ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر را آزمایش کرد

خبرگزاری دولتی کره شمالی شنبه ادعا کرده بود که «امروز همه نقاط ایالات متحده و مراکز فرماندهی‌شان در اقیانوس آرام در محدوده هدف جمهوری دموکراتیک خلق کره قرار دارد».

کره شمالی یک موشک دیگر پرتاب کرد. هنوز نوع این موشک رسماً مشخص نشده اما خبرگزاری کره جنوبی آن را یک موشک بالستیک قاره‌پیما معرفی کرده است.

مردم کره جنوبی در حال تماشای اخبار مربوط به آزمایش موشکی هفته گذشته کره شمالی - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری رویترز، ابتدا ارتش کره جنوبی یکشنبه، ۲۱ مه اعلام کرد که پیونگ‌یانگ بار دیگر دست به پرتاب یک موشک زده است.

بر اساس بیانیه ارتش کره جنوبی، این موشک از منطقه‌ای نزدیک پوک‌چانگ پرتاب شده که پیش از این نیز برای آزمایش موشکی مورد استفاده قرار گرفته بود. اگرچه آخرین آزمایش موشکی از این منطقه در ماه گذشته با شکست مواجه شد.

اگرچه ارتش کره جنوبی به جزئیات بیشتری از این آزمایش اشاره نکرده، اما خبرگزاری کره جنوبی با ارجاع به منابع ناشناس گفت که موشک پرتاب‌شده یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده است.

این پرتاب جدید درست یک هفته پس از آزمایش یک موشک بالستیک پیشرفته‌تر رخ می‌دهد که نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی را افزایش داد.

کره شمالی در حرکتی که قدرت‌نمایی در برابر فشارهای جامعه بین‌المللی تعبیر شد، یک‌شنبه ۱۴ مه، ساعت ۵:۲۷ صبح به وقت محلی موشک جدیدی را از منطقه کوسونگ در شمال غربی پیونگ‌یانگ، پایتخت پرتاب کرد.

این موشک پس از طی ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۰ مایل) و رسیدن به ارتفاع بیش از دو هزار کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمد. موشک آزمایش‌شده ۳۰ دقیقه در آسمان بود.

کارشناسان نظامی در آمریکا در مورد موشک جدید گفتند که این موشک در صورت طی مسیر عادی و غیرآزمایشی می‌تواند به برد چهارهزار و ۵۰۰ کیلومتر برسد. برخی کارشناسان کره جنوبی نیز این میزان را شش هزار کیلومتر عنوان کردند که توان رسیدن به جزایر هاوایی، یکی از ایالت‌های آمریکا را خواهد داشت.

اگر آخرین موشک بالستیک آزمایش‌شده واقعاً یک موشک قاره‌پیما باشد، واشنگتن با توجه به اظهارات کارشناسان در هفته گذشته به شدت نگران خواهد شد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی شنبه ۲۰ مه یک روز پیش از آخرین آزمایش نوشته بود که «امروز همه نقاط ایالات متحده و مراکز فرماندهی‌شان در اقیانوس آرام در محدوده هدف جمهوری دموکراتیک خلق کره [نام دولتی پیونگ‌یانگ برای کره شمالی] قرار دارد و جمهوری دموکراتیک خلق کره همه انواع ابزارهای قدرتمند برای یک حمله تلافی‌جویانه نابودگر را در اختیار دارد.»

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • Be the first

      موشک شهاب 3 با برد دو هزار کیلومتر (کلاهک 700 کیلوگرمی) بین 250 تا 320 کیلومتری زمین میرود. با این همین قیاس ساده میتواند حدس زد موشک نامبرده بتواند تا ببین 8 تا 12 هزار کیلومتر برود.