ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دزدان دریایی یک کشتی ماهیگیری ایرانی را ربودند

کشتی ایرانی بیش از حد به ساحل نزدیک شده بود و مجوز ماهیگیری در آب‌های سومالی را هم نداشت. سهم ایران از ماهیگیری غیر قانونی در سومالی ۳۰ درصد است.

دزدان دریایی سومالیایی یک کشتی ماهیگیری ایرانی را در سواحل سومالی ربودند. مقامات محلی می‌گویند هدف دزدان دریایی این است که از این کشتی برای حمله به کشتی‌های دیگر استفاده کنند. کشتی ماهیگیری ایرانی مانند سال‌های گذشته به طور غیر قانونی در سواحل سومالی ماهیگیری می‌کرده است.

گروهی از دزدان دریایی سومالیایی با یک قایق تندرو

خبرگزاری رویترز گزارش داده که سه‌شنبه ۲۳ مه/ ۲ خرداد یک کشتی ماهیگیری ایرانی که برخلاف توصیه مقامات محلی بیش از حد به ساحل نزدیک شده بود و به طور غیر قانونی در حال ماهیگیری بود توسط دزدان دریایی ربوده شد. از خدمه کشتی اطلاعی در دست نیست.

علی شیری، شهردار یک شهر کوچک ساحلی در منطقه خودگردان پونتلند به خبرگزاری رویترز گفته است:

«یک گروه از دزدان دریایی سومالیایی یک کشتی ایرانی را تصرف کردند با این هدف که کشتی‌های بزرگ‌تر دیگری را بربایند. کشتی ماهیگیری ایرانی مجوز ماهیگیری در سواحل سومالی را نداشته است.»

ماهیگیران محلی از رفت و آمد کشتی‌های ماهیگیری بزرگ در آب‌های سرزمینی سومالی خشمگین‌اند. آن‌ها می‌گویند ماهیگیری غیرقانونی باعث شده که ماهی کمیاب شود و دست آن‌ها خالی بماند.

سهم ماهیگیران ایرانی از صید غیرقانونی در آب‌های سومالی: ۳۰ درصد

در سال‌های گذشته شرکت‌های بزرگ ماهیگیری از سراسر جهان در آب‌های سرزمینی سومالی به ماهیگیری انبوه با شیوه‌های صنعتی روی آورده بودند و به این ترتیب زندگی ماهیگیران محلی به مخاطره افتاده بود و علاوه بر این قیمت ماهی هم در بازارهای محلی افزایش پیدا کرده بود.

سومالی در سال‌های اخیر از خشکسالی رنج می‌برد و بر اساس گزارش سازمان ملل احتمال قحطی هم در این کشور وجود دارد.

دزدی و راهزنی دریایی یکی از پیامدهای این مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی در این نقطه از جهان است.

سپتامبر دو سال پیش سازمان «ماهی‌گیری امن» گزارش داده بود که سهم ماهیگیران ایرانی معادل یک سوم از کل صید غیر قانونی ماهی در آب‌های سومالی‌ست. بعد از ایران یمن با ۱۹ درصد و اسپانیا با ۱۲ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند. تنها در سال ۲۰۱۳ ایران از آب‌های سومالی ۴۵ هزار تن ماهی گرفته است.

در سال جاری این سومین بار است که دزدان دریایی به کشتی‌های ماهیگیری حمله می‌کنند. اوج این حملات اما در سال ۲۰۱۱ بود. در آن سال دزدان دریایی سومالیایی به ۲۳۷ کشتی حمله کردند و صدها ملوان و ماهیگیر را به گروگان رفتند.

در سال ۲۰۱۵ دزدان دریایی سومالیایی چندین بار به کشتی‌های ماهیگیری ایرانی از جمله به یک لنج با ۱۵ خدمه حمله کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.