ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت بیش از ۵۵ نفر در تجمعات تهران

نزدیک به یک هفته پیش در تجمعاتی در مکان‌های مختلف تهران شش زن و حدود ۵۰ مرد بازداشت شدند. شش زن بازداشت‌شده پس از دو روز آزاد شدند.

نزدیک به یک هفته پیش در تجمعاتی در مکان‌های مختلف تهران شش زن و حدود ۵۰ مرد بازداشت شدند. شش زن بازداشت‌شده پس از دو روز آزاد شدند.

به‌گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این بازداشت‌ها روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت رخ داد و شش زن بازداشت‌شده در بازداشتگاه وزرا مورد بازجویی قرار گرفتند.

این گزارش به‌نقل از شاهدان عینی نوشته است که حدود ۵۰ مرد نیز در میدان‌های تجریش و ونک تهران بازداشت شدند که از سرنوشت آن‌ها اطلاعی در دست نیست. دلایل بازداشت این افراد نیز مشخص نیست.

هرانا اسامی زنان بازداشت شده را چنین گزارش داده است: الهام نظری (۳۰ ساله)، سحر عبدالرضایی (۲۹ ساله)، سعیده عبدالرضایی (۲۸ ساله)، فاطمه (ماهرخ) مکرخوی (۴۹ ساله)، سولمار حسینی زاده (۳۵ ساله) و فاطمه (مهسا) باقری (۱۹ ساله).

این گزارش می‌افزاید زنان بازداشت شده در زمان دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به طوری که آثار کبودی پس از انتقال به بند زنان بر بدن آن‌ها مشهود بوده است. همچنین مأموران امنیتی هنگام بازداشت این افراد از گاز فلفل و گاز اشک‌آور استفاده کرده بودند.

زنان بازداشت‌شده روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت و جمعه ظهر ۲۹ اردیبهشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و به‌شکل جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند. آن‌ها شنبه شب ۳۰ اردیبهشت آزاد شدند.

در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری در ایران به‌طور معمول شکل و حضور مردم در خیابان‌ها متفاوت است و مردم با محدودیت‌های کمتری روبه‌رو می‌شوند. آن‌ها در این مدت زمان محدود مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    مگر قرار است چیزی عوض شود؟ تکرار چندباره: گروه تندرو با شعار مرگ بر….. وممنوع التصویرکردن و… ورد صلاحیت بالای ۹۹ درصدی و اوردن کاندیدای «بدتر» شروع میکنند. بعد مناظره فیلتری و سانسوری ٬ تا تنور انتخابات قلابی گرم شود و اخرش هم میگویند « برای حفظ دموکراسی ؟!٬ تحت هر شرایطی همه باید در انتخابات شرکت کنند».! در سرگیجه خوردن مردم٬ نام افراد مورد نظر بیت که تایید وتوافق شده اند٬ از صندوق در میاید...…. سرو صدا میخوابد و چپاول و اختناق و صدور ولایت به کشورهای منطقه ادامه میابد تا انتصابات بعدی ولایی. خامنه ای و استمرارطلبان اعلام پیروزی میکنند ! علی خامنه‌ای : «نظام جمهوری اسلامی به‌رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به‌طور فزاینده جلب کند!! پرویز داوودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنشی به شکست ابراهیم رئیسی گفت او از آبروی خود هزینه کرده و با تجربه‌ای که به‌دست آورده ذخیره خوبی برای آینده کشور و «مواقع حساس نظام» است.!