ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسدود کردن خیابان‌ها توسط کارگران معترض معدن زغال سنگ البرز مرکزی

پیمانکاران می‌گویند استخراج زغال سنگ با قیمت‌های کنونی صرف نمی‌کند. کارگران در آستانه بیکاری قرار گرفته‌اند و اقتصاد شهر «زیر آب» به خطر افتاده.

گروهی از کارگران معدن زغال سنگ البرز مرکزی در شهرستان سواد کوه از رفتن به سر کار خودداری کردند. آن‌ها در اعتراض به احتمال توقف استخراج زغال سنگ در معدن سوادکوه در خیابان‌های شهر تجمع کردند.

نمایی از معدن زغال سنگ البرز مرکزی

شرکت‌های پیمانکاری که استخراج معدن زغال سنگ البرز در سوادکوه را به عهده گرفته‌اند به کارگران اطلاع داده‌اند که با قیمت‌هایی که در سال جاری به آن‌ها پیشنهاد شده استخراج زغال سنگ به لحاظ اقتصادی برای آن‌ها صرف نمی‌کند و به همین جهت قصد دارند استخراج زغال سنگ از این معدن را متوقف کنند.

توقف استخراج زغال سنگ سواد کوه به معنای بیکار شدن کارگران این معدن است.

عبدالجواد توحیدی، فرماندار سوادکوه مرداد سال گذشته اعلام کرده بود استخراج زغال سنگ یکی از راه‌های کسب درآمد برای کارگران این منطقه است. او گفته بود:

«رفع مشکل البرز مرکزی توجه ویژه را می‌طلبد.البرز مرکزی، صنعت مادر منطقه است و به‌ عنوان برند شهرستان و استان محسوب می‌شود.»

نورالله موسوی، مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز در سال ۹۲ وعده داده بود که اشتغال‌زایی و تجهیز معادن و آغاز اکتشاف معادن مهم البرز مرکزی موجب رونق دوباره‌ در معادن البرز مرکزی و شهرستان و استان بشود. اما این وعده‌ها تحقق پیدا نکرد و اکنون معدن زغال سنگ البرز در آستانه توقف تولید قرار گرفته است.

خبرگراری کار ایران (ایلنا) گزارش داده که کارگران به نشانه اعتراض خیابان‌های شهر «زیرآب» را مسدود کرده بودند.

زندگی مردم این شهر به دامداری و کشاورزی و کار در معادل زغال سنگ وابسته است.

شهر زیرآب ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.