ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض ادامه دارد

نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز همچنان در ابهام

اعتراضات به انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز همچنان ادامه دارد. گروهی از نامزدها معتقدند تخلفاتی صورت گرفته است. مسئولان اما ابطال انتخابات را رد کرده‌اند.

اعتراضات به انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز همچنان ادامه دارد. گروهی از نامزدها معتقدند که تخلفاتی در این دوره از انتخابات صورت گرفته است. نزدیک به ۵۰۰ نفر از هواداران آنها نیز با تجمع در مقابل ستاد انتخابات این شهرستان نسبت به نحوه اجرا و روال شمارش آرا اعتراض کردند.

تجمع نامزدهای معترض شورای شهر اهواز در مقابل ستاد انتخابات شهر

فرمانداری اهواز تاکنون به صورت رسمی خبر بازشماری ۲۲ صندوق را اعلام کرده است. پس از این بازشماری مشخص شده است که در تعدادی از صورتجلسه‌ها مغایرت‌هایی وجود دارد و همچنین تعدادی از تعرفه‌ها مخدوش و یا دارای خط‌خوردگی‌ست. در همین حال نبی‌الله خون‌میرزائی، سرپرست فرمانداری اهواز با پذیرش ضمنی تخلفات در خصوص آراء انتخابات شورای شهر اهواز با اشاره به وجود آراء مخدوش در برخی صندوق‌ها گفت: «با مجریان هر شعبه و صندوق آرایی که امانت‌دار آراء مردم نبودند و تخلفاتی در این شعب صورت گرفته است، برخورد قضایی خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سرپرست فرمانداری اهواز، نبی‌الله خون‌میرزائی در ارتباط با طولانی شدن اعلام نتایج در این شهر گفت: «انتخابات شورای شهر اهواز برخلاف شهر تهران و دیگر شهرهای خوزستان که به‌صورت الکترونیک بودند، به‌صورت دستی انجام شد و طبیعتاً کلان‌شهر اهواز با جمعیت و مشارکت بالای مردم، وجود ۴۱۳ شعبه اخذ رأی در سطح شهر و همچنین تعداد بسیار بالای داوطلبان، محاسبه و شمارش آرا را با دشواری‌های خاص خود روبرو کرد و به زمان طولانی برای شمارش سنجیده و درست آرا نیاز داشت.»

در تهران هم انتخابات به صورت دستی و نه الکترونیک برگزار شده و با این حال نتیجه آرا نیز مشخص شده است.

در نخستین روز پس از برگزاری انتخابات شورا برخی سايت‌هاى محلى و شبكه‌هاى اجتماعى در اهواز خبر از اعلام پيروزى دو ليست «ائتلاف بزرگ اهواز ۱۰+۳» و «توحيد الصوت» و نيز برخى كانديداهاى مستقل عرب داده بودند که با اعلام نتایج اولیه و مغایرت آن با پیش‌بینی پیروزی دو ائتلاف یاد شده اعتراض به انتخابات شورا در اهواز اوج گرفت.

هواداران «ائتلاف بزرگ اهواز ۱۰+۳»

سرپرست فرمانداری اهواز گفته است: «بلافاصله یک روز پس‌ازاینکه با شمارش آرا به حدودی از آرا رسیدیم، گمانه‌زنی‌های مختلفی در بیرون و فضای مجازی، مطرح شد و آمار ضدونقیض و نادرستی در حال انتشار بود که می‌توانست ذهن شهروندان خوزستانی را فریب دهد؛ بنابراین ضروری دیدیم که روز یک‌شنبه بر اساس مصوبه و دستور شورای تأمین استان تقریبی از آراء و وضعیت رقابتی انتخابات را به اطلاع مردم برسانیم که باتوجه به اینکه آراء ۳۳۳ شعبه اخذ رأی تقریباً ثبت سامانه جامع فرمانداری شده بود، نتیجه اولیه اعلام شد.»

در همین حال گروهی از نامزدهای پنجمین دوره شورای شهر اهواز و بیش از ۵۰۰ نفر از هواداران آنها نیز با تجمع در مقابل ستاد انتخابات این شهرستان نسبت به نحوه اجرا و روال شمارش آرا اعتراض کردند.

نبی‌الله خون‌میرزائی، سرپرست فرمانداری اهواز در خصوص برخورد با متخلفان این انتخابات گفت: «با مجریان هر شعبه و صندوق آرایی که امانت‌دار آراء مردم نبودند و تخلفاتی در این شعب صورت گرفته است، برخورد قضایی خواهد شد.»

همچنین سید لطف‌الله هاشمی، رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات خوزستان از اعلام نتایج قطعی انتخابات شورای شهر اهواز در روز چهارشنبه خبر داد. او با رد احتمال ابطال انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز گفت: «در حال بررسی مغایرت‌های موجود و اصلاح و رفع این موارد در بحث انتخابات شورای شهر اهواز هستیم و روز چهارشنبه نتایج قطعی این انتخابات اعلام خواهد شد.»

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا، محمد محمودی شاهنشین نیز در اظهار نظری ضمن تائید وجود شکایت در انتخابات شورای شهر اهواز درباره اعلام نتایج نهایی منتخبان شورای شهر و روستای کل کشور گفته است: «یکی دو شهر مانند اهواز، یکی دوشاکی دارد که در حال تنظیم صورتجلسه‌ها و مراحل نهایی کار در این حوزه‌ها هستند و تقریبا کار شمارش آرا در تمام کشور پایان یافته است.»

این دوره در شهر اهواز نامزدها برای کسب ۱۳ کرسی شورای شهر رقابت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.