ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم ۲۰ پلیس افغان در کمین طالبان کشته شدند

طالبان در آخرین موج حملات بهاری‌اش حمله‌ای سه‌جانبه به ولایت غزنی را آغاز کرده، بانکی در ولایت پکتیا را منفجر کرده و ۲۰ پلیس را در بزرگراه کابل ـ قندهار در ولایت زابل کشته است.

در ادامه تلاش نیروهای امنیتی افغانستان برای مبارزه با شورشیان طالبان در جنوب این کشور، ده‌ها پلیس کشته شدند.

کاروان نیروهای امنیتی افغان - عکس آرشیوی

دست‌کم ۲۰ مأمور پلیس افغان یکشنبه ۲۱ مه در کمین‌ طالبان در ولایت زابل در جنوب افغانستان به دام افتادند و جانشان را از دست دادند.

بنا به برخی گزارش‌های تأییدنشده یک کاروان نیروهای پلیس در بزرگراه کابل – قندهار از ولایت زابل عبور می‌کرده که در کمین طالبان افتاده است.

به گفته «بسم‌الله افغانمل» والی ولایت زابل، نبرد بین مأموران امنیتی و طالبان در این ولایت همچنان ادامه دارد.

افغانمل به رویترز گفته که «بنا به گزارش‌ها تا کنون ۲۰ مأمور پلیس شهید شدند و ۱۰ تن دیگر هم مجروح. شاید به این آمار افزوده شود.»

به ادعای افغانمل، ده‌ها عضو طالبان نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

طالبان افغانستان ۱۶ سال است که علیه دولت افغانستان دست به شورش زده‌است. هر سال پس از پایان زمستان، در ماه آوریل و یا کمی دیرتر در ماه مه گروه طالبان بر حملات خود در افغانستان شدت می‌بخشد. این حملات علیه نیروهای خارجی و ارتش افغانستان در فصل بهار شدت می‌گیرند و طالبان از آن به‌عنوان «حملات بهاری» نام می‌برند.

این گروه اواخر ماه گذشته در بیانیه‌ای هشدار داده بود که حملات بهاری خود را آغاز خواهد کرد.

در ولایت غزنی نیز پیکارجویان طالبان جمعه، ۱۹ مه حمله‌ای سه‌جانبه را آغاز کردند و توانستند حتی بخش‌هایی از این ولایت همچون شهرستان «واغظ» را تصرف کنند.

طالبان مسئولیت حمله مرگ‌بار به ولایت پکتیا را هم پذیرفتند. شنبه، ۲۰ مه بانکی در ولایت پکتیا هدف بمب‌گذاری قرار گرفت و شش‌تن از جمله سه مهاجم کشته شدند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.