ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان مهلت قانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران: ترفندهای تازه نامزدها

ابراهیم رئیسی دو تکلیف شرعی به عهده طرفدارانش گذاشته: صله رحم و امر به معروف برای تبلیغ او. حسن روحانی هم به دانشجویان و جوانان متوسل شده است.

مهلت قانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت به پایان رسید. روحانی از دانشجویان دعوت کرده که برای تبلیغ به شهرها و روستاها بروند. ابراهیم رئیسی هم از طرفدارانش خواسته است با به جا آوردن تکلیف شرعی امر به معروف و صله رحم، خانواده‌ها و دوستان و آشنایانشان را متقاعد کنند که به او رأی دهند.

پایان مهلت قانونی تبلیغات ریاست جمهوری ایران

علی اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات ایران به خبرگزاری‌های داخلی گفته است:

«زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تاساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت بود و این زمان برای انتخابات شوراها ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت تعیین شده بود.»

کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور هم با انتشار بیانیه‌ای از عموم مردم، رسانه‌ها،  ستادهای تبلیغاتی و هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و  روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی خواسته است که به منع تبلیغات انتخاباتی تا پایان برگزاری انتخابات و اعلام نتایج احترام بگذارند.

۲۴ ساعت طلایی

همزمان با آغاز منع تبلیغات انتخاباتی ستاد ابراهیم رئیسی با انتشار بیانیه‌ای از طرفدارانش خواسته است که در« ۲۴ ساعت طلایی» باقی‌مانده به روز رأی‌گیری تلاش کنند با «امر به معروف» اعضای خانواده، دوستان و آشنایانشان را متقاعد کنند که به نامزد اصول‌گرایان و تولیت کنونی آستان قدس رضوی رأی دهند.

در این بیانیه آمده است:

«از خانواده و بستگان خود شروع کنید. صله رحمی بکنید و بی‌هیچ تعارفی درباره اهمیت انتخابات و ویژگی‌های مثبت حجت‌الاسلام رئیسی برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری با آنان صحبت کنید. روز رای‌گیری هم با خانواده سر صندوق رای بروید.»

صله رحم و امر به معروف دو وظیفه مذهبی‌اند.

ستاد انتخابات رئیسی از طرفدارانش خواسته است در این «۲۴ ساعت طلایی» در شبکه‌های اجتماعی فعال شوند:

 «حتی اگر مدت‌هاست در این گروه‌ها فعال نبوده‌اید، این یک شبانه‌روز نیت کنید که فعال باشید. هیج‌کس بابت این فعالیت نمی‌تواند شما را بازخواست یا شماتت کند.»

روشنگری درباره سند ۲۰۳۰

حسن روحانی هم دست روی دست نگذاشته و با صدور بیانیه‌ای از دانشجویان و جوانان خواسته به شهرها و روستاها و اقامتگاه‌های عشایر ایران بروند و از مردم بخواهند که به او رأی بدهند. در بیانیه روحانی آمده است:

«عده‌ای برای کسب نامشروع قدرت، دروغ‌های زیادی را درباره امضای سند ۲۰۳۰ و قصد دولت برای ارائه آموزش‌های غیراخلاقی و منافی عفت در روستاها و نقاط حاشیه‌ای شهرها و مراکز مذهبی پراکنده‌اند. از شما می‌خواهم با روشنگری و تلاش برای آگاه کردن مردم نسبت به کذب بودن چنین سخنان افتراآمیز و بی‌پایه‌ای، راه را بر هر گونه سوءاستفاده مردم‌فریبان از احساسات و عواطف دینی مردم ببندید.»

روحانی در این بیانیه خطاب به روستائیان خاطرنشان کرده که یارانه‌هایشان قطع نمی‌شود. او وعده داده که در دولت بعدی فقر را ریشه‌کن کند.

معمای میرسلیم

مصطفی میرسلیم، نامزد مؤتلفه روز گذشته همراه با ابراهیم رئیسی به مشهد سفر کرد و در همایش انتخاباتی او حضور داشت. ساعتی بعد، موتلفه با انتشار بیانیه‌ای که خالی از ابهام هم نبود، تلویحاً انصراف او از شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را اعلام کرد.

