ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یوسف صانعی هم از روحانی حمایت کرد

مرجع تقلید اصلاح‌طلب همانطور که انتظار می‌رفت از مردم خواسته به روحانی رأی دهند. او امیدار است که آزادی‌ها توسعه بیابند.

یوسف صانعی، یکی از مراجع تقلید شیعه اعلام کرد که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به حسن روحانی رأی می‌دهد.

آيت‌الله يوسف صانعی از مراجع دينی شيعه

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که صانعی که از او به عنوان «مرجع تقلید اصلاح‌طلب» یاد می‌شود در درس خارج از فقه خود تلویحاً از «بزرگانی» که انتخابات ریاست جمهوری ایران را تحریم کرده‌اند انتقاد کرده و حضور در انتخابات را یک «وظیفه شرعی» دانسته است:

«وظیفه شرعی از این جهت که ما رییس‌جمهور تعیین می‌کنیم تا ریاست کند بر هیأت دولت، تا مردم به حقوق‌شان برسند، اموال مردم به یغما نرود، بیت‌المال به یغما نرود، افراد امنیت جانی داشته باشند، امنیت سلامتی داشته باشند، امنیت جسمی داشته باشند.»

او از مردم خواسته مه به حسن روحانی رأی دهند که «کشتی وسط دریا مانده» نظام را به «ساحل نجات» برساند.

او اظهار امیدواری کرده است که حسن روحانی با موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری بتواند رکود را از بین ببرد و همچنین آزادی‌ها را توسعه دهد و نه اینکه به گفته صانعی «کسی هر حرفی زد، فوراً با او برخورد کنند.»

صانعی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران هم از حامیان روحانی بود. اسحاق جهانگیری (معاون اول رئیس جمهوری اسلامی)، مجید انصاری (معاون پارلمانی رئیس جمهوری اسلامی) و معصومه ابتکار (رئیس سازمان مخیط زیست) بعد از پیروزی روحانی در انتخابات دوره قبل با او دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.