ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بمباران ستون نظامی شبه‌نظامیان طرفدار ایران در سوریه توسط جنگنده‌های شکاری آمریکا

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید شبه‌نظامیان شیعه به اخطارها توجه نکرده بودند. معاون وزارت خارجه روسیه، آمریکا را به ایجاد اخلال در گفت‌وگوهای صلح متهم کرده.

جنگنده‌های شکاری آمریکا شامگاه گذشته یک ستون نظامی شبه‌نظامیان شیعه طرفدار اسد را بمباران کرد. صبح جمعه ۱۹ مه تلویزیون سوریه این حمله را تأیید کرده است.

گروهی از شبه‌نظامیان عراقی طرفدار ایران در سوریه (عکس: آرشیو)

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن اعلام کرده که این حمله در نزدیکی مرز اردن اتفاق افتاده است.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در بمباران ستون نظامی شبه‌نظامیان طرفدار ایران دست‌کم هشت نفر کشته و چندین نفر هم مجروح شده‌اند. تعداد دقیق مجروح‌شدگان اعلام نشده است.

سخنگوی پنتاگون گفته است که ستون نظامی یاد شده به ارتش سوریه تعلق نداشته و همه کسانی که مجروح یا کشته شده‌اند، شبه‌نظامیان غیر سوری بوده‌اند.

یکی از مخالفان مسلح حکومت اسد به خبرگزاری رویترز گفته است که ستون نظامی متشکل از شبه‌نظامیان طرفدار ایران بوده و به سوی التنف در نزدیکی نوار مرزی سوریه با اردن حرکت می‌کرده است. در این منطقه ارتش آمریکا با مشارکت بریتانیا، مرکزی برای آموزش نیروهای ارتش آزاد سوریه ایجاد کرده است.

سخنگوی پنتاگون گفته است که ستون نظامی از شبه‌نظامیان طرفدار ایران به قرارگاه التنف نزدیک شده بودند و به اخطارهای ارتش آمریکا توجه نکرده‌اند.

به گفته وزارت دفاع آمریکا، فرماندهان آمریکایی با فرماندهان ارتش روسیه تماس گرفته‌اند، پیش از بمباران ستون نظامی یاد شده، گلوله‌هایی به اخطار شلیک کرده‌اند، اما این هشدارها و اقدامات مانع از حرکت ستون نظامی نشده و آن‌ها ناچار شده‌اند ستون را بمباران کنند.

وزارت دفاع روسیه، جمعه ۱۹ مه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که در بمباران ستون نظامی شبه‌نظانیان شیعه، عده‌ای از غیر نظامیان هم کشته شده‌اند.

گنادی گاتیلوف، معاون وزارت خارجه روسیه که در حال حاضر در ژنو به سر می‌برد، صبح جمعه ۱۹ مه در جمع خبرنگاران ارتش آمریکا را متهم کرده است که با بمباران ستون نظامی شبه‌نظامیان شیعه، تمامیت ارضی سوریه را نقض کرده و علاوه بر این گفت‌وگوهای صلح در اجلاس ژنو را به مخاطره انداخته است.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در منطقه التف در نزدیکی مرز اردن با گروه دولت اسلامی (داعش) مقابله می‌کنند. همزمان روسیه و شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران و ارتش بشار اسد هم تلاش می‌کنند با غلبه بر داعش بر این منطقه تسلط پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    قبلن آمریکا برای حمله به ارتش سوریه یکسری بهانه ها می آورد اما تو دوره ترامپ دیگه دنبال بهانه هم نیستند و خودشون شخصن به کمک رفقاشون در سوریه هستند تا چند تیکش کنند و بین رفقاشون تقسیم بشه البته اونهایی که به آرمانهای آمریکا و اسرائیل و انگلیس وفادار هستند