ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر عادی نيست»

<p>روزنامه مردم سالاری در شماره سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ از وضعيت غيرعادی نيروگاه اتمی بوشهر خبر داده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين <a href="http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=107252" target="_blank" rel="noopener">روزنامه </a>به نقل از حسن غفوری&zwnj;فرد، نماينده مجلس و رئيس کميته بررسی وضعيت نيروگاه بوشهر نوشته است: &laquo;بعد از حادثه نيروگاه اتمی بوشهر که منجر به خارج کردن سوخت از قلب رآکتور شد، با وجود بارگذاری مجدد سوخت در اين رآکتور، هنوز نيروگاه به وضعيت عادی برنگشته است و نيروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر از وضعيت سه ماه پيش خود هم عقب&zwnj;تر است.&raquo;</p> <p><br /> رئيس کميته بررسی وضعيت نيروگاه بوشهر، &laquo;بهترين&raquo; راه برای بررسی دقيق وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر را بازديد ميدانی از اين نيروگاه و مشاهده وضعيت آن از نزديک دانسته است.</p> <p><br /> وی بر همين اساس افزوده تعدادی از نمايندگان يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ برای بازديد از نيروگاه اتمی بوشهر، به اين شهر می&zwnj;روند.</p> <blockquote> <p>حسن غفوری&zwnj;فرد: بعد از حادثه نيروگاه اتمی بوشهر که منجر به خارج کردن سوخت از قلب رآکتور شد، با وجود بارگذاری مجدد سوخت در اين رآکتور، هنوز نيروگاه به وضعيت عادی برنگشته است</p> </blockquote> <p>نمايندگان مجلس اواخر سال ۸۹ طرحی را برای تحقيق و تفحص از دلايل تأخير در راه&zwnj;اندازی نيروگاه بوشهر تدوين کردند. اين طرح با توصيه هيئت رئيسه مجلس مدتی به تعويق افتاد و کميته&zwnj;ای از اعضای کميسيون انرژی مأمور بررسی وضعيت اين نيروگاه قبل از انجام تحقيق و تفحص شدند. حسن غفوری&zwnj;فرد، حسين اميری خامکانی، غلام&zwnj;علی ميگلی&zwnj;نژاد، عسکر جلاليان، حسين نجابت و حسين ذوالانوار اعضای کميته بررسی وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر هستند.</p> <blockquote> </blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>حسن غفوری&zwnj;فرد مدتی پيش به خبرگزاری مهر نيز گفته بود ممکن است ساخت يک نيروگاه اتمی&zwnj; جديد از تکميل نيروگاه بوشهر باصرفه&zwnj;تر باشد.</p> <p><br /> نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است. ايران می&zwnj;گوديد هدفش از راه&zwnj;اندازی نيروگاه بوشهر توليد برق است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عمليات احداث اين نيروگاه در سال ۱۳۵۵ و در زمان محمدرضا پهلوی، آخرين پادشاه ايران طی قراردادی با کشور آلمان آغاز شد. اما در زمان جنگ ايران و عراق در دهه ۶۰ خورشيدی، آلمان از ادامه همکاری در اين پروژه انصراف داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با انصراف آلمان، روسيه از ۱۵ سال پيش کار احداث نيروگاه بوشهر را آغاز کرده اما تاکنون زمان راه&zwnj;اندازی اين نيروگاه چندين بار به تعويق افتاده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>نفوذ کرم استاکس&zwnj;نت به نيروگاه بوشهر به عنوان يکی از دلايل تأخير احتمالی در آغاز به کار اين نيروگاه مطرح شده است. اما مقامات ايران می&zwnj;&zwnj;گويند استاکس&zwnj;نت نتوانسته تأثيری بر نيروگاه بوشهر بگذارد.</p> <p><strong><br /> </strong></p> <p><strong>مطالب ديگر مطبوعات:<br /> روزنامه جام جم؛ <a href="http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100846104141" target="_blank" rel="noopener">ستی&zwnj;پير ميزبان زرتشتيان جهان شد</a><br /> تهران امروز؛ <a href="http://www.tehrooz.com/1390/3/24/TehranEmrooz/638/Page/10/" target="_blank" rel="noopener">ريزگردها تهران را تعطيل می&zwnj;کند؟ </a></strong></p> <p>&nbsp;</p>

روزنامه مردم سالاری در شماره سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ از وضعيت غيرعادی نيروگاه اتمی بوشهر خبر داده است.

اين روزنامه به نقل از حسن غفوری‌فرد، نماينده مجلس و رئيس کميته بررسی وضعيت نيروگاه بوشهر نوشته است: «بعد از حادثه نيروگاه اتمی بوشهر که منجر به خارج کردن سوخت از قلب رآکتور شد، با وجود بارگذاری مجدد سوخت در اين رآکتور، هنوز نيروگاه به وضعيت عادی برنگشته است و نيروگاه اتمی بوشهر در حال حاضر از وضعيت سه ماه پيش خود هم عقب‌تر است.»

رئيس کميته بررسی وضعيت نيروگاه بوشهر، «بهترين» راه برای بررسی دقيق وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر را بازديد ميدانی از اين نيروگاه و مشاهده وضعيت آن از نزديک دانسته است.

وی بر همين اساس افزوده تعدادی از نمايندگان يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ برای بازديد از نيروگاه اتمی بوشهر، به اين شهر می‌روند.

