ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال استقرار نیروهای سپاه و بسیج در شعب اخذ رأی

نماینده ولی فقیه اعلام کرده بود که در انتخابات مأموریتی به سپاه محول شده. این احتمال وجود دارد که به بهانه کمبود نیروی انتظامی، امنیت صندوق‌های رأی به سپاه واگذار شود.

محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرده که ممکن است به دلیل کافی نبودن تعداد نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج در شعب اخذ رأی مستقر شوند. علیرضا رحیمی، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران به استقرار نیروهای سپاه و بسیج در شعب رأی اعتراض کرده و گفته است که این کار غیر قانونی‌ست.

یکی از شعب اخذ رأی در بوشهر در انتخابات پیشین (عکس: آرشیو)

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران درباره احتمال استقرار نیروهای سپاه و بسیج در شعب اخذ رأی به بهانه کمبود نیرو گفته است:

«استقرار نیروهای مسلح در شعب و صندوق‌های اخذ رأی به بهانه کمبود نیروی انتظامی قابل قبول نیست. صیانت از آرا وظیفه همه مسئولان است و باید تمامی تلاش‌ها برای تقویت اعتماد عمومی و حفظ آرامش روانی مردم انجام شود. این اصل مهمی است که باید همه مسئولان به آن پایبند باشند.»

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ۲۳ اردیبهشت اطمینان داده بود که سپاه پاسداران مستقیماً در انتخابات دخالت نمی‌کند، اما برای تأمین امنیت،«مأموریتی» به عهده سپاه گذاشته شده که آن را به انجام می‌رساند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    جوزف لیبرمن، سناتور و نامزد پیشین احراز مقام معاونت ریاست جمهوری: این انتخابات نیست.در ایران از ۱۶۰۰ داوطلب فقط ۶ نفر برای نامزدی انتخاب شدند. یعنی در ایران این رژیم است که تصمیم می گیرد چه کسی داوطلب شود. اگر خوب نگاه کنید می بینید فرق زیادی بین این ۶ نفر وجود ندارد. روحانی می خواهد و سعی می کند خودش را میانه رو معرفی کند ولی می بینید که در دوره زمامداری او ایران حامی اصلی اسد بوده است که نه تنها علیه مردم خودش بلکه علیه بشریت مرتکب جنایت شده است. ایران در جنگ یمن دخالت می کند، و بنا بر اعلام وزارت خارجه ما، این دولت حامی شماره یک تروریسم است. سرکوب مخالفان داخلی بخصوص در دوره روحانی بیشتر شده است. بنابراین با این انتخابات هیچ چیز عوض نخواهد شد، زیرا اساس رژیم ایران برپایه رهبری است. خامنه ای رهبر است و کنترل همه کارها را در دست دارد. رؤسای جمهوری می آیند و می روند و این خامنه ای است که تصمیم می گیرد؛ و هیچ چیز تغییر نمی کند. حتی بعد از برجام هم، به گفته خودشان، دشمن آمریکا باقی مانده اند