ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت هزاران معلم از اسماعیل عبدی

اسماعیل عبدی ۱۶ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد. او به درد شدید کلیه و نوسان فشار خون مبتلاست و با این حال صدای اعتراضش در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی گم شده.

اسماعیل عبدی ۱۶ روز است در اعتراض به «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران در اعتصاب غذا به سر می‌برد. او به درد شدید کلیه و نوسان فشار خون مبتلا شده. با این‌حال صدای اعتراض او در هیاهوی تبلیغات انتخاباتی گم شده. هزاران معلم در سراسر کشور با امضای طوماری اعلام کرده‌اند از مطالبات این معلم زندانی حمایت می‌کنند. آن‌ها همچنین خواستار آزادی اسماعیل عبدی شده‌اند.

حمایت معلم و دانش آموزان یک کلاس از اسماعیل عبدی

مأموران امنیتی جمهوری اسلامی، اسماعیل عبدی معلم ریاضی مدرسه‌های اسلام‌شهر و عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران را در پی فعالیت‌های صنفی‌اش برای بهبود جایگاه و وضعیت معیشتی معلمان، ۱۹ آبان ۱۳۹۵ در خانه‌اش بازداشت کردند. او به اتهاماتی مانند «اقدام علیه امنیت ملی» به ۶ سال زندان محکوم شده و در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی‌ست.

عبدی به اتهامات بی‌اساس قوه قضائیه نسبت به خود و سایر فعالان صنفی و مدنی معترض است.

اسماعیل عبدی ۲ اردیبهشت سال جاری در نامه‌ اعلام اعتصاب غذایش، به فعالیت‌های خود اشاره و از مسئولان پرسیده بود کدامیک از این فعالیت‌ها جرم محسوب می‌شود، یا به تعبیر مقاات قضایی ایران برهم‌زننده امنیت ملی است: عضویت در تشکل صنفی و برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز، پیاده‌روی معلمان در پارک، حضور بر مزار معلمانی عدالتخواه چون دکتر خانعلی، یا جمع‌آوری امضا برای مکلف کردن دولت به اجرای قانون؟

امیرسالار داودی، وکیل مدافع اسماعیل عبدی ۴ اردیبهشت، دو روز بعد از انتشار نامه یاد شده، اعلام کرد که مقامات قضایی و امنیتی مسئول جان موکلش هستند. یکی از نزدیکان عبدی به خبرگزاری حقوق بشر ایران(هرانا) گفته است او نوسان شدید فشار خون دارد و باید توسط پزشک متخصص معاینه و مداوا شود. اما تاکنون هیچ نهاد یا مسئولی اقدامی برای رسیدگی به وضع جسمانی این معلم زندانی انجام نداده است.

با این حال شماری از همکاران اسماعیل عبدی از او و خواسته‌‌هایش حمایت می‌کنند.

پس از آغاز اعتصاب غذای عبدی، گروهی از معلمان در نامه‌ای اعلام کردند که در همبستگی با او روزهای ۱۲ و۱۳ و ۱۴ اردیبهشت دست به اعتصاب غذا خواهند زد. آنها نوشتند:

“به همان مواردی که جناب عبدی در اعتراض به آن‌ها در اعتصاب غذاست، ما هم اعتراض داریم .آیا تقاضای زیادی است که معلمان عدالت‌خواهی که به ناروا بازداشت و محبوس کرده‌اید، مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی، درخواست برگزاری دادگاه علنی با حضور هیأت منصفه دارند؟”

همچنین همکاران اسماعیل عبدی طوماری در حمایت از خواسته‌های او امضاء کردند. معلمان که تعدادشان تاکنون به بیش از ۸۵۰۰ تن رسیده است، با عبدی ابراز همبستگی کرده و خواستار آزادی او شده‌اند.

در فضای مجازی این کمپین برای حمایت از او به راه افتاده است:  #فریاد_آزادی_اسماعیل_عبدی_باشیم 

علاوه بر اسماعیل عبدی چند زندانی سیاسی دیگر نیز در اعتصاب غذا هستند از جمله هنگامه شهیدی روزنامه‌نگار، محسن عمرانی، معلم بوشهری، آتنا دائمی، فعال حقوق بشر. زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد نیز دست به اعتصاب دارو زده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.