ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای عراقی ۹۰ درصد غرب موصل را تصرف کردند

هم نیروهای عراقی و هم ائتلاف جهانی علیه داعش می‌گویند شهر موصل در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد. دولت عراق قصد دارد تا آغاز ماه رمضان تصرف کامل موصل را اعلام کند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی اعلام کرد که با بازپس‌گیری ۹۰ درصد بخش غربی موصل از دست گروه "دولت اسلامی" (داعش)، نیروهای عراقی به فتح کامل دومین شهر بزرگ این کشور نزدیک می‌شوند.

نبرد در بخش غربی موصل ادامه دارد

به‌گزارش رویترز، ژنرال یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی روز سه‌شنبه ۱۶ مه / ۲۶ اردیبهشت در یک نشست خبری در بغداد گفت: "داعش تنها ۱۰,۵ درصد کناره سمت راست رود دجله که شهر موصل را به دو بخش تقسیم می‌کند، در کنترل خود دارد.

به‌گفته او تنها چند محله در نیمه غربی موصل در بخش قدیمی آن در دست داعش است.

ژنرال رسول گفت: "ما به جهانیان اطمینان می‌دهیم که در مدت بسیار کوتاهی آزادی و پاکسازی موصل را اعلام و پرچم عراق را بر فراز موصل برافراشته خواهیم کرد."

دولت عراق تلاش می‌کند تا ماه رمضان که از روز ۲۷ مه / ۶ خرداد آغاز می‌شود پیروزی کامل خود در موصل را اعلام کند حتی اگر مقاومت‌های کوچکی در بخش قدیمی موصل باقی بماند.

از سوی دیگر سرهنگ جان دوریان، سخنگوی ائتلاف جهانی علیه داعش به‌رهبری آمریکا نیز گفته است که داعش در موصل کاملاً محاصره شده و شهر در حال تصرف کامل است.

در ماه اکتبر ۲۰۱۶ نیروهای ارتش عراق و هم‌پیمانانش حملات خود برای تصرف کامل موصل را آغاز کردند و موفق شدند کنترل بخش شرقی شهر را در روز ۲۴ ژانویه در دست بگیرند. در پایان ماه فوریه حمله برای فتح بخش غربی شهر آغاز شد و همچنان در جریان است.

موصل از سال ۲۰۱۴ تحت کنترل داعش قرار دارد و به‌عنوان آخرین سنگر اصلی داعش در عراق محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.