ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران مؤسسه مالی «آرمان»

اعتراض سپرده‌گذاران در مؤسسه‌های مالی در ایران روز به روز بیشتر می‌شود. این بار سپرده‌گذاران مؤسسه مالی «آرمان» در برابر چندین شعبه آن دست به اعترض زدند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان به مشکل‌شان و بازپس‌گیری مبالغ سپرده‌ خود شدند.

اعتراض سپرده‌گذاران در مؤسسه‌های مالی در ایران روز به روز بیشتر می‌شود. این بار سپرده‌گذاران مؤسسه اعتباری «آرمان» در برابر چندین شعبه آن دست به اعترض زدند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان به مشکل‌شان و بازپس‌گیری مبالغ سپرده‌ خود شدند.

یکی از تجمعات گذشته در برابر مؤسسه اعتباری «آرمان»

سایت تابناک در گزارشی که روز چهارشنبه ۳ خرداد منتشر کرده نوشته است مؤسسه مالی «آرمان»، متشکل از دو تعاونی «البرز ایرانیان» و «وحدت»، در آستانه ورشکستگی قرار گرفته و این وضعیت سپرده‌گذاران در این مؤسسه را به‌شدت نگران کرده است.

بنا به این گزارش، در روزهای گذشته، شایعه ورشکستگی این مؤسسه با انسداد حساب برخی مشتریان آن رنگ و بوی واقعی گرفت و موجب روانه شدن سیل سپرده‌گذاران به برخی شعب این مؤسسه شده و پای پلیس و شورای تأمین را به ماجرا باز کند.

این در حالی است که چندی پیش خبر ادغام مؤسسه «آرمان» با مؤسسه مالی دیگری به نام «توسعه» پخش شد و سپرده‌گذاران برای دریافت سود خود هر بار که مراجعه می‌کردند با این پاسخ که تا تکمیل فرایند ادغام پرداخت سود یا اصل پول ممکن نیست، روبه‌رو می‌شدند.

مؤسسه «آرمان» از همان آغاز که دو تعاونی «البرز ایرانیان» و «وحدت» ادغام شدند با مشکل مواجه بود و سپرده‌گذاران نه از آن مشکلات اولیه آگاه بودند و نه از ادغام بعدی آن با مؤسسه «توسعه».

یکی از شعبه‌هایی که صبح چهارشنبه ۳ خرداد در برابر آن مردم معترض تجمع کردند در شوشتر قرار دارد. این تجمع موجب شد تا مصطفی سمالی، فرماندار شوشتر تصمیم گرفت جلسه شورای تأمین تشکیل شود. در پی این جلسه فرماندار خبر ورشکستگی مؤسسه را رد و مسدود شدن حساب مشتریان را نتیجه تصمیم بانک مرکزی اعلام کرد.

اما در فهرست بانک مرکزی مؤسسه «آرمان» در بین مؤسسات مجاز قرار ندارد و همین موضوع نگرانی سپرده‌گذاران شدت بخشیده است.

در سال‌های اخیر بارها سپرده‌گذاران مؤسسات مالی مختلف در ایران به‌دلیل نپرداختن سود و اصل پول‌شان از سوی این مؤسسات، دست به اعتراض زده‌اند.

موسسات مالی در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت گسترش یافتند. این مؤسسات پول مردم را با نرخ سودهای ۱۸ و ۲۰ درصد گرفته و با نرخ بهره بیش از ۲۵ درصد به متقاضیان وام می‌دهند. چنین وضعیتی موجب شد تا ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی واکنش نشان داد و با تأکید بر این‌که مردم فریب نرخ‌های بالای سود برخی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را نخورند، گفت: «بانک‌ها و مؤسساتی که سود بالاتری می‌دهند، نهادهای در حال ورشکستگی هستند که سود بیشتر می‌دهند تا زمان بخرند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.