ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان مجلس: گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل را نمی‌پذیریم

<p>محمد کريم عابد، معاون کميته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی می&zwnj;گويد که پس از بررسی موضوع انتخاب گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در رابطه با ايران در جلسه اين کميته، تاکيد شده است که &laquo;بايد از ورود اين فرد به ايران ممانعت شود.&raquo;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين نماينده مجلس درگفت&zwnj;وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران(ايرنا) خواستار بررسی نقض حقوق بشر در آمريکا و انگليس شد و اتهام نقض حقوق بشر در ايران را &laquo;فرافکنی و فرار رو به جلو&raquo; دانست.<br /> <br /> به گفته وی وزارت امور خارجه چهار کتاب در مورد &laquo;نقض حقوق بشر در آمريکا، انگليس، فرانسه و کانادا&raquo; منتشر کرده و درصدد انتشار انتشار کتاب&zwnj;هايی در رابطه با &laquo;نقض حقوق بشر در برخی از کشورهای عضو اتحاديه اروپايی&raquo; است.<br /> <br /> زهره الهيان، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نيز امروز، يکشنبه در نطق پيش از دستور خود گفت: &laquo; پذيرش گزارشگر ويژه حقوق بشر از سوی سازمان ملل برای ما پذيرفتنی نيست، چرا&zwnj;که اهداف پنهان و اغراض سياسی پشت قطعنامه حقوق بشر عليه ايران را به خوبی می&zwnj;شناسيم.&raquo; <br /> <br /> وی از احمد شهيد که به عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل تعيين شده خواست که فقط برای &laquo;ديدن جاذبه&zwnj;های گردشگری ايران&raquo; به اين کشور سفر کند.<br /> <br /> احمد شهيد، وزير امور خارجه پيشين مالديو روز جمعه بيست و ششم خرداد ماه جاری به&zwnj;عنوان &laquo;گزارشگر ويژه سازمان ملل&raquo; در امور حقوق بشر ايران انتخاب شد.<br /> <br /> چهارم فروردين ۱۳۹۰، &laquo;شورای حقوق بشر سازمان ملل&raquo; در مقام عالی&zwnj;ترين مرجع نظارتی اين سازمان در امور حقوق بشر، قطعنامه&zwnj;ای را تصويب کرده بود که بر پايه آن می&zwnj;بايستی به&zwnj;منظور نظارت دقيق&zwnj; و مستمر&zwnj; بر وضعيت حقوق بشر ايران، &laquo;گزارشگری ويژه&raquo; از سوی شورا برگزيده شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش از اين در دهه&zwnj;های ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ رينالدو گاليندوپل و موريس کاپيتورن از سوی &laquo;کميسيون حقوق بشر سازمان ملل&raquo; به عنوان گزارشگران ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران منصوب شده بودند و در طول دوران مأموريت خود توانستند چند بار به ايران سفر کنند. </p> <p>&nbsp;</p>

محمد کريم عابد، معاون کميته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی می‌گويد که پس از بررسی موضوع انتخاب گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در رابطه با ايران در جلسه اين کميته، تاکيد شده است که «بايد از ورود اين فرد به ايران ممانعت شود.»

اين نماينده مجلس درگفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران(ايرنا) خواستار بررسی نقض حقوق بشر در آمريکا و انگليس شد و اتهام نقض حقوق بشر در ايران را «فرافکنی و فرار رو به جلو» دانست.

به گفته وی وزارت امور خارجه چهار کتاب در مورد «نقض حقوق بشر در آمريکا، انگليس، فرانسه و کانادا» منتشر کرده و درصدد انتشار انتشار کتاب‌هايی در رابطه با «نقض حقوق بشر در برخی از کشورهای عضو اتحاديه اروپايی» است.

