ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت سردبیران یک مجله طنز در ترکیه به حبس‌های طولانی

در پی انتشار یک مطلب انتقادی درباره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، دادگاهی در این کشور دو سردبیر مجله طنز «نکته» را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرد.

در پی انتشار یک مطلب انتقادی درباره رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، دادگاهی در این کشور دو سردبیر مجله طنز «نکته» را به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم کرد.

مورات جاپان (راست) و جوهری گوون، دو سردبیر مجله طنز «نکته»

به‌گزارش خبرگزاری «دوغان خبر» ترکیه (DHA)، جوهری گوون و مورات جاپان، دو سردبیر مجله «نکته» در یک محاکمه غیابی به ۲۲ سال و شش ماه حبس محکوم شدند.

روی جلد مجله «نکته» که دردسرساز شد

آن‌ها متهم شده‌اند که مردم را به مقاومت مسلحانه علیه دولت فراخوانده‌اند. دادگاه همچنین حکم دستگیری این روزنامه‌نگاران را صادر کرده است. محل اقامت آن‌ها مشخص نیست.

جلد مجله طنز «نکته» با تیتر انتقادی از اردوغان در پائیز سال ۲۰۱۵، پس از انتخابات پارلمانی، منتشر شد. بر روی جلد این مجله نوشته شده بود که در ترکیه «جنگ داخلی» آغاز می‌شود. همچنین عکس مونتاژشده‌ای از اردوغان منتشر شده بود که در مقابل تابوت یک سرباز کشته‌شده با تلفن دستی خود عکس می‌گیرد.

مجله طنز «نکته» در این میان ممنوع و بسته شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.