حسن غفوری‌فرد: بعد از حادثه نيروگاه اتمی بوشهر که منجر به خارج کردن سوخت از قلب رآکتور شد، با وجود بارگذاری مجدد سوخت در اين رآکتور، هنوز نيروگاه به وضعيت عادی برنگشته است

نمايندگان مجلس اواخر سال ۸۹ طرحی را برای تحقيق و تفحص از دلايل تأخير در راه‌اندازی نيروگاه بوشهر تدوين کردند. اين طرح با توصيه هيئت رئيسه مجلس مدتی به تعويق افتاد و کميته‌ای از اعضای کميسيون انرژی مأمور بررسی وضعيت اين نيروگاه قبل از انجام تحقيق و تفحص شدند. حسن غفوری‌فرد، حسين اميری خامکانی، غلام‌علی ميگلی‌نژاد، عسکر جلاليان، حسين نجابت و حسين ذوالانوار اعضای کميته بررسی وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر هستند.

حسن غفوری‌فرد مدتی پيش به خبرگزاری مهر نيز گفته بود ممکن است ساخت يک نيروگاه اتمی‌ جديد از تکميل نيروگاه بوشهر باصرفه‌تر باشد.

نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است. ايران می‌گوديد هدفش از راه‌اندازی نيروگاه بوشهر توليد برق است.

عمليات احداث اين نيروگاه در سال ۱۳۵۵ و در زمان محمدرضا پهلوی، آخرين پادشاه ايران طی قراردادی با کشور آلمان آغاز شد. اما در زمان جنگ ايران و عراق در دهه ۶۰ خورشيدی، آلمان از ادامه همکاری در اين پروژه انصراف داد.

با انصراف آلمان، روسيه از ۱۵ سال پيش کار احداث نيروگاه بوشهر را آغاز کرده اما تاکنون زمان راه‌اندازی اين نيروگاه چندين بار به تعويق افتاده است.

نفوذ کرم استاکس‌نت به نيروگاه بوشهر به عنوان يکی از دلايل تأخير احتمالی در آغاز به کار اين نيروگاه مطرح شده است. اما مقامات ايران می‌‌گويند استاکس‌نت نتوانسته تأثيری بر نيروگاه بوشهر بگذارد.

مطالب ديگر مطبوعات:
روزنامه جام جم؛ ستی‌پير ميزبان زرتشتيان جهان شد
تهران امروز؛ ريزگردها تهران را تعطيل می‌کند؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>با سلام </p> <p>خطاب به آقای غفوری فرد و دیگر ولایتمداران مجلس نشین </p> <p>حالا فرض کنیم که عده ای از نمایندگان هم با شما همراه شدند و و حقالزحمه شما هم از بیتالمال پرداختشد. بعد هم در گزارشی بنویسید که این نیروگاه ناکارآمد و بی نتیجه است آیا این نوشته شما در برابر وتوی رهبر همه فن حریف ج.ا. میتواند قدی هم علم کند؟ مسلما جواب شما نه است زیزا رهبر را درایتی است و قدرتی است که در مقابل ان نمیتوان ایستاد. همانطوریکه احمدی نژاد هم پس از 11 روز قهرکردن به هیجیک از خواسته های خود نرسید. </p> <p>هموطن عزیز نماینده مجلس مشکل در نیروگاه نیست بلکه در قرار دادن تمام قدرت در دست یک نفر است. این جمهوری شیرخشت و آب گیپو را شما ها حمایت میکنید و به آن لبیک میگویید آنهم روزی چندبار تا مبادا از مزدومواجبتان کم نشود. اما با این حمایت و سکوت شما کشور دارد به قهقرا میرود. به خدا قسم در روز قیامت یک یک شما بازخواست خواهید شد البته اگر روز قیامت هم ساخته و پرداخته اذهان بیمار همین آخوندهای مفتخور نباشد، که هست. </p> <p>روز قیامت نمیتوان گفت که من مقلد امام چهاردهم بودم زیرا در دین اسلام اصلا اصل تقلید هیچ مبنایی ندارد که شما بر اساس آن اینجنین آتش جهنم را برای خود تدارک میبینید. تقلید یعنی تو فکر نکن و من به جای همه فکر میکنم. یعنی تو میمون وار از من پیروی کن. تقلید یعنی اگر من گفتم سنحان الله تو هم همان را بگو. تقلید یعنی خودت را ازخودت خالی کن و بگذار من در تو نشینم و به تو بگویم چگونه بخور، چگونه بخواب، چگونه بیدارشو، چگونه با خدا رازونیاز کن. چگونه قصای حاجت کن، و چگونه بمیر. این هم شد زندگی که یکنفر به جای همه بخوابدو بیندیشدو بخوردو بگوید و بمیرد و بقیه همهگی میمون وار به او اقتدا کنند؟ </p> <p>ای نامینده مجلس که خود بهتر میدانی چگونه به قدرت رسیده ای آیا از خودت و خدای خودت شرم نداری که انچنین همه مسیولیت ها ار دوش خود میگری و در توبره آقا میگداری؟ </p> <p>به جای این بازی ها با هم بنشینید و فکری به حال محدود کردن قدرت مصلقه خلیفه کنید که سرانجام روزی به شماهم نیش زهر آگینش را فرو خواهد کرد. </p> <p>به امید بیداری مردم ایران و نماینده های آنان. </p>