ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی تأسیسات نفتی بر اثر تظاهرات معترضان در جنوب تونس

تعطیلی تأسیسات نفتی پس از هفته‌ها تحصن اعتراضی بیکاران روی می‌دهد که خواهان شغل و سهم بیشتر از درآمدهای نفتی‌اند. شرکت فرانسوی پرنکو مدیریت این تأسیسات را برعهده دارد.

معترضان تونسی دو تأسیسات نفتی را در جنوب این کشور بستند.

تظاهرات تونسی‌ها علیه فساد در ماه مه - عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، معترضان تونسی یکشنبه ۲۱ مه و شنبه ۲۰ مه در جنوب این کشور دو تأسیسات پمپاژ نفت را تعطیل کردند.

این اتفاق در حالی رخ داد که دولت تونس برای محافظت از این تأسیسات و جلوگیری از توقف کار آنها ارتش را به محافظت از آنها گمارده بود.

معترضان یکشنبه به شکلی غیرخشونت‌آمیز یک تأسیسات پمپاژ نفت را در الفوار بستند؛ جایی که شرکت فرانسوی‌ پرنکو اداره تأسیسات نفتی را برعهده دارد. تونس از اواخر قرن نوزدهم تا میانه قرن بیستم مستعمره فرانسه بود.

آنها دیروز نیز در تطاوین یک تأسیسات نفتی دیگر را بسته بودند. پیش از این اتفاق ارتش برای آرام‌کردن تظاهرکنندگان اعزام شده بود و در نهایت، معترضان و نیروهای دولتی به توافق رسیدند تا این تأسیسات تعطیل شود.

تعطیلی این تأسیسات نفتی پس از هفته‌ها تحصن اعتراضی بیکاران در برابر آنها روی می‌دهد. این معترضان که هنوز موفق به یافتن شغل نشده‌اند، خواستار امکانات بیشتر برای استان‌های نفت‌خیز خود هستند که شرکت‌های فرانسوی به استخراج نفت آنها مشغولند.

یکی از معترضان در تماس تلفنی به خبرگزاری «رویترز» گفته که «ما تنها شغل می‌خواهیم و نیز شفافیت بیشتر درباره اینکه ثروت ناشی از استخراج نفت کجا خرج می‌شود.»

تونس تولیدکننده چندان بزرگی در عرصه نفت نیست. این کشور روزانه تنها ۴۴ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

تونس نخستین کشوری بود که بهار عربی در آن متولد شد، و موفق‌ترین کشور پس از انقلاب‌های عربی نیز دانسته می‌شود. مردم تونس شش سال پیش زین‌العابدین بن علی، دیکتاتور این کشور را از قدرت بیرون راندند.

اما شش‌سال پس از انقلاب تونس، نخستین انقلاب «بهار عربی» در ۲۰۱۱، هنوز اقتصاد این کشور دچار بحران است. صندوق بین‌المللی پول به دولت این کشور وعده اعطاء وام را در گروی اصلاحات اقتصادی و مالی و پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی داده‌است. با این حال، اصلاحات پیشنهادی که شامل فروش سهام سه بانک دولتی و کاستن از ۱۰ هزار شغل دولتی و اصلاح مالیاتی می‌شوند، به نارضایتی مردم این کشور دامن زده.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.