ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطاب به جنابان آقایان مصطفی تاجزاده و سعید حجاریان

نادر فتوره چی در این نامه مصطفی تاجزاده و سعید حجاریان را درباره فسادهای مالی در شورای شهر به پرسش کشیده است.

با سلام

سایت خبری «خبرآنلاین» مورخ سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶،  در مطلبی با عنوان «کمپینی برای سیاست‌زدایی از شورای شهر پایتخت: شهری برای انسان می‌خواهیم»، از راه‌اندازی کمپینی با عنوان «دیده‌بانان تهران» خبرداد که بانیان آن هدف از تشکیل آن را اینگونه اعلام کرده بودند:« بنای آن داریم که با یاری شهروندان و استفاده از نظر کارشناسان، برنامه‌های گروه‌ها و لیست‌های انتخاباتی را ارزیابی کرده، در ۴ سال آینده، بر عملکرد شورای منتخب، نظارت نماییم و گزارش آن را دراختیار عموم شهروندان این شهر قرار دهیم».

نادر فتوره چی

این بیانیه در ادامه آورده بود:«رفع تهمت فساد و حل معضل کمبود سرمایه اجتماعی مستلزم حداکثر شفافیت است» و مدعی شده بود که این «کمپین» با هدف «مقابله با فساد» و «رسیدن به حداکثر شفافیت» تشکیل شده است.

این بیانیه به امضای ۴۰۰ تن از افراد که خود را « چهره‌های شهرسازی، معماری، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و هنری» معرفی کرده بودند، رسیده بود و نام شما دو بزرگوار نیز در بین آنان دیده می‌شد.

در این خصوص ضروری‌ست تا نکاتی مطرح گردد:

۱-  چهار تن از امضاء کنندگان همراه شما عزیزان، یعنی آقایان حسن فتحی و رضا کیانیان و خانم‌ها نغمه ثمینی و ترانه علیدوستی با علم و اطلاع کامل از ارتباط سریال «شهرزاد» با پرونده اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان (مستند به گفته‌های مقامات صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر اختلاس۱۰۰۰ الی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی افرادی به نام های محمد امامی و سید هادی رضوی)، طی بازه زمانی چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵(روز آغاز کمپین نه شهرزاد) الی دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵(روز انتشار اطلاعیه روابط عمومی شهرزاد مبنی بر توقف موقت تولید به دلیل «پاره ای مسائل»)، ۱۰۶ بار از ناحیه بنده و در مجموع ۳۴۴ بار از ناحیه اعضای فعال کمپین «نه به شهرزاد»، در خصوص منابع مالی سریال مذکور مورد پرسش قرار گرفتند که نه تنها در پاسخ‌های خود کوچکترین نشانی از «شفافیت» نشان ندادند، بلکه با تحریک روزنامه‌نگاران وابسته، سایت‌های خبری همسو و هم‌نفع (از جمله خبرآنلاین و اقمارش) و افراد یک مافیا که اگر تمایل داشتید اسامی آنها نیز منتشر خواهد شد، حداکثر توان رسانه‌ای و «محفلی» خود را برای توقف کمپینی به کار بردند که هدف آن از ابتدا تا انتها «رفع تهمت فساد» و «حل معضل کمبود سرمایه اجتماعی» از طریق «حداکثر شفافیت» بود.

از این رو، ضروریست شما آقایان، پیش از خواست «حداکثر شفافیت» در فرآیند مدیریت شهری، از «هم کمپینی»های خود در خصوص ارتباط شان با یک پرونده «فساد اقتصادی»و «پولشویی» و البته رفتار «عجیب و غریب»شان با شهروندان پرسشگر که چیزی جز انهدام «سرمایه اجتماعی» را در پی نداشت، خواستار «حداکثر شفافیت» شوید.

۲-  لازم به ذکر است، جهت رسیدن به «شفافیت حداکثر» اینجانب تاکنون سه بار آقایان سید محمد امامی و سید هادی رضوی(سرمایه‌گذاران سریال شهرزاد) را در خصوص«فساد اقتصادی» منتسب به آنها و غارت سرمایه‌های عمومی و پولشویی از طریق سریال شهرزاد و همچنین کلیه عواملی که مدعی عدم ارتباط این سریال با «پول کثیف» بوده‌اند را به «مناظره» در هر زمان و هر مکانی که آنها تعیین کنند فراخوانده‌ام که تاکنون جملگی ایشان از پذیرش این فراخوان سرباز زده‌اند. حال با توجه به اینکه شما بزرگواران آستین همت «حداکثر شفافیت» را بالا زده‌اید و خواهان «مقابله با فساد‌« و «رفع تهمت فساد» شده‌اید، خواهشمندست با اینجانب، به عنوان یک دوست قدیمی و همچنین یک شهروند پرسشگر جهت فراهم کردن مقدمات برگزاری «مناظره» مذکور همکاری نمایید تا سرانجام شائبه ارتباط منابع مالی سریال شهرزاد با پول کثیف، یا برطرف شود و یا در صورت اثبات این «فساد» از هدررفت بیش از پیش منابع عمومی جلوگیری به عمل آید.

۳-  همکاری شما عزیزان جهت برگزاری این مناظره، سنجه و ملاک روشنی برای افکارعمومی خواهد بود تا نشان داده شود «چهره‌های سیاسی»ای که خواهان «دیده‌بانی عملکرد مدیریت شهری در طی ۴ سال آتی» هستند، تا چه میزان در گفتار و کردار به این ادعا پایبندند.

۴-  بدیهیست این درخواست همکاری برای  رسیدن به «حداکثر شفافیت» و روشن شدن ابعاد یک پرونده فساد و پولشویی که می‌تواند تمرینی برای موارد بیشتر و بزرگتر(نظیر مدیریت شهری) باشد، از آن جهت با شما آقایان در میان گذاشته شد که بر اساس بیانیه فوق الذکر، نام شما عزیزان در بین کسانی قرار گرفته است که با علم و آگاهی کامل از ابعاد یک پرونده فساد، نه تنها از آن اعلام برائت نکرده و پول‌های معلمان را که در قالب «دستمزدهای میلیاردی» دریافت کرده بودند به صاحبانش بازنگرداندند، بلکه حداکثر تلاش خود را جهت جلوگیری از «شفاف شدن» ابعاد این پرونده فساد از طریق متهم کردن پرسشگران به «پول گرفتن از رقیب» و دها اقدام تخریبی دیگر به کار بردند و یقینا شما عزیزان نیز با بنده هم‌نظرید که کمپینی که برخی از اعضای آن آغشته به این قبیل مسائل باشند، نمی‌تواند «دیده بان» سالم و صالحی برای رصد فساد در مدیریت شهری باشد و نه تنها با لطمه بیشتر به «اعتماد عمومی» منجر به نقض غرض می‌گردد، بلکه نام چهره‌هایی که با نیتی پاک خواهان شرکت در این کمپین شده‌اند را نیز لکه دار می‌کند.

با احترام
نادر فتوره‌چی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    وجود نادر فتوره چی نشون میده که در هر دو طیف چپ و راست، هرچی از میانه به انتهای طیف ها نزدیک میشی، آدما بیشتر شکل اونوریها میشن !!!