زهره الهيان، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نيز امروز، يکشنبه در نطق پيش از دستور خود گفت: « پذيرش گزارشگر ويژه حقوق بشر از سوی سازمان ملل برای ما پذيرفتنی نيست، چرا‌که اهداف پنهان و اغراض سياسی پشت قطعنامه حقوق بشر عليه ايران را به خوبی می‌شناسيم.»

وی از احمد شهيد که به عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل تعيين شده خواست که فقط برای «ديدن جاذبه‌های گردشگری ايران» به اين کشور سفر کند.

احمد شهيد، وزير امور خارجه پيشين مالديو روز جمعه بيست و ششم خرداد ماه جاری به‌عنوان «گزارشگر ويژه سازمان ملل» در امور حقوق بشر ايران انتخاب شد.

چهارم فروردين ۱۳۹۰، «شورای حقوق بشر سازمان ملل» در مقام عالی‌ترين مرجع نظارتی اين سازمان در امور حقوق بشر، قطعنامه‌ای را تصويب کرده بود که بر پايه آن می‌بايستی به‌منظور نظارت دقيق‌ و مستمر‌ بر وضعيت حقوق بشر ايران، «گزارشگری ويژه» از سوی شورا برگزيده شود.

پيش از اين در دهه‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ رينالدو گاليندوپل و موريس کاپيتورن از سوی «کميسيون حقوق بشر سازمان ملل» به عنوان گزارشگران ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران منصوب شده بودند و در طول دوران مأموريت خود توانستند چند بار به ايران سفر کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>خوب شد آقایان با کلماتی مانند فرافکنی و فرار به جلو آشنا شدند .ولی ای کاش کاربردش را هم می فهمیدند.</p>

  • shidosh raham

    <p>يكي از شيوه هاي شناخته شده رژيم هاي استبدادي و تماميت خواه اينست كه پرسش ها را با پرسش و مغالطه گري بدون پاسخ رها كرده و خود مدعي اموري ميشوند كه به آن متهم هستند.ج.ا.ا نيز از اين قاعده مستثنا نيست گيرم كه تمام رژيم ها ديگر دنيا نيز ناقض حقوق بشر باشند اين دليل نميشود كه به نمايندگان سازمان حقوق بشر اجازه بازديد از سياه چاله هاي ج.ا.ا را نداد اصولا در منطق صوري از اين به مغالطه شخص ستيزي نام برده ميشود بنظر نميرسد كه اشتباه و جنايات ديگران اشتباهات و جنايتهاي ما(ج.ا.ا) را توجيه كند .فرض كنيد يك پزشك درخصوص مضرات سيگار و عوارض ناشي از مصرف آن به شما توضيحاتي ميدهد اگر شما بناگاه متوجه شويد كه اين پزشك خود از مصرف كنندگان دخانيات و سيگار است آيا از اين آگاهي نتيجه مي گيريد كه سيگار مضر اتي ندارد و تمام اطلاعاتي كه اين پزشك درخصوص زيان سيگار به شما داده صحيح نيست!<br /> به لحاظ منطق اين دو قضيه هيچ ارتباطي باهم ندارند !يك پزشك سيگاري ميتواند اطلاعات صحيحي در باب زيان سيگار بيان نمايد !كافيست به بيماريهاي افراد سيگاري نگاهي بيندازيد !</p>

  • کاربر مهمان

    <p>رژیم صهیونیستی را فراموش کردید. آنجا آن همه به فلسطینی ها تجاوز کردند و...؛ این کارهایی که شما دراین سی سال با مردم ایران کردید را با فلسطینی ها انجام دادند!<br /> دیگر این که بگذارید احمد شهید بیاید ببریدش کهریزک یا اوین یا هرجای دیگر، او را .... ؛ ولی نگذارید صدایش در بیاید که «وهن نظام» نشود! دیگر کسی هوس گزارشگری حقوق بشر نخواهد کرد، یا اگر کرد این طرفها پیدایش نمیشود. بار حفظ نظام لازم بلکه واجب است.<br /> شهروند درجه سه، تهرانف پایمنبر جمهوری اسلامی</p>