ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انصراف لیلا ارشد، فعال مدنی از کاندیداتوری انتخابات شوراهای شهر تهران

لیلا ارشد، فعال اجتماعی و مؤسس "خانه خورشید" که قصد داشت در لیست "کمپین شهر دیگر" صدای مردم خاموش باشد به دلیل "موانع و محدودیت‌ها" از کاندیداتوری کنار کشید.

لیلا ارشد بنیانگذار نهاد مدنی "خانه خورشید" و کاندیدای شورای شهر تهران در پیامی بر روی شبکه‌های اجتماعی انصراف خود را از شرکت در انتخابات شورای شهر تهران اعلام کرد.

لیلا ارشد بنیانگذار نهاد مدنی "خانه خورشید"

لیلا ارشد در پیام خود ضمن اشاره به تجربه ۴۰ سال مددکاری اجتماعی‌اش گفته است که سالیان طولانی تلاش کرده تا صدای جمعیت خاموش باشد و همین تجربه او را واداشته تا وارد عرصه انتخابات شورای شهر تهران شود.

این فعال مدنی نوشته است: "امروز پس از حدود ۴۰ روز به دلیل موانع و محدودیت‌ها، علیرغم همه نقدهایی که به سازوکار انتخاباتی نخبگان اصلاح‌طلب دارم انصراف خود از شرکت در این انتخابات را به مصلحت منافع ملی دانسته و انصراف می‌دهم."

لیلا ارشد در مورد "موانع و محدودیت‌ها" توضیحات بیشتری ارائه نداده است.

او از جمله افرادی است که به‌رغم نگاه انتقادی‌اش، از سوی هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران تأیید صلاحیت شد اما نهادهای امنیتی با چنین تأیید صلاحیت‌هایی مخالفت کردند. رخشان بنی‌اعتماد، فیلمساز نامدار نیز از کاندیداتوری ارشد حمایت کرده بود.

لیلا ارشد جزو لیست هشت نفره "کمپین شهر دیگر" برای انتخابات شورای شهر تهران بود. بیشتر افراد این لیست فعال مدنی و اجتماعی، پژوهشگر و روزنامه‌نگار هستند. آن‌ها خود را نماینده اقشار خاموش جامعه می‌دانند که به هیچ یک از دو جناح‌ سیاسی موجود وابسته نیستند.

— Leila.Arshad (@Leilaarshad1396) 15. Mai 2017

"کمپین شهر دیگر" در بیانیه خود گفته بود: "ما به روشنی می‌دانیم این گروهِ دست‌کم ۳۰ درصدی خاستگاه مواضع و شیوه عمل متفاوتی دارند (...) ما معتقدیم شنیده نشدن صدای این گروه بزرگ از مردم در سیاست رسمی کشور به شکست همه خواهد انجامید."

"کمپین شهر دیگر" معتقد است "شهر تهران به‌عنوان نمادی از کل جامعه میان هسته‌های قدرت تقسیم شده و مدیریت آن عمیقاً به فساد آلوده شده است".

لیلا ارشد در پیام انصراف خود گفته است موفقیت را در فتح کرسی‌های سیاسی نمی‌بیند بلکه موفقیت او در "رساندن صدای جمعیت خاموش به گوش مسئولان است".

او اعلام کرده که به‌رغم این انصراف به‌عنوان یک شهروند مسئول "در همراهی با جریان اصلاحات" در انتخابات شرکت می‌کند.

لیلا ارشد افزوده است: "من امروز انصراف خود را نه پایان راه، بلکه فتح بابی برای شروع گفت‌وگو میان فعالان اجتماعی و سیاستمداران در جهت مطالبات جامعه مدنی حول محور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر می‌دانم و امید دارم مسیری که اکنون باز شده پس از انتخابات همچنان ادامه پیدا کند."

"خانه خورشید"، نهادی که او مدیریت آن را برعهده دارد، هدفش را ارتقاء کیفیت زندگی زنان مصرف‌کننده مواد مخدر می‌داند و برای افزایش دسترسی‌ آن‌ها، کاهش آسیب‌های مرتبط با این قشر و حمایت‌های اجتماعی و توانمندسازی آن‌ها فعالیت کرده است.

این مؤسسه در دروازه غار و شوش تهران، از سال ۸۵ تاکنون، بیش از ۹۰۰ نفر از زنان را پذیرفته است.

رخشان بنی‌اعتماد در سال ۱۳۹۱ فیلم مستند "حیات خلوت خانه خورشید" را از این نهاد مدنی ساخته بود.

لیلا ارشد همچنین از جمله نخستین فعالان مدنی بود که در دهه ۱۳۷۰ بحث کودکان خیابانی را مطرح کرد و در راه رفع این پدیده تلاش نمود.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.