیبهشت، با انتشار یک پیام کتبی حمایت خود را از لیست امید، که توسط «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» برای انتخابات شورای شهر تهران معرفی شده است، اعلام کرد.

محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری سابق و رهبر معنوی جریان اصلاحات امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت، با انتشار یک پیام کتبی حمایت خود را از لیست امید، که توسط «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» برای انتخابات شورای شهر تهران معرفی شده است، اعلام کرد.

محمد خاتمی در ویدیو اعلام حمایت از حسن روحانی

محمد خاتمی، که روز گذشته، یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در یک پیام ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی، تلگرام و یوتیوب منتشر شد، از رأی‌دهندگان خواست که بار دیگر نام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران را بر برگه‌ها بنویسند، امروز با صدور پیامی، ضمن ابراز نگرانی از تشتت آراء اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا، از اصلاح‌طلبان خواست در سراسر کشور و بخصوص شهر تهران با رأی دادن به فهرست «امید» که توسط شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی شده است، در انتخابات پیش‌ رو شرکت کنند.

محمد خاتمی همچنان در رسانه‌های رسمی داخل ایران ممنوع‌التصویر است و پیام ویدیویی روز گذشته او نیز تنها ساعاتی پس از انتشار با دستور قضایی از بیشتر منابع اطلاع‌رسانی دارای مجوز حذف شد.

محمد خاتمی در حالی از لیست موسوم به امید حمایت کرده است که بودن نام اعضاء شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این لیست و همچنین نام‌های کمتر آشنای موجود در آن، باعث انتقادهای فراوانی از آن شده است.

محمد خاتمی در پیام خود با اشاره به فرآیند گزینش نامزدها برای شورا، نوشته است که «بیش از ۷۰۰ نفر انسان شایسته اصلاح‌طلب در تهران و هزاران نفر در شهرستان‌ها داوطلب بودند و بیش از این تعداد، کسانی بودند که به صحنه نیامدند. این سرمایه بزرگ اصلاحات و ملت است که باید قدر آن را دانست.»

به گفته خاتمی «شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به شیوه‌ای مردم‌سالارانه تشکیل شده است و تلاش کرد با روش مردم‌سالارانه و دموکراتیک، افراد متخصص را برای فهرست مورد نظر خود در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، با ضوابط و معیارهای سنجیده و نه تحت تأثیر امر و نهی و توصیه فرد یا گروه گزینش کند.» او همچنین با اشاره ضمنی به مشکلات لیست امید نوشته است «نقص و احیاناً اشتباه، با تجربه و تدبیر حل شود، نه اینکه اصل کار زیر سؤال برود.»

پیش از این محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتقادها نسبت به لیست اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران را رد کرده و گفته بود در تهیه این لیست هیچ‌گونه اعمال سلیقه‌ای صورت نگرفته است.

سید محمد خاتمی در ادامه پیام خود با مخاطب قرار دادن فعالان مدنی، جوانان و زنان داوطلب شورای شهر که در لیست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان وارد نشده‌اند، نوشته است که «قرار نگرفتن در فهرست نشانه عدم شایستگی افراد نیست.»

خاتمی همچنین خطاب به هوادارانش گفته است «برای جلوگیری از شکستن آراء باید یک لیست را انتخاب کرد.»

در حالی‌ لیست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران با حمایت خاتمی روبه‌رو شده که تاکنون چند لیست دیگر نیز از سوی اصلاح‌طلبان معترض به لیست امید برای انتخابات شورای شهر تهران معرفی و رونمایی شده است. از جمله لیست ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان با نام “لیست امید اصلاحات” و همچنین لیست شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب تحت عنوان ۱+۲۱ اصلاح‌طلبان (شهر سبز) و همین‌طور لیست حامیان هاشمی. نکته مشترک تمام این لیست‌ها حضور محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان سر لیست است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    اعلام حمایت خاتمی از لیست دوستان و رفقای همپالکی اش در شرایطی است که لیستی از فعالان مستقل مدنی و اجتماعی در این انتخابات وجود دارد. دو لیست «ائتلاف پیشتازان عدالت» و «شهر دیگر» که با یکدیگر نیز همپوشانی دارند متشکل از فعالان مدنی ای است که با شعارها و برنامه های مشخصاً مردمی به نفع جنوب شهر وارد انتخابات شده اند. خاتمی که شعار حمایت از جامعۀ مدنی اش گوش فلک را کر کرده، در برابر این لیست از تدادی اصلاح طلب حکومتی با کارنامۀ مشخص و معلوم الحال مانند احمد مسجد جامعی دفاع می کند! در واقع این حمایت خاتمی به معنای تحریم لیست فعالان جامعۀ مدنی است.