ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ وارد عربستان شد

ترامپ در این سفر خواهان اتحاد در مبارزه علیه «افراط‌گرایی» در جهان اسلام می‌شود و آن را «نبرد بین خیر و شر» خواهد خواند. نیویورک‌تایمز استقبال مردم عربستان از ترامپ را نادر خوانده.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده وارد عربستان شد.

دیدار ترامپ و پادشاه عربستان در فرودگاه ریاض - عکس: AFP

دونالد ترامپ، شنبه ۲۰ مه در نخستین سفر خارجی پس از ورود به کاخ سفید در ژانویه امسال وارد ریاض، پایتخت عربستان شد.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که قراردادهای تسلیحاتی چندصد میلیارد دلاری یکی از مهم‌ترین اهداف سفر ترامپ به عربستان است. بحث بر سر ایران و نیز جنگ با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه و عراق، و نیز جنگ یمن از موضوعات مهم مورد مذاکره سران دو کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ یکشنبه در سخنرانی خود در این سفر خواهان اتحاد در مبارزه علیه «افراط‌گرایی» در جهان اسلام خواهد شد و جنگ با آن را «نبرد بین خیر و شر» خواهد خواند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ از به کار بردن ادبیات اسلام‌ستیزانه پرهیز می‌کند. در پیش‌نویسی که به رویت این خبرگزاری رسیده، ترامپ خواهد گفت: «ما نیامده‌ایم که به آدم‌ها درس بدهیم و بگوییم چگونه زندگی کنیم، چه کنید و چه باشید. ما اینجا هستیم تا به نفع آینده‌ای بهتر برای همه ما به همکاری با یکدیگر بپردازیم.»

بر اساس این پیش‌نویس سخنرانی، ترامپ از مسلمانان خواهد خواست که «تروریست‌ها را از عبادتگاه‌های مسلمانان بیرون کنند.»

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارش خود از استقبال گسترده از ترامپ در عربستان خبر داده‌است. بر اساس این گزارش، بیلبوردهای عظیم از عکس دونالد ترامپ در کنار سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سرتاسر ریاض نصب شده‌اند و مردم زیادی به استقبال از او شتافته‌اند.

نیویورک‌تایمز استقبال این‌چنین مردم عربستان از یک رئیس‌جمهوری آمریکا را نادر خوانده است.

ترامپ پس از سفر به عربستان به اسرائیل، واتیکان، بلژیک و ایتالیا خواهد رفت.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.