ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناطق نوری: استعفا دادم که دستم باز باشد

رئیس سابق دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید که نمی‌خواسته نسبت به تحولات جامعه بی‌تفاوت باشد. او یکی از بخت‌های ریاست تشخبص مصلحت نطام است.

علی اکبر ناطق نوری اعلام کرد که چون نمی‌توانسته نسبت به تحولات اجتماعی بی‌تفاوت باشد، از ریاست بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی استعفا داد تا در زمینه‌های سیاسی دستش بازتر باشد. از او به عنوان یکی از بخت‌های ریاست تشخیص مصلحت نظام نام برده می‌شود.

علی اکبر ناطق نوری

علی اکبر ناطق نوری چهارشنبه ۳ خرداد در  گفت‌وگو با سایت «شفقنا» درباره دلیل استعفای خود از ریاست بازرسی دفتر علی خامنه‌ای گفته است:

«بنده شخصاً خواه‌ناخواه وجهه سیاسی دارم و نمی‌توانم در برابر وقایع و حوادث سیاسی کشور، چه به لحاظ تکلیف شرعی و چه از نظر وظیفه ملی و انقلابی، بی‌تفاوت باشم. از طرف دیگر به هر حال این یک واقعیت است که  تعارض حقیقی بین فعالیت سیاسی افراد در موقعیت‌های انتسابی  به رهبری و حفظ جایگاه دفتر ایشان وجود دارد که علی‌القاعده می‌بایست مبرای از گرایش‌های متداول سیاسی باشد، فلذا این طبیعی بود که این تصمیم را بگیرم که هم نسبت به تحولات جامعه بی‌تفاوت نباشم و با دست بازتر بتوانم حرکت کنم و هم اینطور نباشد که رفتار‌های سیاسی فردی چون بنده، موجبات القاء شبهه جانبداری دفتر مقام معظم رهبری از گروهی خاص  را در اذهان فراهم کند.»

۲۸ اردیبهشت علی اکبر ناطق نوری به طرز غیر منتظره‌ای ریاست بازرسی دفتر رهبر جمهوری اسلامی را از دست نهاد. راست افراطی ادعا کرده بود که او برکنار شده است، اما خبرگزاری جمهوری اسلامی در واکنش به چنین ادعایی اعلام کرد به نقل از «یک مقام آگاه» که او به میل خود استعفا داده است.

ناطق نوری از منتقدان دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به ریاست صادق لاریجانی‌ست. او تیر سال گذشته گفته بود که جمهوری اسلامی ایران در ۳۷ سال گذشته سیر قهقرایی داشته و در بخشی از سخنان خود به صورت مستقیم از قوه قضائیه انتقاد کرده و گفته بود که کسانی به او مراجعه کرده‌اند که تنها خواست‌شان رسیدگی عادلانه به پرونده قضائی بوده است.

از سوی دیگر او از حامیان حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران و به لحاظ فکری از نزدیکان، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید شورای تشخیص مصلحت نطام است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام، هنگام درگذشت رهبر جمهوری اسلامی موظف به انتخاب عضو فقیه شورای نگهبان به عنوان یکی از اعضای سه‌گانه شورای موقت رهبری‌ست و به همین جهت در حال حاضر اهمیت دارد.

در روزهای گذشته خبرهایی در شبکه‌های اجتماعی و در رسانه‌های غیررسمی منتشر شده بود مبنی بر اینکه ناطق نوری به ریاست مجمع تشخیص مصلحت انتخاب شده است اما به زودی معلوم شد که این خبرها شایعه‌ای بیش نبوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.