در بیانیه موتلفه که در خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده، آمده است:

« حزب موتلفه اسلامی با انصراف از نامزدی ایشان از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند و ان‌شاءالله در آینده از شخصیت ارزشمند جناب آقای مهندس سید مصطفی میرسلیم استفاده مطلوب به عمل خواهد آمد.»

مصطفی میرسلیم اما ساعتی بعد از انتشار این بیانیه، انصراف خود به نفع ابراهیم رئیسی از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تکذیب کرد:

« این جانب انصراف نداده‌ام و کلیه بیانیه‌های مبنی بر انصراف را تکذیب می‌کنم. از همه علاقمندان و دوستان و همراهان دعوت می‌کنم بدون توجه به این شایعات که حتی به نام حزب صادر می‌شود اعتنا نکنند و با اطمینان به پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.»

۶۳ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا و نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود‎.

رقابت اصلی بین حسن روحانی و ابراهیم رئیسی است. اسحاق جهانگیری، به نفع حسن روحانی و محمد باقر قالیباف، به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت‌ها کناره‌گیری کرده‌اند.

در ایران بیش از ۵۵ میلیون نفر از شرایط رأی دادن برخوردارند. ۶۳ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی هم در سراسر ایران تدارک دیده شده است. امنیت شعب رأی را نیروهای انتظامی به همراه سپاه پاسداران و بسیج به عهده گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    نه به عمامه سیاه . نه به عمامه سفید.

  • Farid

    ابوالفضل فولادوند برادر ابوالقاسم فولادوند زنداني سياسي كه از روز انتخاب روحاني دستگير و درزندان گوهردشت بسر ميبرد ، در مصاحبه اى با " العربيه.نت"، در مورد بيانيه زندانيان براي تحريم انتخابات گفت: بيانيه برادر من و تعدادي از زندانيان سياسي از زندان گوهر دشت و ساير زندانها گوياي اين حقيقت است كه اين رژيم در تماميت آن جايي در بين مردم ايران ندارد". فولادوند افزود:" مردم ايران آزادي ميخواهند و اين رژيم با هر دو جناحش ضد آزادي هستند و از سركوب و شكنجه و اعدام براي حفظ حاكميتشان بر مردم استفاده ميكنند واختلاف دو جناح رژيم بر سر سهم بيشتر از قدرت و ثروت است و فرقشان در شيوه واسلوب سركوب واعمال ديكتاتوري بر مردم است، خواسته زندانيان مانند همه مردم ايران برقراري حاكميت ملي است طبعاً رسيدگي به وضعيت ضد بشري زندانهاي ايران نيز يكي از خواسته هاي مقدماتي اين زندانيان ميباشد". وى در ادامه گفت: " در جريان تبليغات انتخابات دو جناح رژيم گوشه اي از فساد و دزدي و چپاول را از يكديگر افشاكردند هرجناح گوشه اي از آنرا گفتند تا تابلويي هرچند ناقص از تماميت رژيم را ترسيم كنند، فعاليتهاي نيروهاي مقاومت در شهرهاي مختلف ايران عليرغم سركوب و خفقان در كنار بيانيه زندانيان منجمله برادرم گوياي اين حقيقت است كه بيش از 96 درصد از مردم ايران اين رژيم را نميخواهند و از آن ناراضي هستند حقيقتي كه قاليباف نيز به آن اعتراف كرده است

  • tanhaei

    انحصار رسانه ای و حکومتی رسانه صدا وسیما، تلاش برای جلوگیری از کاریزماتیک شدن اشخاص سیاسی، نتیجه اش همین است. واقعا بخش بزرگی از مردم، محدود شده اند به همین انحصار رسانه ای. ترس و عقاید مذهبی، آنها می ترساند از مطالعه و آشنایی با افراد. عدم وجود تشکل های مردم نهاد و غیره هم مزید بر علت. انگاری عمدی در این چند دهه بوده، که رانتی عجیبی که اسمش میگذارم، رانت شخصیت سیاسی، بوجود آید. افرادی در عرض چند روز تبدیل به شخصیت سیاسی می شوند، ولی افراد فعال با دهها سال سابقه گمانم می مانند! انگاری که قحط الرجال است!